flatrate til os der ikke kan få adsl
Fra : danni plougmann

Dato : 06-06-01 23:03

sker der ikke snart noget.
er der ikke snart en eller anden udbyder der laver noget flatrate til os der
ikke kan få adsl og må nøjes med isdn.

det er sgu så dyrt med isdn i forhold til adsl

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-06-01 23:17

TDC Internet har Pro@ccess ISDN til 500 kr/md + moms

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Rene

Dato : 07-06-01 12:16

Ja men du glemmer lige jeres fede oprettelse på 3000 k...

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9fma1r$4nn$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-06-01 12:23

"Rene" <theking@gratiz.zzn.com> skrev i en meddelelse
> Ja men du glemmer lige jeres fede oprettelse på 3000 k...

jeres? Jeg har ikke noget med det firma at gøre når jeg udtaler mig her.
Hvorfor er det svært at forstå?
Det er det eneste produkt på markedet så det må man ligesom tage med

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 07-06-01 13:13

"danni plougmann" <danni.plougmann@cool.dk> wrote in message

> det er sgu så dyrt med isdn i forhold til adsl

Det er også dyrere at rejse med tog, end med fly i Europa, selvom fly er
væsentligt hurtigere.

Det brokker folk sig bare ikke over konstant.

--
Anders Ebbesen
Web Developer

Fra : Schiller

Dato : 07-06-01 14:03

> [...]
der
> ikke kan få adsl og må nøjes med isdn.
>
> det er sgu så dyrt med isdn i forhold til adsl

CyberCity kører med noget flatrate på deres isdn.
De har noget det hedder Fastpris 480 hvor du kan være online 8 timer om
dagen
for 495kr om måneden.
Du kan se lidt om det her: http://www.cybercity.dk/produkter/fastpris/ .
0 kr i oprettelse.

Hygge
Schiller

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-06-01 16:18

"Schiller" <aorta@lycos.co.uk> skrev i en meddelelse

> CyberCity kører med noget flatrate på deres isdn.

Det er netop /ikke/ flatrate når den overgår til minutbetaling efter 8
timer/døgn...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-06-01 16:26

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse
> Det er netop /ikke/ flatrate når den overgår til minutbetaling efter 8
> timer/døgn...

Såfremt det ikke var muligt at tilkøbe ekstra minutter ville det faktisk
være flatrate.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-06-01 16:28

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Såfremt det ikke var muligt at tilkøbe ekstra minutter ville det faktisk
>være flatrate.

At flatrate er flatrate, kan vi næppe blive uenige om.

--
Bertel
Fundet via et Fidusomedlems hjemmeside:

Fra : Morten B

Dato : 07-06-01 17:02

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote in message
> Det er netop /ikke/ flatrate når den overgår til minutbetaling efter 8
> timer/døgn...

8 timers søvn
8 timers arbejde
8 timer fritid = internet

Hvad skal man bruge mere end 8 timer til? :)

/Morten

Fra : Manhatten

Dato : 07-06-01 17:15

"Morten B" <mortenb@trashcan.dk> wrote in <9fo8lr$71f$1@news.inet.tele.dk>:

>8 timers søvn
>8 timers arbejde
>8 timer fritid = internet
>
>Hvad skal man bruge mere end 8 timer til? :)

Hvad med studerende, arbejdsløse eller pensionister. Mon ikke der er nogle
i de grupper der har behov for mere end 8 timer om dagen?

/Manhatten

Fra : Morten B

Dato : 08-06-01 16:58

"Manhatten" <Manhatten@dutter.ikke> wrote in message
> Hvad med studerende, arbejdsløse eller pensionister. Mon ikke der er nogle
> i de grupper der har behov for mere end 8 timer om dagen?

Hvis man er pensionist kan man gå til banko.
Hvis man er arbejdsløs burde man bruge noget mere tid på at finde et job.
Er man studerende burde man alligevel læse lektier (kender det personligt).

Kan kan ikke hidse mig op over at folk vil have flatrate dialup 24 timer i
døgnet for 300kr. Det ville telefonnettet slet ikke kunne bære!

/Morten

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 08-06-01 18:39

On Fri, 8 Jun 2001 17:57:34 +0200, "Morten B" <mortenb@trashcan.dk>
wrote:

>Er man studerende burde man alligevel læse lektier (kender det personligt).

Lektier *kan* jo godt kræve research.
At man så højst sandsynligt kan klare det fra skolen, eller inden for de
otte timer man har er noget andet.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Manhatten

Dato : 09-06-01 10:27

<9fqspi$734$1@news.inet.tele.dk>:

>Hvis man er pensionist kan man gå til banko.

