Interessant BBC udsendelse
Fra : Knud Larsen

Dato : 21-08-05 10:03

I aften kommer der en BBC-udsendelse som undersøger det store britiske MCB,
paraplyorganisationen for hundreder af muslimske organisationer i UK.

Som man kunne høre i "Orientering" for et par dage siden, så mener flere
muslimer, at man taler med to tunger, en til vestlig brug, og én anden når
man er blandt trosfæller. Sir Iqbal Sacranie har forsøgt at få udsendelsen
stoppet, - han er formand for MCB og blev adlet tidligere på året. Det er
ham, der mente, at dødsstraf var for let for Salmon Rushdie, - og som
Rushdie skrev forleden "Hvis det er det bedste man kan komme op med, som
eksempel på en moderat muslim, så står det slemt til".

På Orientering kunne man høre, at nogle muslimer mener, det er på høje tid,
at man indrømmer hvad man står for, selv om det er noget, man ikke vil kunne
lide at høre i den almindelige offentlighed; men at den med at forsøge at
mislede folk mht ens ståsted, den holder simpelthen ikke i længden. Man må
begynde at tale ud fra hvad man virkelig mener, og holde op med denne
blindebuk, med de ustandselige "misforståede" talsmænd for den muslimske
folkegruppe, når de er blever hørt i egne kredse.

Fra : Ingolf

Dato : 21-08-05 13:35

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> op med denne blindebuk, med de ustandselige "misforståede" talsmænd for
> den muslimske folkegruppe, når de er blever hørt i egne kredse.

Den må jeg se...

Også meget interressant at se det der kører på CNN lige nu.

Fra : Mendoza

Dato : 22-08-05 17:10

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-08-05 19:11

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> Den må jeg se...

Den var desværre ikke på nogen af de to kanaler jeg kan se, så man må nøjes
med en udskrift af programmet, - det er uhyggelig læsning, men værd at bruge
tiden på at komme igennem. I England - BBC - går man jo lige til sagen, og
bruger den tid der skal til for at vise, hvad folk står for. Her i DK er der
vel højst ti minutters debat, og man tør ikke rigtig udfordre folks
meninger.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/panorama/4171950.stm

Fra : Ingolf

Dato : 22-08-05 19:58

> [...]
> i DK er der vel højst ti minutters debat, og man tør ikke rigtig udfordre

Jeg er ked af det Knud.. men jeg så desværre ikke dit program. Smid gerne et
link hvis du har.

Hvis du vil se det hele omkring CNN's interview, så er her alle links. Jeg
ved ikke hvorfor jeg kun får 2 links når jeg kigger på CNN? Men her er alle
4 links (som jeg fik igennem ATS), som blev vist imellem reklamepauserne.
http://wmscnn.stream.aol.com/cnn/specials/2005/08/18/dead.wrong.curve.ball.cnn.ws.wmv

http://wmscnn.stream.aol.com/cnn/specials/2005/08/18/dead.wrong.un.speech.cnn.ws.wmv

http://wmscnn.stream.aol.com/cnn/specials/2005/08/18/dead.wrong.no.wmd.cnn.ws.wmv

http://wmscnn.stream.aol.com/cnn/specials/2005/08/18/dead.wrong.warm.feelings.cnn.ws.wmv

Mærkeligt nok, kan jeg se alle klip sommetider, andre gange kan jeg kun se
de 2 miderste links.

DEAD wrong! Gad vide hvad Hr. Fogh siger til det? DEAD wrong!

Gå heller ikke glip af George Galloway's kommentarer over det Amerikanske
Senat, hvor han sætter dem TOTALT på plads!
Det essentielle:
http://www.iwilltryit.com/provenfacts1.htm
eller hele høringen:
http://www.sourcewatch.org/index.php?title=George_Galloway
Jeg mindes ikke der blev sendt noget som helst i TV omkring denne ekstremt
kritiske høring. Jeg har søgt på DR og TV2, men der findes kun et lille
radioklip omkring det på DR.
http://www.dr.dk/orientering/or_MP/2005/ark0519.shtm

Fra : Ingolf

Dato : 22-08-05 21:15

Det lader til at nogen skider på copyright som andre skider på menneskeliv!
Hehe :)

Her er første del
http://rapidshare.de/files/4247814/CNN-Dead-Wrong-Part1.wmv.html

og anden del