Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fra kolononihaverne
Fra : Ole Larsen

Dato : 27-08-05 04:57

Lige mellem Assistens Kirkegård og en bilkirkegård ligger Haugstedsminde
kolonihaver. Mange af mine naboer tilbringer en stor del af året der.
En lille serie fra april md. Desværre er den sidste ikke med - der er
ikke mere plads på siten.

Kommentarer velkomne

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-08-05 05:07

Ole Larsen skrev:
> [...]
> kolonihaver. Mange af mine naboer tilbringer en stor del af året der.
> En lille serie fra april md. Desværre er den sidste ikke med - der er

http://home.tiscali.dk/muggler/11/index.htm

Man skulle tro at man husker linket når man har prøvet det nogle gange.
Mon det kvalifiserer til offentligt underhold...

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-08-05 08:46

> http://home.tiscali.dk/muggler/11/index.htm

Prætentiøst og ganske ligegyldigt.

> Man skulle tro at man husker linket når man har prøvet det nogle
> gange. Mon det kvalifiserer til offentligt underhold...

Næ, men det gør dine fotografiske frembringelser - altså kvalificerer til
offentligt underhold. Jeg får mig altid et sundt grin, når jeg ser din
"kunst". Det er nu ikke den værste måde at starte dagen på, så det skal du
da have tak for.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/23/05)

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-08-05 09:11

Jens Bruun skrev:
> [...]
> offentligt underhold. Jeg får mig altid et sundt grin, når jeg ser din
> "kunst". Det er nu ikke den værste måde at starte dagen på, så det skal du

Hvorfor fortæller du mig så meget om dig selv. Ikke at det ikke er
interessant, men jeg har ikke brug for det.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-08-05 09:20

> Hvorfor fortæller du mig så meget om dig selv.

Det gør jeg heller ikke. Det, jeg fortæller dig om mig selv, udgør en meget
lille del af mit liv, selvom dén slags information åbenbart udgør en stor
del af dit.

> Ikke at det ikke er
> interessant, men jeg har ikke brug for det.

Næ, sådan er der jo så meget. Du har vel strengt taget ikke brug for noget,
vel? Det er selvfølgelig ikke for at få et behov dækket, du lægger din
"kunst" til offentlig beskuelse på internettet og efterfølgende efterspørger
kommentarer, for så at fortælle de, der kommenterer, at du ikke har brug for
deres kommentarer, vel?

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-08-05 09:30

Jens Bruun skrev:
> [...]
> kommentarer, for så at fortælle de, der kommenterer, at du ikke har brug for

Og mere endnu - det ender med at blive spændende

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-08-05 09:32

> Og mere endnu - det ender med at blive spændende

Jeg har før anbefalet dig at søge et sted hen hvor du kan udføre noget
envejskommunikation - du gør dig ikke synderligt godt i et debatforum.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Michael Bothager

Dato : 27-08-05 19:36

Ole Larsen wrote:

> http://home.tiscali.dk/muggler/11/index.htm
>
> Man skulle tro at man husker linket når man har prøvet det nogle gange.
> Mon det kvalifiserer til offentligt underhold...

Hej Ole

Jeg kan bedst lide den sidste, hehe *S*

Spøg til side, der mangler lidt bund i skyggerne, prøv med et selective
color, sæt sort til mellem +6 og +10.

Som visning af husene er de meget statiske, og efterbehandlingen giver
dem et lidt drømmende skær som er lykkedes bedst i 12a. Men det er
desværre det mindst interessante hus.

15a, her er der endnu flere detaljer, og jeg ville ønske at du havde
lavet en serie med detaljer og overblik fra kun dette hus. Kan du ikke
lave det?

Vh
Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-08-05 02:15

Michael Bothager skrev:

> Hej Ole
>
> Jeg kan bedst lide den sidste, hehe *S*
>
> Spøg til side, der mangler lidt bund i skyggerne, prøv med et selective
> color, sæt sort til mellem +6 og +10.