Folk har jo forskellige interesser og vi bør ikke udelukke en gruppe af
mennesker fra at bruge og gå op i det. Ikke at jeg vil påstå vi gør det.
Det var blot for at konstatere at visse grupper har tid og lyst til at
bruge nettet mere end 8 timer daglgt.

>Hvis man er arbejdsløs burde man bruge noget mere tid på at finde et
>job.

Nettet bliver vigtigere og vigtigere for jobsøgningen inden for rigtigt
mange brancher. Så derfor. . .

>Er man studerende burde man alligevel læse lektier (kender det
>personligt).

Som andre har pointeret - research til lektierne.

>Kan kan ikke hidse mig op over at folk vil have flatrate dialup 24
>timer i døgnet for 300kr. Det ville telefonnettet slet ikke kunne bære!

Hidser nu heller ikke mig op - ville blot nævne et par grupper der havde
tiden.

/Manhatten

Fra : Gerner

Dato : 09-06-01 11:56

> [...]

>Er man studerende burde man alligevel læse lektier (kender det personligt).

Du er vist stærk antisocial.

>Kan kan ikke hidse mig op over at folk vil have flatrate dialup 24 timer i
>døgnet for 300kr. Det ville telefonnettet slet ikke kunne bære!

Dum andenhånds "viden". Telenettet bygges ud efter behov, og man vil overgå til
andet end kobber i fremtiden. Vi lever ikke i 1901 men i 2001.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-06-01 12:07

Gerner <gm@telefona.dk> writes:

> Dum andenhånds "viden". Telenettet bygges ud efter behov, og man vil
> overgå til andet end kobber i fremtiden.

Det har du ret i. Men udbygninger er dyre, så flatrate til 300 kr. er
næppe realistisk, hvis der først skal udbygges.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Gerner

Dato : 09-06-01 21:18

On 09 Jun 2001 13:06:51 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

>Det har du ret i. Men udbygninger er dyre, så flatrate til 300 kr. er
>næppe realistisk, hvis der først skal udbygges.

300 i dagens flatrate kunne lade sig gøre, men er vist ikke set for 24H
tilslutning.
Jeg tror flere og flere udbydere vil gå "i luften" i stedet for at leje dyr
kobber, og dermed aflastes kobberet. Mere aflastning billigere periser ?
2002 vil være et spændende udbyderår.

Fra : Schiller

Dato : 09-06-01 16:28

"Morten B" <mortenb@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan kan ikke hidse mig op over at folk vil have flatrate dialup 24 timer i
> døgnet for 300kr. Det ville telefonnettet slet ikke kunne bære!

Noget andet med studerende: Tror du ikke også at de hellere ville sidde og
bruge
den ADSL forbindelse at de har på stort set alle universiteter nu ?
En anden lille fordel ved det: Man kan der på uni´erne også tage sin egen
computer med (de fleste har en blærbar idag med netkort) , og der kan de så
bare sætte den til og køre kvit og frit.
Jeg kender flere der gør det på Uni Odense.

Schiller

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-06-01 16:39

"Schiller" <aorta@lycos.co.uk> writes:

> Noget andet med studerende: Tror du ikke også at de hellere ville sidde og
> bruge
> den ADSL forbindelse at de har på stort set alle universiteter nu ?

Umm.. Hvaffen en ADSL?

Jeg kender ikke til at noget dansk universitet er koblet op via ADSL.

Syddansk, Århus og Aalborg er på en 622 Mbps ring, DTU har en 100 Mbps
Fastethernet-forbindelse, det samme har RUC og København.

Danmarks Pædagogiske Universitet (de tidligere lærerhøjskoler) er
koblet op med forskellige kapacitet, men ingen af dem kører ADSL.

IT-Universitet har en 34 Mbps radioforbindelse. Det samme gælder KVL.

Vi har på Forskningsnettet eksperimenteret lidt med om vi måske på
sigt kan bruge ADSL sammen med krypterede VPN'er til nogle af de
mindre institutioner, men indtil videre holder vi os til leased lines
fra 64 Kbs til 2Mbps for de institutioner, der ikke lige kan kobles på
knudepunkterne med højere hastighed.

> En anden lille fordel ved det: Man kan der på uni´erne også tage sin egen
> computer med (de fleste har en blærbar idag med netkort) , og der kan de så
> bare sætte den til og køre kvit og frit.

