Elton John, Indian Sunset
Fra : Kasper Johansen

Dato : 27-08-05 14:27

Hej gruppe.

Jeg er lidt ny her, så fortæl mig endelig hvis jeg gør/skriver noget
forkert, eller ikke følger jeres (uskrevne) regler.

Efter at have hørt Eminem's remix af Elton John og 2pac, kaldet Ghetto
Gospel, besluttede jeg mig for at finde frem til Elton John's fremragende
sang: "Indian Sunset".

Sangen er faldet i rigtig god jord herhjemme, og jeg vil rigtig gerne finde
flere titler eller albums der ligger i samme genre som den omtalte sang:
"Indian Sunset".

Er der nogle herinde der kan foreslå mig nogle titler/albums? Evt. også fra
Elton John?

Kasper Johansen

Fra : Morten Steen

Dato : 27-08-05 16:50

> Er der nogle herinde der kan foreslå mig nogle titler/albums? Evt. også
> fra Elton John?

Jeg kan HELT klart anbefale Elton John, hvis du vil blive i den genre.
"Indian Sunset" er fra hans fremragende "Madman Across The Water" album
fra... 1971, tror jeg.
I det hele taget vil jeg anbefale dig at anskaffe dig alle Sir Eltons
tidlige albums. Perler på snor. "Elton John", "Tumbleweed Connection",
"Honky Chateau", "Madman Across The Water" vil jeg især anbefale.
Men "festen" sluttede for ham (efter min mening) omkring 1976, omkring
"Caribou" albummet. Men op til da (og han var god for ca. 2 albums om året),
er ren lykke i min bog.

Af nyere ting kan man jo lige nævne f.eks. Joshua Kadison. Man husker
sikkert hans kæmpehit "Jessie". Han blev aldrig rigtig til mere, men det
album er RIGTIG godt, og helt i Elton-ånden, så at sige.

God fornøjelse.

Morten