Ja, jeg kan godt se det nu du siger det. Jeg prøver

> [...]

> 15a, her er der endnu flere detaljer, og jeg ville ønske at du havde
> lavet en serie med detaljer og overblik fra kun dette hus. Kan du ikke

strålende ide. Prøver

> Vh
> Michael

Tak for ordene

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 27-08-05 22:27

Kan rigtig godt lide kontrasten mellem det traditionelle i motiverne, og så
den måde, du får dem til at virke på; i stedet for at signalere "dansk
hygge", bliver kolonihaverne til forladte, nærmest uheldsvangre steder, der
ikke indbyder til at sætte sig med en kop kaffe! Meget spændende! (og; ja,
jeg vil gerne høre, hvordan de er efterbehandlet).
Det rent tekniske lader jeg større ånder om; det ved andre en del mere om
end jeg gør; forholder mig (her) kun til stemningen i billedserien, som jeg
synes er forfriskende (muligvis ikke det rette udtryk i lige denne
sammenhæng, men hvad..) anderledes.
Henrik L.

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-08-05 02:27

Lumholdt & Riber skrev:
> [...]
> end jeg gør; forholder mig (her) kun til stemningen i billedserien, som jeg
> synes er forfriskende (muligvis ikke det rette udtryk i lige denne

Ja, kontrasten du nævner er en del af tanken
Der er såmend ikke så meget: Den "sædvanlige" glow, lidt desaturering og
dodge.
Takker

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-08-05 17:49

Ole Larsen wrote:

> http://home.tiscali.dk/muggler/11/index.htm

Jeg kan godt lide den efterbehandling, der gennem udviskning af nogle
detaljer strammer billederne op. På en eller anden måde får jeg nogle
aspirationer i retningen af en maler som Hopper, der også benyttede en
naturalistisk stil, hvor detaljen reduceres. Derved bliver udtrykket mere
stramt.

Det, jeg bedst kan lide, er 58a efterfulgt af 15 a. Blot hælder 58a for mine
øjne lidt tv. Og som min gamle håndværkerfar siger: "Er der konflikt mellem
dit øje og waterpasset, så ret dig efter øjet." Den blå tønde er for mig et
kraftigt /punctum/ som Roland Barthés siger det. En detalje, der trænger sig
på og vil ses.

De andre er alle for mig for komplekse til at din metode fungerer helt så
godt. Træet på 15a fungerer fint selvom der er mange små detaljer, da det
efter en gang diffus glød virker som filligran.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-08-05 18:43

Jan Bøgh skrev:

> [...]
> aspirationer i retningen af en maler som Hopper, der også benyttede en
> naturalistisk stil, hvor detaljen reduceres. Derved bliver udtrykket mere

Synes selv at det er en af de mere vellykkede anvendelser af glow.
Prøver at opnå lidt af det samme i s/h, men jeg kan ikke få det til at
funge på samme slags motiver. På andre synes jeg det går:

http://home.tiscali.dk/muggler/10/pages/2005-04-11-10b.htm

> [...]
> kraftigt /punctum/ som Roland Barthés siger det. En detalje, der trænger sig

Ja, den hælder - endog begge veje - jeg havde gitter på og gav op. Og
ja, den blå tønde. Lånte RB på din anbefaling, men gav op undervejs ;-(

> De andre er alle for mig for komplekse til at din metode fungerer helt så
> godt. Træet på 15a fungerer fint selvom der er mange små detaljer, da det
> efter en gang diffus glød virker som filligran.

Tak for dine ord. Jeg lærer nyt hver gang.

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-08-05 06:50

> [...]
> kolonihaver. Mange af mine naboer tilbringer en stor del af året der.
> En lille serie fra april md. Desværre er den sidste ikke med - der er ikke

Ja, det er de nok, men hvis man bliver kaldt rindalist hvis man udtrykker
sig negativt om dine billeder, har du nok allerede fået lukket munden på en
hel del, så er der jo ikke megen idé i at bede om kritik.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-08-05 07:36

Morten Wartou skrev:
> [...]
> sig negativt om dine billeder, har du nok allerede fået lukket munden på en
> hel del, så er der jo ikke megen idé i at bede om kritik.