Det er der flere universiteter, der gør meget for at undgå. De
kraftige udlandslinier gør, at diverse suspekte typer kunne bruge det
til at foretage sig ulovligheder ved, og det ville være svært at
opdage.

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Schiller

Dato : 11-06-01 12:57

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Umm.. Hvaffen en ADSL?
>
> Jeg kender ikke til at noget dansk universitet er koblet op via ADSL.

Jeg kender 1: Odense Universitet (SDU Odense).
De har her for 4 måneder siden fået lagt helt nye kabler ud i næsten hele
huset
til ADSL. Det gjorde de i forbindelse med en total ombygning af næsten alle
kontorer , som stadig står på.
Efterhånden som renoveringen bliver afsluttet kommer telemændende og lægger
nye
kabler i væggene til ADSL.
1 og 2 ettape (diverse offentlige terminalrum , Jounalist terminalrum og en
del kontorer)
er afsluttet. De kører nu ADSL hos dem.
Der mangler dog stadig et par terminalrum hist og pist som ikke er
opgraderet
ednu , men det kommer.
Det er trodsalt mange kilometer kabel der skal lægges ud.

Hygge
Schiller

Fra : Gregers Petersen

Dato : 11-06-01 14:27

"Schiller" <aorta@lycos.co.uk> wrote in message

> Jeg kender 1: Odense Universitet (SDU Odense).
> De har her for 4 måneder siden fået lagt helt nye kabler ud i næsten hele
> huset til ADSL.

Og du er _helt_ sikker på at det er ADSL.
For mig lyder det helt hen i vejret at sætte det op på ADSL.

Det kunne jo også være fiberforbindelse el. lign.

> Efterhånden som renoveringen bliver afsluttet kommer telemændende og
lægger
> nye
> kabler i væggene til ADSL.

Igen kablerne rundt på uni siger jo intet om det er ADSL,
da det formentlig blot er et LAN der er koblet til en eller flere routere,
du kan altså ikke se på kablerne om routeren er sluttet til ADSL eller en 34
MBit
fiberforbindelse. Men hvis du har adgang til en af maskinerne kan du jo lave
en
traceroute.

> Det er trodsalt mange kilometer kabel der skal lægges ud.

Derfor er det nok også mere sandsynligt at det ikke er ADSL,
personligt ville jeg ihvertfald aldrig koble så stort et LAN til en
(eller flere) ADSL-linier.

Men jaja da.
Der var jo også engang hvor de fleste havde 1200 baud-modems.

--
MvH

Gregers Petersen
http://main.internord.dk/~petersen/disclaimer.html

Fra : Schiller

Dato : 11-06-01 21:23

"Gregers Petersen" <Gregers@fjern-dette-Petersen.nu> skrev i en meddelelse
> "Schiller" <aorta@lycos.co.uk> wrote in message

> Og du er _helt_ sikker på at det er ADSL.
> For mig lyder det helt hen i vejret at sætte det op på ADSL.
>
> Det kunne jo også være fiberforbindelse el. lign.

Hmmm , det kan måske så tænkes at det måske så kun er udvalgte som får
ADSL ? Så som de kemiske instituter som udveksler tonsvis af data med
andre uni´er i udlandet.
Kobber kabler var det ihvetfald det han trak da jeg spurgte.
Men hvis det ikke er til ADSL i hele hytten , hvorfor mon så at ham
computernørden
som var med så sagde det ?
Kan det måske ikke tænkes at de har fundet ud af et eller andet teknisk
himstregims
som gør at man kan køre ADSL , men at de så bare hver især så i sidste ende
skal have f.eks en router eller lign stående på hvert kontor , lab osv som
så kontakter
serveren når de skal online ?

Schiller

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-06-01 21:27

> Hmmm , det kan måske så tænkes at det måske så kun er udvalgte som får
> ADSL ?

Misforstår jeg dig, eller tror du at ADSL er at foretrække?
Det er slet ikke tilfældet.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-06-01 09:42

> Hmmm , det kan måske så tænkes at det måske så kun er udvalgte som får
> ADSL ? Så som de kemiske instituter som udveksler tonsvis af data med
> andre uni´er i udlandet.

Det er næppe realistisk. ADSL er en lav-båndbredde-ting.

Faste 2 Mbps'er er noget af det absolut mindste man bruger på
Forskningsnettet (men jeg kan selvfølgelig ikke sige med sikkerhed
hvad universiteterne gør internt).

