Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan man selv reparere blitzen i et IXUS40 ~
Fra : Klaus Rytved

Dato : 08-09-05 19:56

Hej,

Efter at mit IXUS40 var en tur på gulvet holdt blitzen op med at virke. Jeg
formoder at pæren er gået. Hvor får man en ny pære fra og kan man selv
skifte den ? (det er jo noget kompakt småtteri...)

Bedste hilsener Klaus

Fra : Jacob

Dato : 08-09-05 20:24

"Klaus Rytved" <klaus@rytved.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg formoder at pæren er gået. Hvor får man en ny pære fra og kan man selv
> skifte den ? (det er jo noget kompakt småtteri...)

Det er ikke noget du bør gøre vedmindre du er rigtig god til at fumle med
elektronik.
et nyt xenon rør kan du nok kun få fra et dødt canon kamera. Held og lykke.
jeg vil mene at der er omkring 1/3 chanse for at oprationen lykkes hvis det
altså er røret. de er meget solide.

Jacob

Fra : condrup.net

Dato : 08-09-05 20:58

> [...]
> Jeg formoder at pæren er gået. Hvor får man en ny pære fra og kan man selv
> skifte den ? (det er jo noget kompakt småtteri...)

IXUS 40 er ikke ret gammel en model, har du ikke garanti ? Hvis ikke, så vil
det være alt for dyrt at få en ny i, med mindre du er teknisk dygtig nok til
selv at fikse det, normalt vis holder flash meget længe, så du har været
lidt uheldig. Håber det lykkes for dig..

Mvh Ole C
www.condrup.net

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-09-05 01:47

Klaus Rytved wrote:
> [...]
> virke. Jeg formoder at pæren er gået. Hvor får man en ny pære fra og
> kan man selv skifte den ? (det er jo noget kompakt småtteri...)

hvis du ikke selv kan lave dne så lav et opslag i gruppen om der ikke er
nogen der kender en der enten kan eller kender en der kan her i gruppen
sådan fandt jeg i sin tid en der repererede mit kamaera ...