Kryptering & dekryptering RC4?
Fra : Morten Winther

Dato : 06-06-01 19:56

Jeg skal give brugere mulighed for at kryptere data som ekstra option, og så
dekryptere nu det skal vises igen.

Nogen der kender RC4? Hvor stærk er denne kryptering? Koden ser jo let nok
ud - er det her tale om rigtig RC4 kryptering?

/ morten

Koden:

<?php

// Class Made By Mukul Sabharwal [mukulsabharwal@yahoo.com]
// http://www.devhome.net/php/
// On October 21, 2000
// Updated February 24, 2001
// Now passes RC4 Vector Harness

class rc4crypt {

function endecrypt ($pwd, $data, $case) {

if ($case == 'de') {

$data = urldecode($data);

}

$key[] = "";
$box[] = "";
$temp_swap = "";
$pwd_length = 0;

$pwd_length = strlen($pwd);

for ($i = 0; $i <= 255; $i++) {

$key[$i] = ord(substr($pwd, ($i % $pwd_length), 1));
$box[$i] = $i;

}

$x = 0;

for ($i = 0; $i <= 255; $i++) {

$x = ($x + $box[$i] + $key[$i]) % 256;
$temp_swap = $box[$i];

$box[$i] = $box[$x];
$box[$x] = $temp_swap;

}

$temp = "";
$k = "";

$cipherby = "";
$cipher = "";

$a = 0;
$j = 0;

for ($i = 0; $i < strlen($data); $i++) {

$a = ($a + 1) % 256;
$j = ($j + $box[$a]) % 256;

$temp = $box[$a];
$box[$a] = $box[$j];

$box[$j] = $temp;

$k = $box[(($box[$a] + $box[$j]) % 256)];
$cipherby = ord(substr($data, $i, 1)) ^ $k;

$cipher .= chr($cipherby);

}

if ($case == 'de') {

$cipher = urldecode(urlencode($cipher));

} else {

$cipher = urlencode($cipher);

}

return $cipher;

}

}

?>

Fra : Anders Johannsen

Dato : 06-06-01 22:40

In article <9flu67$g5l$1@news.inet.tele.dk>, "Morten Winther"
<mw@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Nogen der kender RC4? Hvor stærk er denne kryptering? Koden ser jo let
> nok ud - er det her tale om rigtig RC4 kryptering?

PHP har nogen udmærkede krypteringsmoduler, som du kan / bør bruge.
Krypteringsalgoritmer i ren PHP er enten for usikre eller for langsomme.

/A

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 06-06-01 23:17

Anders Johannsen wrote:
> Krypteringsalgoritmer i ren PHP er enten for usikre eller for langsomme.

Hvorfor "usikre"?

--
Jonas Kongslund

Fra : Christian Schmidt

Dato : 08-06-01 12:14

Anders Johannsen wrote:

> PHP har nogen udmærkede krypteringsmoduler, som du kan / bør bruge.
> Krypteringsalgoritmer i ren PHP er enten for usikre eller for langsomme.

Med GMP <http://dk.php.net/manual/en/html/ref.gmp.html> kan du på få
liniers kode lave en effektiv implementering af RSA-kryptering.

Christian

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-06-01 18:05

Christian Schmidt <christian@schmidt.net> writes:

> Med GMP <http://dk.php.net/manual/en/html/ref.gmp.html> kan du på få
> liniers kode lave en effektiv implementering af RSA-kryptering.

Så skal man også til at lave noget kode til at generere RSA-nøgler, og
det er bestemt ikke ukritisk hvordan du vælger dine primtal (normalt
kaldet p og q) i forbindelse med at oprette en RSA-nøgle.

Hvis man ikke er godt inde i teorien omkring valg af tilfældige (og
store) primtal, så tror jeg man skal afholde sig fra selv at
implementere RSA til andet end hobbybrug!

--
Jacob
How do I install Linux, there is no setup.exe?

Olicom Crossfire 8400 switch til salg, send et bud ...