Et trafik-tungt institut vil typisk være koblet på "Moderskibet" med
100 Mbps Fast Ethernet eller i visse tilfælde Gigabit Ethernet.

> Kobber kabler var det ihvetfald det han trak da jeg spurgte.

Kobber er også det man bruger til Fastethernet og visse varianter af
Gigabit Ethernet.

> Men hvis det ikke er til ADSL i hele hytten , hvorfor mon så at ham
> computernørden
> som var med så sagde det ?

Tjah. Det kan jo ikke afvises, at de laver et eller andet med
ADSL. Det kan være en fordel, hvis de har nogle meget lange stræk,
selv om man så typisk vil trække et lysleder-backbone.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-06-01 14:22

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Tjah. Det kan jo ikke afvises, at de laver et eller andet med
> ADSL. Det kan være en fordel, hvis de har nogle meget lange stræk,
> selv om man så typisk vil trække et lysleder-backbone.

Jeg har snakket med IT-chefen (Lars Scheffmann) på SDU (Syddansk
Universitet, som Odense er en del af), og han siger, at det er helt
hen i vejret: De trækker ikke kobber til ADSL, men til
FastEthernet. Ydermere er der ikke tale om nogle faser i en omlægning,
men om at man hele tiden opgraderer og forbedrer nettet.

Der køres ikke ADSL internt på universitetet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 15:35

> Der køres ikke ADSL internt på universitetet.

Det skulle da lige være i nogle fysiker.studes laboratorium

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-06-01 22:26

> [...]

> computer med (de fleste har en blærbar idag med netkort) , og der kan de så
> bare sætte den til og køre kvit og frit.

Det har vi ikke mulighed for på DTU, hvor jeg studerer.
I øvrigt har jeg heller ikke en bærbar computer, så det ville heller
ikke hjælpe mig meget, hvis muligheden var der.

--
Jacob
Give me a minute, and I'll come up with a better excuse ...

Olicom Crossfire 8400 switch til salg, send et bud ...

Fra : Manhatten

Dato : 10-06-01 10:31

<9ftfat$26nt$1@news.cybercity.dk>:

>Noget andet med studerende: Tror du ikke også at de hellere ville sidde
>og bruge
>den ADSL forbindelse at de har på stort set alle universiteter nu ?

I forhold til de ti computere vi har til 1000 studerende hvor jeg er - så
nej. Jeg kender ikke til universiteternes PC forhold men ved at der er
mange studiesteder der har enormt dårlige PC forhold og hvor det ikke kan
lade sig gøre.

> [...]
>kan de så bare sætte den til og køre kvit og frit.
>Jeg kender flere der gør det på Uni Odense.

Nu er det ikke oz alle der har råd til en bærbar. Som hjemmeboende på SU
får du lige lidt over 2000 kr. i dag. Mange skal ud af disse penge betale
for at bo hjemme, købe bøger, kopikort/afgift, transport etc.

Endvidere så er der også mange steder hvor du ikke selv kan koble en evt.
bærbar på netværket.

Men jeg er nu glad for min ADSL hjemme så jeg ikke sidder i den suppedas.

/Manhatten

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-06-01 17:49

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote in message
>
> 8 timers søvn
> 8 timers arbejde
> 8 timer fritid = internet
>
> Hvad skal man bruge mere end 8 timer til? :)

Øhhh - har du hørt om web-, ftp-, smtp-, pop3-server.....?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Christian Joergensen

Dato : 07-06-01 21:32

> Øhhh - har du hørt om web-, ftp-, smtp-, pop3-server.....?

Øhhh - har du hørt om at vælge et forkert produkt ? :)

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-06-01 23:42

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse

> Øhhh - har du hørt om at vælge et forkert produkt ? :)

Øhhh - har du læst trådens subject ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-06-01 23:47

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote:

>Øhhh - har du læst trådens subject ?

Man kan vel altid få en fast linie.

At nogle mennesker har haft en vis succes med at køre servere på
billige hobbyforbindelser, gør det vel ikke til en folkeret?

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-06-01 12:24

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message
> Man kan vel altid få en fast linie.
>
> At nogle mennesker har haft en vis succes med at køre servere på
> billige hobbyforbindelser, gør det vel ikke til en folkeret?

