Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fotografering med Canon Speedlite 420ex...
Fra : Per

Dato : 29-08-05 15:08

Jeg har lige bestilt en Canon Speedlite 420ex blitz til mit EOS 350D. Jeg
har aldrig brugt en blitz før og er spændt på at prøve.
Er det bare at skrue fætteren på og så skyde løs, eller skal der indstilles
noget på kameraet?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-08-05 15:13

Per wrote:
> [...]
> har aldrig brugt en blitz før og er spændt på at prøve.
> Er det bare at skrue fætteren på og så skyde løs, eller skal der indstilles

Som udgangspunkt er det bar at skrue fætteren på og skyde.

Et par tips er dog at hvis der er lidt lys, så sæt kameraet i manuel
vælg en lukketid på ~1/100 og den blænde du synes passer til motivet.

Hvis det er fillflash kan det betale sig at undereksponere en smule
og justere effekten af flashen via FEC (beskrevet i din manual, Flash Exposure
Compensation) der indstilles på kamerahuset.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Deaster

Dato : 29-08-05 15:56

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har aldrig brugt en blitz før og er spændt på at prøve.
> Er det bare at skrue fætteren på og så skyde løs, eller skal der

I princippet ja, men:
http://photonotes.org/articles/eos-flash/

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Per

Dato : 29-08-05 17:01

> "Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
>
> I princippet ja, men:
> http://photonotes.org/articles/eos-flash/
>

> --
> Mvh
> Deaster
> "War is God's way of teaching
> Americans geography"

Mange tak, der er jo masser af læsning at kaste sig over :)