Du er dog ekspert i at fordreje tingene. Udtrykke var rettet mod 2 og
som tidligere understreget ikke fordi de har en anden opfattelse, men
fordi de afviser det anderledes.

Det er en lille person, der går og samler skyts mod andre.

Og du kan godt spare dig

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-08-05 08:08

> Du er dog ekspert i at fordreje tingene. Udtrykke var rettet mod 2 og som
> tidligere understreget ikke fordi de har en anden opfattelse, men fordi de
> afviser det anderledes.

Jeg fordrejer intet. Læs dine egne indlæg. Din forfølgelse af folk som du
mener afviser det der er anderledes, er en dybt uanstændig og grov
generalisering. Du vil åbenbart ikke erkende, at det at kritisere det du
laver, ikke er det samme som at afvise det anderledes - især er det grotesk,
da dine billeder blot er "anderledes" på en 100% konventionel måde. Du
fordrejer folks kritik, og tror en negativ af slagsen er det samme som at
dine billeder har provokeret folk, og ser det som en stor sejr. Det er
naivt.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-08-05 08:18

Morten Wartou skrev:

Klippet en masse

Åh din stakkel
Så røg du i filteret hvor du må kukkelure alene

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-08-05 08:32

> Morten Wartou skrev:
>
> Klippet en masse
>
> Åh din stakkel
> Så røg du i filteret hvor du må kukkelure alene

Uha, mon jeg ramte et ømt punkt...

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ksk

Dato : 30-08-05 18:55

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:431016d6$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Uha, mon jeg ramte et ømt punkt...
>

> --
> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou
du er ikke alene mere LOL

KsK

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-08-05 17:36

Ole Larsen wrote:

> Så røg du i filteret hvor du må kukkelure alene

Det er sgu da synd. Du /må/ da kunne finde et par stykker til, der kunne få
æren? Måske Bo Warming - han er klassiker og har fast adresse i mange
killfiltre. Eller prøv med ksk måske!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-08-05 18:15

Jan Bøgh skrev:

> Det er sgu da synd. Du /må/ da kunne finde et par stykker til, der kunne få
> æren? Måske Bo Warming - han er klassiker og har fast adresse i mange
> [...]
B. W. kvalifiserer slet ikke. Han er for begavet og bidrager med mange
sjove tanker.
Ksk så? Ville det ikke være synd..

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-08-05 18:30

Ole Larsen wrote:

> B. W. kvalifiserer slet ikke. Han er for begavet og bidrager med mange
> sjove tanker.

Forstået. Leg lukker ham ind imellem ud (eufemisme for at jeg har ged i
maskineriet om må ominstallere Windows/Outlook Expres). Men så kammer den
altid over og jeg må af hensyn til blodtrykket 'ausradieren' ham. Som regel
når hans revisionisme koger over.

> Ksk så? Ville det ikke være synd..

For hvem? Er du bange for at gå glip af noget - måske hans stilfornyelse af
det danske sprog. Eller studerer du mytomani?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-08-05 18:33

> [...]
>
> For hvem? Er du bange for at gå glip af noget - måske hans stilfornyelse
> af det danske sprog. Eller studerer du mytomani?

Kan I to legebørn ikke hoppe over i dk.mudderkastning og hygge jer? Husk nu
gummistøvlerne, så de fine nye sokker ikke bliver beskidte!

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-08-05 18:36

skrev i en meddelelse

> Kan I to legebørn ikke hoppe over i dk.mudderkastning og hygge jer?
> Husk nu gummistøvlerne, så de fine nye sokker ikke bliver beskidte!

