øl og smørrebrød
Fra : lhs

Dato : 08-09-05 19:33

Hej

Jeg skal lave en herrefrokost med koldt mad, hvor jeg regner med at at vi
skal have (u)traditionelt dansk koldt bord med sild og hele svineriet. Jeg
har tænkt mig at vi i løbet af maden skal ledsages af 4 - 6 øl der lige
passer til maden og evt. snaps, hvis det ikke ødelægger øloplevelsen. Et
must er gammelost med sky, sennep, mørk rom og Hancock Dark Gambrinus som
dessert (evt. Leffe Brun - til dem der ikke vil have den helt stærke
Gambrinus) men ellers er spillet åben, jeg håber dog at nå at få plads til
diverse øl under middagen: Paulander, Pilzner Urquell, Karlovacka, evt. en
eller anden spændende dansk øl (bornhomsk måske) og som sagt noget Hancock
og Leffe. Men hvad spiser vi til det (gammel ost og mørk rom er uden for
diskussion).

Lars Hs

Fra : Fatter Brik

Dato : 08-09-05 20:37

Jeg forstår godt Leffe Brune, der er en fremragende øl, men hvorffor alle de
udenlandske når vi i DK har så megen øl af høj kvalitet?
Bornholm er femragende, Brøckhouse er også god, herslev, Ørbæk, o.s.v. du
kunne sagtens servere 6 forskellige fremragende øl uden at skulle bevæge dig
udenfor landets grænser, øl er hu engang bedst der hvor den
drikkes....Gambrinus Light bør du også overveje, den er efter min
overbevisning bedre end Gambrinus Dark, men smag og behag er jo forskellig.

:)

Fra : lhs

Dato : 08-09-05 20:41

Hej
Gambrinus light har jeg smagt i mange år, og er måske blevet lidt `mæt´ af
den - derfor bl.a. dark, men jeg synes også dark med den rigtige temp. er en
rigtig god øl.

Lars hs

Fra : Martin Bo Petersen

Dato : 05-10-05 16:00

Du vil blive husket i omgangskredsen for det initiativ!

Her er et par forslag som der nok skal bygges lidt på:

Sild (husk: gammeldags lagret) - Økologisk Humle fra Thisted - slåensnaps
Røget ørred - Fraoch fra Heather Ale - frugtsnaps eller mild malurtsnaps
Forskelligt krydret pålæg - Border Gold fra Broughton ales - fortsæt med
malurten
Leverpostej med svampe og bacon - Dunkel - bærsnaps (f. eks.
revling/sortebær)

Nu er du jo til gammelost og rom, ellers mener jeg at valnøddesnaps og
skæreost hører uløseligt sammen (der er vel andre der læser tråden).

Fra : lhs

Dato : 05-10-05 19:22

takker og lader ming inspirere

lars hs