Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Busy 350D
Fra : Argh

Dato : 05-09-05 08:23

Hejsa

Når jeg tømmer mit camera for billeder, hvad jeg gør med Acdsee7, bliver
teksten "BUSY" i cameraets display ved med at blinke når alle billeder er
hentet og jeg ellers er gået igang med at se de skønne knipserier. Jeg
sætter cameraet på OFF og alt virker igen som det skal, men gør jeres 350D
ligeså? (det er lidt underligt at skulle "boote" midt i en BUSY-proces)

Hilsen
Aargh

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-09-05 10:07

In article <431bf235$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Argh wrote:
> [...]
> ligeså? (det er lidt underligt at skulle "boote" midt i en BUSY-proces)

Prøv at højreklikke på disken i XP og vælg skub-ud.

Alle os andre har en USB 2.0 eller Firewire kortlæser. Livet er
for kort til kameraets indbyggede.

Fra : Holst

Dato : 05-09-05 10:18

Povl H. Pedersen wrote:

> Alle os andre har en USB 2.0 eller Firewire kortlæser. Livet er
> for kort til kameraets indbyggede.

Er kameraet da så langsomt? Det kører da også USB 2.0.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-09-05 09:07

In article <431c0d42$0$98498$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Holst wrote:

> Er kameraet da så langsomt? Det kører da også USB 2.0.

Der er stor forskel på USB kortlæsere / chipset. Det i dit kamera skal
bare lige kunne følge med til det kameraet leverer.

Derudover er stikket til USB kablet ikke rated til så mange ganges
brug som stikket til kortet.

Fra : Holst

Dato : 06-09-05 09:50

Povl H. Pedersen wrote:

> Der er stor forskel på USB kortlæsere / chipset. Det i dit kamera skal
> bare lige kunne følge med til det kameraet leverer.

Efter sigende er det i mit tilfælde kortet, som sætter hastighedsgrænsen.

> Derudover er stikket til USB kablet ikke rated til så mange ganges
> brug som stikket til kortet.

Har du noget dokumentation for alle disse påstande? Jeg har med hjælp
fra Google søgt lidt rundt og har ikke kunnet finde noget. Hverken om
stikkene eller kameraets hastighed ved brug af kortet.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 06-09-05 17:26

On Tue, 06 Sep 2005 10:50:02 +0200, Holst <newssep05@shelter.dk>
wrote:

>Har du noget dokumentation for alle disse påstande? Jeg har med hjælp
>fra Google søgt lidt rundt og har ikke kunnet finde noget. Hverken om
>stikkene eller kameraets hastighed ved brug af kortet.

Selv med mit D2x er det hurtigere at bruge en kortlæser. Forskellen er
ikke stor, men den er der. Kortlæseren er en Sandberg 8-in-1 købt i
Fona til kr 249.

Peter

Fra : Argh

Dato : 05-09-05 13:18

> Prøv at højreklikke på disken i XP og vælg skub-ud.

Hmm jeg har ikke den mulighed -Åbn/Stifinder/hent billeder/opret
genvej/omdøb/egenskaber, men ikke "skub ud"

> Alle os andre har en USB 2.0 eller Firewire kortlæser. Livet er
> for kort til kameraets indbyggede.

Jeg mener at mit camera allerede kører USB2, det går ihvertfald tjept med
overførslen.

btw. tak for svar

Fra : Per

Dato : 06-09-05 09:28

> Alle os andre har en USB 2.0 eller Firewire kortlæser. Livet er
> for kort til kameraets indbyggede.

Det er jeg nu ikke enig i. Jeg syntes det går pænt hurtigt med at kopiere
billeder ind på PC. Jeg tvivler da på der er meget sparet ved først at
skulle pille kortet og sætte i læser.