"Folkeret", prøver du at sige det er ulovligt at køre servere på idsn?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-01 12:47

"Lars Hansen" <hansen-relay1@iname.com> skrev i en meddelelse
> "Folkeret", prøver du at sige det er ulovligt at køre servere på idsn?

næh, men det viser at man ikke helt har forstået princippet bag
kredsløbskoblede kontra pakkekoblede netværk.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-06-01 16:00

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9fvmsp$2j8$1@news.inet.tele.dk...
> "Lars Hansen" <hansen-relay1@iname.com> skrev i en meddelelse
>
> næh, men det viser at man ikke helt har forstået princippet bag
> kredsløbskoblede kontra pakkekoblede netværk.

Tjoo... eller at markedsføringsfolket hos dem der tilbyder produktet ikke
har tænkt sig om inden tilbød Pro@ ISDN...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-01 16:16

> Tjoo... eller at markedsføringsfolket hos dem der tilbyder produktet ikke
> har tænkt sig om inden tilbød Pro@ ISDN...

Hvordan viser det det?
De har uden tvivl forudset nogen der bruger det på denne måde, men det gør
det da ikke til det rigtige produkt.
Men lad os ikke tage den debat igen.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-06-01 20:56

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9g02tm$lbq$1@news.inet.tele.dk...
> De har uden tvivl forudset nogen der bruger det på denne måde, men det gør
> det da ikke til det rigtige produkt.
> Men lad os ikke tage den debat igen.

Nej, lad os endeligt bliver fri for det - det orker jeg ikke
Og lad os så iøvrigt håbe, at os der må trækkes med 128/128 ISDN snart
bliver tilbudt noget der er mere egnet til server-brug

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-06-01 22:02

> Og lad os så iøvrigt håbe, at os der må trækkes med 128/128 ISDN snart
> bliver tilbudt noget der er mere egnet til server-brug

Og som er til at betale.

Mvh haa/o

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 11-06-01 12:50

> [...]

> næh, men det viser at man ikke helt har forstået princippet bag
> kredsløbskoblede kontra pakkekoblede netværk.

Tja... muligt.
Men uinteressant for slutbrugeren.

PS. Overfør ikke din egen logik og resonnement på andre mennesker.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Nostradamus

Dato : 10-06-01 12:56

>"Folkeret", prøver du at sige det er ulovligt at køre servere på idsn?
Næ det tror ejg ikke der antydes, men han mener sikkert at fastpris
ISDN ikke var beregnet til at køre 24/7

Sincerely Yours,
Nostradamus

"Be nice to your children, because they are the ones who will choose your rest home"

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-06-01 16:01

"Nostradamus" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> Næ det tror ejg ikke der antydes, men han mener sikkert at fastpris
> ISDN ikke var beregnet til at køre 24/7

Det har været fremme før, men der er /intet/ fra TDC Erhvervs side der
antyder dette i salgsmaterialer og lign. At der så er private der synes det
"uetisk"... Tja, der er også dem som mener at 100 på motorvej er alt for
højt...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Allan Olesen

Dato : 10-06-01 19:51

"Lars Hansen" <hansen-relay1@iname.com> wrote:

>"Folkeret", prøver du at sige det er ulovligt at køre servere på idsn?

I så fald ville jeg sige det - ikke bare prøve på det.

Jeg tror, du trænger til at få din forståelse af det danske sprog
pudset af, hvis du kan udlægge mine ord på den måde.

Fra : Lars Hansen

Dato : 11-06-01 18:04

> I så fald ville jeg sige det - ikke bare prøve på det.
>
> Jeg tror, du trænger til at få din forståelse af det danske sprog
> pudset af, hvis du kan udlægge mine ord på den måde.

Jeg spørger pænt, fordi jeg ikke kan se hvad du mener.

Jeg mener ikke at jeg sprogligt er synderligt har dårligere forståelse end
gennemsnitsdanskeren, så måske du vil udpensle hvad du mener?

Jeg forbinder ordet "ret" med noget man har lov til. Modsat "ulovligt".

Lars.

Fra : Allan Olesen

Dato : 11-06-01 21:58

"Lars Hansen" <hansen-relay1@iname.com> wrote:

>Jeg forbinder ordet "ret" med noget man har lov til. Modsat "ulovligt".

En folkeret er på almindeligt dansk noget, man har _krav_ på.
Og det er absolut ikke en modsætning til ulovligt.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 11-06-01 22:18

> En folkeret er på almindeligt dansk noget, man har _krav_ på.
> Og det er absolut ikke en modsætning til ulovligt.

....og hvor er det dog extremt relevant i denne gruppe...

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-06-01 00:17

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote:

>...og hvor er det dog extremt relevant i denne gruppe...

