Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Advarsel: Fugl!
Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-09-05 13:32

Rengøring på stranden:

http://jan.boegh.net/Album/Natur/Klit_og_strand/slides/_DSC9334_Måge_og_sælunge.html

Et anderledes fuglefoto - ja man kunne jo ligefrem overveje om det
overhovedet hører hjemme i kategorien.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jakob

Dato : 05-09-05 14:31

In article <431c3ae8$0$73141$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
spamhater@nowhere says...
> Rengøring på stranden:
>
> http://jan.boegh.net/Album/Natur/Klit_og_strand/slides/_DSC9334_Måge_og_sælunge.html

Synes måske det havde været bedre hvis man rent faktisk kunne se det var
en sæl den var igang med at gnave i :0)

Hvad er det for et objektiv det er skudt med ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-09-05 15:07

Jakob wrote:

http://jan.boegh.net/Album/Natur/Klit_og_strand/slides/_DSC9334_Måge_og_sælunge.html

> Synes måske det havde været bedre hvis man rent faktisk kunne se det
> var en sæl den var igang med at gnave i :0)

Jeg kunne godt tage noget mere med, men om det bliver lettere at se, hvad
der er i gang, ved jeg ikke:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/Klit_og_strand/slides/_DSC9321_Måge_og_sælunge2.html

> Hvad er det for et objektiv det er skudt med ?

Nikon AF-300 F/2.8 IF ED

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jakob

Dato : 05-09-05 15:26

In article <431c5149$0$73108$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
spamhater@nowhere says...

> Jeg kunne godt tage noget mere med, men om det bliver lettere at se, hvad
> der er i gang, ved jeg ikke:

Det gør det men det kan da godt være at første version er bedre trods
alt, men det tegner sgu godt det glas ser det ud til :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-09-05 15:41

Jakob wrote:

> Det gør det men det kan da godt være at første version er bedre trods
> alt, men det tegner sgu godt det glas ser det ud til :0)

ja, glasset er der ikke noget i vejen med. Så problemerne ligger nok i den
anden ende af røret

vhy
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : ab©

Dato : 05-09-05 14:36

> Et anderledes fuglefoto - ja man kunne jo ligefrem overveje om det
> overhovedet hører hjemme i kategorien.

Ja, billedet er helt OK - jeg bærer over med dig, når der er mere end selve
fuglen med på billedet - lidt synd, at du ikke fik den med byttet i luften
.

ab (-c:)

Fra : waal

Dato : 05-09-05 15:44

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Ja, billedet er helt OK - jeg bærer over med dig, når der er mere end
> selve fuglen med på billedet - lidt synd, at du ikke fik den med byttet i

Ja det ville have været et sælsomt syn

mvh

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-09-05 16:46

Jan Bøgh skrev:
> [...]
>
> Et anderledes fuglefoto - ja man kunne jo ligefrem overveje om det

Alt er i orden. Skarpt hvor det skal være det, farver fine, komposition
som fin diagonal. Alles gut, men det er et væmmeligt billede fordi det
mangler den poesi, der KAN være i studiet af det barske (Tarantino, eks.)
Og så er det en fugl - yrgh!

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-09-05 17:28

Ole Larsen wrote:

> [...]
> komposition som fin diagonal. Alles gut, men det er et væmmeligt
> billede fordi det mangler den poesi, der KAN være i studiet af det

Ja, Tarantinos billeder er umådeligt flotte. Hans fidus er, tror jeg, at
kombinere det underbevidst frygtindgydende med smukke billeder. Den
spænding, der opstår inden i os, når vores estetiske sans kolliderer med den
rædsel, vores viden om situationen skaber, er grum poesi. Havde mågen dog
bare ikke været en fugl, der ser så ond ud, kunne det måske lykkes.
Jeg havde overvejet at lave en udgave, hvor jeg skruer op for den røde kanal
og så desaturerer de to andre farvekanaler en lille smule. Derved kunne det
røde kød komme til at skrige op i ansigtet på beskueren.

> Og så er det en fugl - yrgh!

