WMD fundet i Irak?
Fra : Ingolf

Dato : 19-08-05 15:54

I den 11. time kommer CIA, erhmm host host.. jeg mener CNN med denne
historie:
http://us.cnn.com/2005/WORLD/meast/08/13/iraq.chemicals/index.html

Nøøj manner.. så VAR der WMD i Irak, eller hvad?
"The chemicals are commonly used for industrial purposes, but could
potentially be combined to produce weapons, said Lt. Col. Jackson McRae,
deputy public affairs director for multinational forces in Iraq"

Nå.. det var endnu en nitte.

Hvis man nu finder WMD inden for lad os sige en måned, kan man så
retfærdiggøre krigen med dette fund? Eller kan koncentrationen af kemikalier
være opstået EFTER krigen startede? Og nu er det jo altså "kun" industrielle
kemikaler. Det ville da også være utroligt at ham Saddam har kunne styre det
fra sit fængsel hvor han nu har siddet indespæret i 2 år?

De WMD der er i Irak nu, er i form af depleteret uran spredt ud over kæmpe
områder med bombefly, og det vil være der i de næste 4.5 milliard år. Er det
mon grunden til golf-syndromet?
http://en.wikipedia.org/wiki/Depleted_uranium

Fra : Kim2000

Dato : 19-08-05 21:34

> [...]
> "kun" industrielle kemikaler. Det ville da også være utroligt at ham
> Saddam har kunne styre det fra sit fængsel hvor han nu har siddet

Problemet er såmænd nok i dag det, at selv hvis man finder et lager på
400 tons, så vil krigsmodstandere aldrig tro på det ikke er USA selv der
har plantet det, og krigstilhængerne (hvis man da som sådan kan være
tilhænger af krig?) vil formentlig bare trække på skulderen.

mvh
Kim

Fra : TBC

Dato : 20-08-05 01:41

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Nå.. det var endnu en nitte.

Du skal se det på baggrund af at der florerer nye afslørende oplysninger og
baggrundsstof om efterretningsvæsnets arbejde før invasionen af Irak, og at
CNN netop i denne weekend (på søndag) i den forbindelse kører en special,
"'Dead Wrong' -- Inside an Intelligence Meltdown" om efteretningerne der
ledte op til invasionen af irak.

Disse oplysninger, som CNN programmet "insight" allerede tog hul på i går,
omhandler forhold der er ret belastende for den Amerikanske administration
og beslutningsgrundlaget for at gå i krig på baggrund af argumentationen om
WMD.

Så derfor undrer det ikke at man prøver at svare igen nu, med sådanne langt
mere tyndbenede insinueringer som "forklaring", dække eller undskyldning,
når nu resten af korthusene er styrtet sammen, og landets troværdighed i
verdenen fortsat står på spil.

USA har som tidligere forbillede, fået et gevaldigt image problem i forhold
til resten af verdenen, og det er kun naturligt, forståelig og et positivt
tegn, at man bekymrer sig om, og forsøger at værne om sit eget omdømme.

TBC

Fra : John Schmitt

Dato : 20-08-05 10:37

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> undskyldning, når nu resten af korthusene er styrtet sammen, og landets
> troværdighed i verdenen fortsat står på spil.

Med samme ret kunne man udbasunere at: WMD fundet i erhvervsområde i
Glostrup, Kolding, Vejle, osv, osv. . .

JS