Hvis folk lægger ord i munden på mig, bliver jeg nødvendigvis nødt til
at foretage dementiet i den gruppe, hvor det er sket. Derfor var det
relevant.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 00:49

> Hvis folk lægger ord i munden på mig, bliver jeg nødvendigvis nødt til
> at foretage dementiet i den gruppe, hvor det er sket. Derfor var det
> relevant.

Fair nok...men skal det foregå i denne gruppe ?

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-06-01 07:11

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> Fair nok...men skal det foregå i denne gruppe ?

Læste du hvad Allan skrev?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-06-01 08:26

Martin Højriis Kristensen <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message

> Læste du hvad Allan skrev?

Ja.

Mvh haa/orangedk.com

Fra : Lars

Dato : 15-06-01 18:57

On Fri, 15 Jun 2001 08:25:57 +0100, "Henrik Aarfeldt"
<haa@orangedk.com> wrote:

>Ja.

Forstod du det?

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-06-01 08:21

>Fair nok...men skal det foregå i denne gruppe ?

Det har jeg jo lige skrevet. Er der noget i vendingen "i den gruppe,
hvor det er sket", du ikke forstår?

Eller du spørger måske, om folk skal lægge ord i munden på mig i denne
gruppe? Beklager, det er jeg ikke herre over.

Fra : Lars Hansen

Dato : 16-06-01 15:48

> Det har jeg jo lige skrevet. Er der noget i vendingen "i den gruppe,
> hvor det er sket", du ikke forstår?

STOP for pokker :)

Kender I udtrykket "Du får ret og jeg får fred?"

FUT: Nowhere

Fra : Morten B

Dato : 08-06-01 16:55

> Øhhh - har du hørt om web-, ftp-, smtp-, pop3-server.....?

Du vil da ikke seriøst fortælle mig at du ville køre servere på en
dialup....

/Morten

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 08-06-01 19:08

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote in message
>
> Du vil da ikke seriøst fortælle mig at du ville køre servere på en
> dialup....

Da TDC Pro@ ISDN er det eneste jeg kan få her hvor jeg bor, så kører jeg
mine serveren på den ja.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Schiller

Dato : 09-06-01 16:49

> "Morten B" <mortenb@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> Da TDC Pro@ ISDN er det eneste jeg kan få her hvor jeg bor, så kører jeg
> mine serveren på den ja.

Har du overvejet at sige til dem at de skal lette røven , få fingeren ud med
det samme
og så komme igang med at tilbyde dig noget bedre end en sløv ISDN
forbindelse ?
Jeg går ud fra at du kører firma fra den.

Schiller

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-06-01 17:54

> [...]
> og så komme igang med at tilbyde dig noget bedre end en sløv ISDN
> forbindelse ?
> Jeg går ud fra at du kører firma fra den.

Jeg kører både firma og privat...

Og jeg er sikker på at TDC gør hvad de kan i retning af udbredelse af xDSL i
Danmark...
Et brev fra mig i den forbindelse vil blive arkiveret øjeblikkeligt

Om det så er xDSL eller FWA der kommer først her hvor jeg bor kan kun tiden
vise...
Jeg springer på den første mulighed der kommer for +521 kbit

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Gerner

Dato : 09-06-01 21:30

On Sat, 9 Jun 2001 18:54:27 +0200, "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote:

>Jeg springer på den første mulighed der kommer for +521 kbit

Jeg tror ikke på der kommer forbindelser højere end 512/128 Kps, noget der
åbenbart skal hedde sig er "bredbånd". ha, ha, ha.

For udskiftning af isdn her, skal der mindst 2 Mps på bordet.
jeg har jo trods alt mulighed for 128/128 Kps, så 256 eller 512 er ikke nogen
fidus, når nettet slet ikke kan levere de 64 kps jeg kører nu.
I travle tider får jeg knap 12 Kps til 34 Kps.

Fra : Gregers Petersen

Dato : 09-06-01 22:36

"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message
> Jeg tror ikke på der kommer forbindelser højere end 512/128 Kps, noget der
> åbenbart skal hedde sig er "bredbånd". ha, ha, ha.

Her tillader jeg mig at nævne følgende ADSL-muligheder:
CyberCity: 2048/512
Mobilix: 2048/512
TDC: 2048/512
WOL: 2048/512

Desuden var der InterNords SDSL på 2 mbit,
jeg ved ikke om Wol vil videreføre dette produkt,
men tror det (hvad siger du Morten?).