Ja, jeg er sgu også ved at være noget betænkelig. Her ka' du så få en til at
komme dig på :
http://jan.boegh.net/Album/Natur/Klit_og_strand/slides/_DSC9347_Sandløber.html

Betragt det som en form for kartasis fra min side efter mine knæfald for det
lagerforvalterske billedsyn, der får så mange til at kvæles i kaffen .
Fugle har den fordel, at der oftest slet ikke er tale om noget billedsyn,
men blot en speciel livsform, der åbenbart appelerer voldsomt til al
(næsten) folket. Så det må vel nærmest være en slags fotograferingens 101
strygere at fotografere fugle.
Så nu må jeg kunne imødese en tid, hvor jeg kan vælte mig i goodwill!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-09-05 17:49

Jan Bøgh skrev:

> Ja, jeg er sgu også ved at være noget betænkelig. Her ka' du så få en til at
> komme dig på :
> http://jan.boegh.net/Album/Natur/Klit_og_strand/slides/_DSC9347_Sandløber.html

Det er løwn med det næb i vandet. Men du skulle nu have linket til den
sidste, der er lidt mere drama i.

> Betragt det som en form for kartasis fra min side efter mine knæfald for det
> lagerforvalterske billedsyn, der får så mange til at kvæles i kaffen .

Går med tanker/ideer om at lave en videopresentation med denne som tema:

http://home.tiscali.dk/muggler/08/index.htm

Den har givet spændende reaktioner fra dem, jeg har vist den.

Fra : waal

Dato : 05-09-05 18:07

> [...]
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/08/index.htm
>
> Den har givet spændende reaktioner fra dem, jeg har vist den.

Det er vel ikke de tanketomme reaktioner der fremgår af linket du
karakteriserer som spændende ?

mvh
Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-09-05 18:13

waal skrev:

> Det er vel ikke de tanketomme reaktioner der fremgår af linket du
> karakteriserer som spændende ?

Nej, reaktionerne på dem

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-09-05 18:37

Ole Larsen wrote:

> Det er løwn med det næb i vandet.

Nixen - det er lige som det er taget. Det kunne såmænd bruges til den svjks
hendøende stafet!

> Men du skulle nu have linket til den
> sidste, der er lidt mere drama i.

Ja - men jeg synes nu bedst om det første af mågebillederne. Den ser dejlig
ondskabsfuld ud - og så synes jeg den lille trevl kød i næbet gør
forskellen.

> Går med tanker/ideer om at lave en videopresentation med denne som
> tema:
> http://home.tiscali.dk/muggler/08/index.htm

Prøv at se på Proshow Gold. Den kan så meget at det virkeligt bliver sjovt
at lave diasshows. Og en hel del lettere end at skulle synkronisere 2
karuseller med overblænding fra an gammel spolebåndoptager. Det var sgu
hurtigere at indspille en film.

> Den har givet spændende reaktioner fra dem, jeg har vist den.

Smuk samlign af kommentarer, du har pyntet siden med. Jeg morede mig
kosteligt.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : waal

Dato : 05-09-05 18:20

> [...]
> strygere at fotografere fugle.
> Så nu må jeg kunne imødese en tid, hvor jeg kan vælte mig i goodwill!

Den lille bølge gør hvad den kan for at spolere fugleriet så du bliver
simpelthen nødt til at hyre de 101 unævnelige til at stryge opstillingen
inden fuglen kommer i kassen.

mvh
Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-09-05 18:40

waal wrote:

> Den lille bølge gør hvad den kan for at spolere fugleriet så du bliver
> simpelthen nødt til at hyre de 101 unævnelige til at stryge
> opstillingen inden fuglen kommer i kassen.

Ja det er surt. Jeg fik faktisk 10-12 skud, men kræet bruger jo næbet som
var det en nål på en symaskine. Uafbrudt. Men jeg havde også gerne været den
foruden.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jan

Dato : 06-09-05 13:34

> [...]
> som fin diagonal. Alles gut, men det er et væmmeligt billede fordi det
> mangler den poesi, der KAN være i studiet af det barske (Tarantino, eks.)

Det er jeg nu ikke enig i, billedet er godt, og ikke bare godt, det er
rigtigt godt, farver, komposition osv er ok, men der mangler en vigtig ting,
et tydeligt og velbelyst øje, jeg ved det er svært, det er vel derfor vi
prøver igen og igen..

Mvh Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-09-05 15:00

Jan wrote:

> [...]
> rigtigt godt, farver, komposition osv er ok, men der mangler en
> vigtig ting, et tydeligt og velbelyst øje, jeg ved det er svært, det

.....og igen og igen og igen.....og når vi så ikke gider mere, så bruger vi
40 sek. i Photoshop

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jan

Dato : 06-09-05 17:30

> ....og igen og igen og igen.....og når vi så ikke gider mere, så bruger vi
> 40 sek. i Photoshop
>
> vh
> Jan

Du må tale for dig selv - jeg bliver ved