Hehe. Jeg tror ikke, de to legebørn vil have mange chancer i
dk.snak.mudderkastning. Næ, lidt letkøbt filter-snak i dk.fritid.foto er
mere deres boldgade.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-08-05 19:24

Jens Bruun wrote:

> Hehe. Jeg tror ikke, de to legebørn vil have mange chancer i
> dk.snak.mudderkastning. Næ, lidt letkøbt filter-snak i dk.fritid.foto
> er mere deres boldgade.

Tak for dit indsigtsfulde bidrag!

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 27-08-05 07:07

Ole Larsen wrote:

> [...]
> kolonihaver. Mange af mine naboer tilbringer en stor del af året der.
> En lille serie fra april md. Desværre er den sidste ikke med - der er

Ole, hvad fanden er det nu, jeg troede jeg skulle se en ordenlig omgang
rystede billeder med impresionistik tilsnit, men ser billeder af næsten
gennemsnitlig kvalitet.

Jeg synes der mangler lidt fest i billederne, evt. Dannebro og en
ølflaske hist og pist. Da jeg selv havde kolonihave på Amager var der
sgu mere fest over det end der er i disse billeder.

Registreringer, og det synes jeg er meget fint, takker for kigget.

Tommy

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-08-05 07:39

Tommy Hjorth skrev:

> Ole, hvad fanden er det nu, jeg troede jeg skulle se en ordenlig omgang
> rystede billeder med impresionistik tilsnit, men ser billeder af næsten
> gennemsnitlig kvalitet.

Ked af at måtte skuffe dig

> Jeg synes der mangler lidt fest i billederne, evt. Dannebro og en
> ølflaske hist og pist. Da jeg selv havde kolonihave på Amager var der
> sgu mere fest over det end der er i disse billeder.

Den form for festlighed er ikke med i ideen, beklager

> Registreringer, og det synes jeg er meget fint, takker for kigget.

Selv tak og tak for kommentaren

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-08-05 17:33

Tommy Hjorth wrote:

> Jeg synes der mangler lidt fest i billederne, evt. Dannebro og en
> ølflaske hist og pist. Da jeg selv havde kolonihave på Amager var der
> sgu mere fest over det end der er i disse billeder.

Hwa' mæ en brølende hjort i et skovbryn?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 29-08-05 12:34

Jan Bøgh wrote:

> Hwa' mæ en brølende hjort i et skovbryn?

Nu er var jeg godt klar over at nordjyder ikke er så oplyste om hvad der
foregår omkring dem, men i Kbh. er det altså blevet mondent at have
kolonihavehus, med "rigtig" kunst på væggende, bortset fra det hvad er
der egenligt glat i det motiv du nævner ? Jeg fornemmer at du synes at
man er mindre fin hvis man har dette motiv over sofaen, prøv du at se
lidt indad, de billeder du laver hører bedst hjemme i dit private
fotoalbum, der er ikke for fem flade ører kunst eller abstraktion i
noget af det du har fremvist og gerne vil hæve op på et plan hvor kun de
få kan være med. Men du er sgu så selvfed og har så lidt mellem
ørergangene, at du er ude af stand til at se dine egen fejl.

Tommy

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-08-05 13:03

Tommy Hjorth wrote:

> [...]
> have kolonihavehus, med "rigtig" kunst på væggende, bortset fra det
> hvad er der egenligt glat i det motiv du nævner ?

Det er helt hjernedødt!
Og Susi & Leo kan ikke spille. Og morten Korch skrev elendige bøger. Vil du
have flere fordomme, du kan more dig med at lægge afstand til?

> Jeg fornemmer at du
> synes at man er mindre fin hvis man har dette motiv over sofaen, prøv

Næh - man må bare have et specielt (indskrænket) billedsyn.

> du at se lidt indad, de billeder du laver hører bedst hjemme i dit
> private fotoalbum,

Sikkert. Nu har jeg så smidt mit private fotoalbum på nettet. Har du
problemer med det?

> der er ikke for fem flade ører kunst eller
> abstraktion i noget af det du har fremvist og gerne vil hæve op på et
> plan hvor kun de få kan være med.