Så hi,hi,hi bredbåndsforbindelser er ikke kun 512/128.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 09-06-01 23:20

"Gregers Petersen" <Gregers@fjern-dette-Petersen.nu> wrote Sat, 9
Jun 2001 23:35:40 +0200 :

>jeg ved ikke om Wol vil videreføre dette produkt,
>men tror det (hvad siger du Morten?).

Jeg ved ikke noget om SDSL eller ÅDSeL planner (hvis det altså var
mig der blev spurgt .

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Gregers Petersen

Dato : 10-06-01 08:51

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> wrote in message
> Jeg ved ikke noget om SDSL eller ÅDSeL planner (hvis det altså var
> mig der blev spurgt .

Det var det

Fra : Gerner

Dato : 10-06-01 12:09

On Sat, 9 Jun 2001 23:35:40 +0200, "Gregers Petersen"
<Gregers@fjern-dette-Petersen.nu> wrote:

>"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message
>
>Her tillader jeg mig at nævne følgende ADSL-muligheder:
>CyberCity: 2048/512
>Mobilix: 2048/512

Oprettelse ca. 900, men ak og ve.:

>Abonnementsvilkår for Orange ADSL Plus
>
>1. Område for vilkårene
>Orange ADSL Plus abonnementsvilkår gælder for kundeaftaler, der svarer til forbrugerkøb med dertil hørende services, supplerende produkter, tjenester og ydelser. Orange ADSL Plus er et kombinationsprodukt bestående af internet og fastnet, med de dertil hørende ekstra services.

Du tvinges til at blive fastnetkunde hos orange.

>TDC: 2048/512
>WOL: 2048/512

Hvis de andre har samme vilkår (tvungen fastnet), så er det uspiseligt.

>Så hi,hi,hi bredbåndsforbindelser er ikke kun 512/128.

Tja, spørgsmålet i tråden er flatrate, og for orange plus er der tale om
fastnetpriser for forbindelsen, altså ikke flatrate.

Iøvrigt er adsl altså ikke det der spørges om, så hvorfor disse henvisninger til
adsl ?

Fra : Gregers Petersen

Dato : 10-06-01 16:19

> Tja, spørgsmålet i tråden er flatrate, og for orange plus er der tale om
> fastnetpriser for forbindelsen, altså ikke flatrate.

ADSL må jo også siges at være flatrate.

Desuden sagde Søren Fischer:
"Om det så er xDSL eller FWA der kommer først her hvor jeg bor kan kun tiden
vise...
Jeg springer på den første mulighed der kommer for +521 kbit "

Altså blev xDSL og FWA nævnt.

Fra : Gerner

Dato : 11-06-01 00:59

On Sun, 10 Jun 2001 17:19:16 +0200, "Gregers Petersen"
<Gregers@fjern-dette-Petersen.nu> wrote:

>"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message
>
>ADSL må jo også siges at være flatrate.

Så har jeg misforstået noget. Jeg troede flatrate var det samme som en fast pris
per måned/kvartal for et internetabonnement dækkende alt fra et par timer
dagligt til 24 timer, altså uden at der tages betaling per minut.

> [...]
>vise...
>Jeg springer på den første mulighed der kommer for +521 kbit "

Nåh sådan.

Fra : Gregers Petersen

Dato : 11-06-01 08:50

> [...]
> per måned/kvartal for et internetabonnement dækkende alt fra et par timer
> dagligt til 24 timer, altså uden at der tages betaling per minut.

Du har fat i den rigtige beskrivelse,
og der falder de tilbudte ADSL-produkter ind under.

Bl.a. er der iøjeblikket ingen minutpris.

Fra : Gerner

Dato : 11-06-01 13:37

On Mon, 11 Jun 2001 09:50:06 +0200, "Gregers Petersen"
> [...]

>Du har fat i den rigtige beskrivelse,
>og der falder de tilbudte ADSL-produkter ind under.
>
>Bl.a. er der iøjeblikket ingen minutpris.

Jamen jeg kan ikke se flatrate hos orange plus, kun at adsl tilbydes i
forbindelse med fastnet abonnement, og her skal der betales minutafgifter.

Selv om adsl har faste priser per måned hos orange plus, så indebærer den
tvungne tilslutning til fastnet, at det bliver uspiseligt.

--
To.: Echelon

No of SETI units returned: 44
Processing time: 27 days, 16 hours.
(Total hours: 664)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Fra : Gregers Petersen

Dato : 11-06-01 14:18

> [...]
>
> Selv om adsl har faste priser per måned hos orange plus, så indebærer den
> tvungne tilslutning til fastnet, at det bliver uspiseligt.

