Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batteri til Canon Ixus
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 26-08-05 13:46

Hej gruppe

Jeg sidder med mit lille canon ixus (2,1 megapix), der bruger NB-1L
batterier... og dem jeg har holder IKKE længe 20 - 30 minutter... Så det må
være på tide at skifte..

Nu ser jeg at der findes NB-1LH batterier... er de magen til NB-1L typen
????

Og så koster NB-1LH fra Canon ca. 450 kr.

Kan man købe uoriginale og er de gode nok ??? (og hvor i givet fald..?)

Hilsen Keld

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 26-08-05 14:25

On Fri, 26 Aug 2005 14:46:25 +0200, "Keld Rosenberg"
<keld.rosenberg@mæil.dk> wrote:

> [...]
>være på tide at skifte..
>
>Nu ser jeg at der findes NB-1LH batterier... er de magen til NB-1L typen

De har større kapacitet - 850mAh mod 680mAh i din model - men er
ellers magen til. Det er bare en nyere udgave, som også passer til
nyere Ixus-modeller.

>Kan man købe uoriginale og er de gode nok ??? (og hvor i givet fald..?)

Ja - der er en hel del at spare ,og man kan ligefrem få batterier med
større kapicitet, end de originale. F.eks. har Batteribyen.dk et til
149 kr. med en kapacitet på 1300mAh

Om de er lige så gode ved jeg ikke.

http://www.batteribyen.dk/product_info.php?products_id=885&osCsid=ff98d596a28bcaf24143059a248d2fc8

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-08-05 14:47

jubija@yahoo.dk wrote:
> F.eks. har Batteribyen.dk et til
> 149 kr. med en kapacitet på 1300mAh

Eller her til 129,-

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=19721268

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 27-08-05 20:10

<jubija@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
>
> Ja - der er en hel del at spare ,og man kan ligefrem få batterier med
> større kapicitet, end de originale. F.eks. har Batteribyen.dk et til

Ok... tak, har bestilt et stk. ved Batteribyen....

Hilsen Keld