Jae - jeg fornemmer da godt nok at du har det lidt svært. Så hold du dig til
kronhjorten og familiefotos af ungen. Det går nok bedst.

> Men du er sgu så selvfed og har så
> lidt mellem ørergangene, at du er ude af stand til at se dine egen
> fejl.

Det piner dig godt nok ikke at blive rost, hwa?

Nå nå - hvis du nu nupper en kiks, sætter dig hen i et hjørne og tører
øjnene så skal det se, at det hele nok bliver godt igen. Og ellers kunne du
jo trøste dig med den seneste med Jodle Birge - så bli'r du helt sikker glad
igen.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Gert Medom

Dato : 27-08-05 10:23

> [...]
> kolonihaver. Mange af mine naboer tilbringer en stor del af året der.
> En lille serie fra april md. Desværre er den sidste ikke med - der er

Hej Ole.

Jeg synes ikke at billederne har en "wow-effekt",sorry! 12a er lidt rodet
med noget i bagg´runden, der ligner et rækkehus. tror du skulle have
koncentreret dig om at "fortælle kolonihave huset", selvom det andet måske
kan vise noget om tilgrænsende livsformer og eksistens betingelser i
dagens
danmark og om forskydninger væk fra den traditionelle kolonihave over mod
sovebyer og kernefamilie som dannelsesprojekt. Men i så fald skulle du
måske
arbejde med at finde en bedre vinkel, der viser det krystalklart..15 a er
mere konsekvent gennemført i den henseende med at vise kolonihavehuset,
men
en wow-effekt udebliver desværre. 23a er interessant, tror du har tænkt i
kontrast da du tog billedet mellem væksthuset og kolonihavehuset? 58a
siger
mig ikke noget. 85a kan jeg ikke få at c i fuld størrelse, det ser ellers
interessant ud...

bedste hilsen

/ Gert

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-08-05 11:53

Gert Medom skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> ikke

> Hej Ole.
>
> Jeg synes ikke at billederne har en "wow-effekt",sorry!

Og det har du ret i. Det er heller ikke ideen med disse. Der er andre på
min side fra samme sted, hvor det er grebet lidt anderledes an:
http://home.tiscali.dk/muggler/04/index.htm
den 2., 3., 4. og 9. eks.

> [...]
> siger
> mig ikke noget. 85a kan jeg ikke få at c i fuld størrelse, det ser ellers

Der var desværre ikke plads på sitet.

Du skal have tak - du er langt hen ad parallel med min ide, som jeg
bestem ikke er færdig med.

Fra : Jacob K.

Dato : 27-08-05 20:55

> Kommentarer velkomne

Hej Ole.

15a kan jeg lide. Dog er stolene og parasollen til højre ret irriterende, og
jeg ville nok også gøre det lidt mørkere.
Men ellers har det en fin og stilfærdig uhygge over sig.

Vh. Jacob K.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-08-05 22:31

Prøv at forografere i dagslys, så kan det være vi kan komme med et par
bemærkninger
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-08-05 02:28

Preben Riis Sørensen skrev:
> Prøv at forografere i dagslys, så kan det være vi kan komme med et par
> [...]
Der er ikke andre, der har nævnt det problem, så måske er det justering
af din skærm?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-08-05 21:17

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev > >
> Der er ikke andre, der har nævnt det problem, så måske er det justering
> af din skærm?

Du havde (lidt) ret, men det er nu da alligevel nogle halvskumle billeder,
selvom jeg skruer op, langt over normalen.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-08-05 02:20

Jacob K. skrev:

> [...]
> jeg ville nok også gøre det lidt mørkere.
> Men ellers har det en fin og stilfærdig uhygge over sig.

Ja, sådan er det altid med en serie - nogle foretrækker en, andre en
anden - og sådan skal det være. Jeg kan godt lide din beskrivelse af
hyggen - det er, synes jeg - et visuelt spændende sted med en lidt
"alternativ" stemning