Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til valg af god macro til Canon EOS ~
Fra : Bjarne Thomsen

Dato : 07-09-05 12:23

Jeg står for at skal bruge en god macro til mit nye 20 D. Jeg har kigget på
Canon EF-S 60 mm f/2,8 USM alternativt Sigma's tilsvarende. Da jeg ikke har
fundet nogle steder hvor jeg i praksis har kunnet prøve nogen af dem,
spørger jeg:
Hvad skal jeg vælge (uanset at der er en ikke uvæsentlig prisforskel) ?

Bjarne

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-09-05 12:49

"Bjarne Thomsen" <bto@elpost.dk> wrote in message
> [...]

> spørger jeg:
> Hvad skal jeg vælge (uanset at der er en ikke uvæsentlig prisforskel) ?

Hvilken Sigma helt præcist? 50mm, 105mm, 150mm eller 180mm? Selvfølgelig er
50mm meget kompakt ligesom Canon 60mm, så det er vel, hvad du har i
tankerne. Jeg har et 50mm og det er ok (men ikke med HSM), men hvis jeg
skulle vælge i dag ville jeg tage en længere brændvidde (formentlig Canon
med USM) og også købe flash. Hvis man skal helt tæt på, så er der også denne
her http://www.vividlight.com/articles/2914.htm!!!
Et par eksempler taget med min 50mm
http://www.pbase.com/hkruse/image/46920208/original
http://www.pbase.com/hkruse/image/48044695/original og der er flere i samme
folder.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : condrup.net

Dato : 07-09-05 15:12

"Bjarne Thomsen" <bto@elpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørger jeg:
> Hvad skal jeg vælge (uanset at der er en ikke uvæsentlig prisforskel) ?

Jeg har 60mm, den er guld. Står kniv skarpt og er lækker til portræt ligeså.
Se evt her:
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=293 - Den får en
meget høj rating, hvilket jeg må sige passer efter at have prøvet den selv.

Jeg har iøvrigt snart en 60mm til salg, da jeg skal af med min 20D +
optikker. Jeg venter bare på at de kan levere MKII N først.

Mvh Ole C
www.condrup.net

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 07-09-05 15:12

> [...]
> spørger jeg:
> Hvad skal jeg vælge (uanset at der er en ikke uvæsentlig prisforskel) ?

Hej Bjarne.
Da jeg skulle have en macro til mit 20D, var jeg i tvivl om 60mm ville være
for lidt, når man nu både kan få 90 og 100mm, men jeg har ikke fortrudt, at
jeg købte 60mm'eren.
De 8,2 Mp gør, at du har rigeligt at forstørre op af, hvis ellers bare du
har holdt kameraet stille
Mvh Niels Hejnfelt