Skal vi ikke bare sige at vi er enige om definitionen på flatrate,
jeg skal ikke kunne udtale mig om Mobi-Orange's produkter,
da jeg ikke har det rette kendskab til disse til at gøre dette.

--
Signing off for now

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-06-01 23:39

Mon, 11 Jun 2001 14:36:33 +0200, skrev Gerner <gm@telefona.dk>:

>Jamen jeg kan ikke se flatrate hos orange plus, kun at adsl tilbydes i
>forbindelse med fastnet abonnement, og her skal der betales minutafgifter.

Jeg havde ellers svoret aldrig, at besvare et af dine indlæg.

Med adsl hos Orange skal der naturligvis betales minutpris for
telefoni, men ikke for internetforbrug, det er frit.

Grunden til at man skal have fastnettelefon hos Orange er, at de
anvender en lign. løsning som TDC med skillefilter, så man er
uafhængig af ledig kobber.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Gerner

Dato : 12-06-01 11:19

On Tue, 12 Jun 2001 00:39:14 +0200, Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>
wrote:

>Jeg havde ellers svoret aldrig, at besvare et af dine indlæg.
>
>Med adsl hos Orange skal der naturligvis betales minutpris for
>telefoni, men ikke for internetforbrug, det er frit.

Nej, en 2 Mb forbindelse koster ca. 900 kr. om måneden.

Tror du det rent teknisk kan lade sig gøre for alle at få en sådan 2 Mb
forbindelse og at der garanteret er downstream på 2 Mb på alle tider af døgnet
fra alle kanter af verden ?

Ja er der ikke temmelig meget besvær med TD om at få adsl til enhver ?

Jeg har læst tråde om at CC kunder ikke kune få adsl fordi TD forlangte tekniske
dimser isat centralerne. som de andre udbydere skulle betale for.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-01 13:38

Tue, 12 Jun 2001 12:18:42 +0200, skrev Gerner <gm@telefona.dk>:

>[svar fraklippet].

Dit svar har atter overbevidst mig om at, man ikke skal svare på
dine indlæg.

Så jeg beklager fejltagelsen, at jeg kom til at svare på et af
dine indlæg.

Fut: news:dk.snak.mudderkastning

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Fætter Højben

Dato : 07-06-01 18:28

"Morten B" <mortenb@trashcan.dk> wrote in message

> [...]
> 8 timers arbejde
> 8 timer fritid = internet
>
> Hvad skal man bruge mere end 8 timer til? :)

er der ikke noget med at det kun er 4 timer, hvis man bundler?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-06-01 19:07

"Fætter Højben" <lksddjrfslasdkrj@iasasdasd.dk> skrev i en meddelelse

> er der ikke noget med at det kun er 4 timer, hvis man bundler?

Svjh: jo

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Nostradamus

Dato : 07-06-01 18:34

**** Post for FREE via your newsreader at post.usenet.com ****

>8 timers søvn
>8 timers arbejde
>8 timer fritid = internet
>
>Hvad skal man bruge mere end 8 timer til? :)

Hvis du ikke kan "nøjes" med 8 timers søvn må du tage netten til
hjælp

Sincerely Yours,
Nostradamus

"Be nice to your children, because they are the ones who will choose your rest home"

*** Usenet.com - The #1 Usenet Newsgroup Service on The Planet! ***
http://www.usenet.com

Fra : Rea721

Dato : 07-06-01 19:00

"Morten B" <mortenb@trashcan.dk> skrev

> 8 timers søvn
> 8 timers arbejde
> 8 timer fritid = internet

> Hvad skal man bruge mere end 8 timer til? :)

Hmm...
8 timers arbejde
12 timers fritid = internet
4 timers søvn

Thats my life

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : SALSA

Dato : 08-06-01 11:17

"Morten B" <mortenb@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote in message
>
> 8 timers søvn
> 8 timers arbejde
> 8 timer fritid = internet

Helt forket.

4 timers søvn.
5 timers arbejde (håber ikke min arbejdsgiver læser det).
15 timers fritid.

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-06-01 17:31

"SALSA" <SALAS@bw2323.com> wrote:

>4 timers søvn.
>5 timers arbejde

Så du er på din arbejdsplads 9 timer hver dag?

Fra : Rea721

Dato : 08-06-01 21:47

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev

> Så du er på din arbejdsplads 9 timer hver dag?

Hehehe Katjiiing..