I forbindelse med boligsalg?
Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 19:29

Kan man da tilbageholde et beløb uden, at advisere sælgeren først?

--
Mvh.
Dannie

Fra : Henrik Madsen

Dato : 25-07-05 20:31

On Sun, 24 Jul 2005 20:28:48 +0200, "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote:

>Kan man da tilbageholde et beløb uden, at advisere sælgeren først?

Hvad skulle dette beløb dække over ?

Hvis der er aftalt og underskrevet en aftale med et beløb til
udbetaling så kan jeg ikke hvordan i skulle kunne tilbageholde dele af
dette beløb..

Men ellers må der vel lidt mere kød på historien hvis du vil have et
svar du kan bruge til noget..

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 20:53

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dette beløb..
>
> Men ellers må der vel lidt mere kød på historien hvis du vil have et

Det var egentlig for lige, at høre om en køber kan det? vi er sælger i
efterfølgende situation hvor køber har tilbageholdt et ikke helt ubetydeligt
beløb med den begrundelse, at hun påstår at hun ikke havde fået, at vide at
kontigent til beboerforening, og antenneforening er steget pr. 1. marts i år
på trods af, at hun først skrev under i starten af maj, og overtog 1 juni,
derudover har både hun, og hendes advokat fået kopier af referatet fra
generalforsamlingen hvor i dette er oplyst, vi har ikke fået noget, at vide
omkring tilbageholdelsen før banken ringede i torsdags, og sagde at der var
foretaget en tilbageholdelse, derpå kontaktede vi køberen som derpå sagde,
at hende og hendes advokat ville stævne os for kontraktbrud på trods af, at
alle relevante dokumenter var dem i hænde før underskrivelsen, da dette var
en betingelse fra deres side for, at købet ville blive gennemført.

--
Dannie

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-07-05 22:16

Dannie <dannie(a)dfmc.dk> wrote:

> "Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:hcfae1dn8jjniifn25e0tc4dodsau9gkee@4ax.com...

<klip lang forklaring fra Dannie>

Du svarer ikke på Henriks spørgsmål om hvad beløbet dækker over. Er det
f.eks. selve købesummen eller refusionsopgørelsen, eller et helt tredje
beløb som køber skal betale til sælger?

Du bør også nærlæse købsaftalen. Hvis det er standardaftalen fra Dansk
Ejendomsmæglerforening står der, at køber ikke har ret til at modregne
eventuelle krav for påståede mangler i refusionsopgørelsen.

Se punkt 9, sidste sætning i standard købsaftalen
http://www.de.dk/enki/upload//Købsaftaler/Købsaftale%20ejerlejlighed%20uden%20tilstandsrapport%20p.pdf

Der er selvfølgelig ikke noget i vejen for, at I kan have aftalt andre
vilkår, men det vil fremgå af din købsaftale.

--
Jesper Lund