sidse
Fra : Mette

Dato : 30-08-05 07:50

UGH! Da Aalborg-pigen Sidse vandt børne-mgp for nogle år siden, undrede jeg
mig inderligt. Pigen sang bare ikke godt.
Nu sidder jeg og lytter/ser morgentv, hvor hun optræder. Og det kan godt
være at hun er en køn kernedansk pige, men synge det kan hun altså stadigvæk
ikke. Skal der virkeligt ikke mere til end store blå øjne for at få en
pladekontrakt her i Danmark?

Fra : Holst

Dato : 30-08-05 07:56

Mette wrote:

> [...]
> ikke. Skal der virkeligt ikke mere til end store blå øjne for at få en

Hun skal vel bare konkurrere mod nogen, der er endnu dårligere ...

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 09:23

"Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stadigvæk
> ikke. Skal der virkeligt ikke mere til end store blå øjne for at få en

Spørg Dr, tv2, tv3 og alle de andre tv stationer som promoverer dem! Eller
ring til JON FRA POPSTARS, for han er da en klovn. Har ikke noget imod
second chances, men hans nye musik det STINKER!!!

Fra : Holst

Dato : 30-08-05 09:34

Mr bob wrote:

> Spørg Dr, tv2, tv3 og alle de andre tv stationer som promoverer dem! Eller
> ring til JON FRA POPSTARS, for han er da en klovn. Har ikke noget imod
> second chances, men hans nye musik det STINKER!!!

Så kan folk jo bare lade være med at lytte til det og købe det.

Musiksmag er nu engang forskelligt. Nogen kan lide dødsmetal, andre kan
lide dansktop, og atter andre kan lide Jon.

Fra : Mette

Dato : 30-08-05 09:53

"Holst" <newsaug05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

Eller

> Så kan folk jo bare lade være med at lytte til det og købe det.
>
> Musiksmag er nu engang forskelligt. Nogen kan lide dødsmetal, andre kan
> lide dansktop, og atter andre kan lide Jon.

Men bør minimumskriteriet ikke være, at man rent faktisk kan synge? Det
synes jeg faktisk ikke at Sisse kan. Hun synger rent for det meste, men selv
da er hendes stemme faktisk ikke særligt pæn. Og med den type af musik hun
laver, så er det ret vigtigt for oplevelsen.

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 10:00

> Så kan folk jo bare lade være med at lytte til det og købe det.
>
> Musiksmag er nu engang forskelligt. Nogen kan lide dødsmetal, andre kan
> lide dansktop, og atter andre kan lide Jon.

Jo men som Mette også har svaret, så bør minimumskriteriet da være at
tøsebarnet kan synge?! Nu vil jeg ikke sige at hun kun er fremme på at hun
ser godt ud, for på hendes numre lyder hendes stemme jo egentlig fint nok..
Men så er det så jeg tænker, om hun burde have den tjans som sanger selvom
hun synger dårligt live men ser godt ud, i forhold til en der synger
sindsygt godt, men ærligt talt må have været tabt som barn?

Fra : Steen Jensen

Dato : 30-08-05 15:15

"Mr bob" <privat (snabela) kc-frugt (dot) dk> wrote:

> Jo men som Mette også har svaret, så bør minimumskriteriet da være at
> tøsebarnet kan synge?

Kender ikke Sidse, men om man kan synge, er vel egentligt ligegyldigt.
Kan det sælges, er det til salg. Sådan er det.

Fra : Steen Jensen

Dato : 30-08-05 15:20

Holst <newsaug05@shelter.dk> wrote:

> Musiksmag er nu engang forskelligt. Nogen kan lide dødsmetal, andre kan
> lide dansktop, og atter andre kan lide Jon.

Good point. Klarere kan det nok ikke siges.

Fra : Holst

Dato : 30-08-05 16:39

Steen Jensen wrote:

> Good point. Klarere kan det nok ikke siges.

Netop, og så er der os, der hverken kan lide dødsmetal, dansktop og Jon.

Fra : Peter Larsen

Dato : 30-08-05 14:05

"Mette" <Mette@dk> wrote in message
Skal der virkeligt ikke mere til end store blå øjne for at få en
> pladekontrakt her i Danmark?

Et par fugtige læber og lidt knofedt hjælper vel også på det.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-08-05 14:26

> [...]
> altså stadigvæk ikke. Skal der virkeligt ikke mere til end store blå
> øjne for at få en pladekontrakt her i Danmark?

Det er den tendens, der er slået igennem.

For 15 år siden var der et program om, hvordan man skabte en popstjerne i
Japan. Alle var rystede, da japanerne uden at blinke sagde, at udseende var
vigtigere end sangstemme.

Nu er det præcist på samme måde her.

Mark

Fra : mikkel.eriksen@gmail~

Dato : 30-08-05 21:46

Det egentlige problem er nok mere at nogen der ikke kan synge bliver
slaaet op paa at vaere store sangere. Der er jo egentlig ikke noget
galt i at vaere daarlig til at synge (Bob Dylan, Johnny Cash, Jack
White, etc, etc, etc, etc) hvis man ikke paastaar at man er god til
det.

mvh
Mikkel Eide Eriksen