Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med 2x converter.
Fra : Brizz

Dato : 26-08-05 14:31

Jeg har tænkt mig at købe en 2x teleconverter fra canon som skal bruges
i kombi med Canon 20D og Canon 70-200 f2.8 IS.

Vil det være en dårlig måde at få lidt extra zoom på?
Forvrænger det billedekvaliteten væsentligt?

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-08-05 13:57

Brizz wrote:
> Jeg har tænkt mig at købe en 2x teleconverter fra canon som skal bruges
> i kombi med Canon 20D og Canon 70-200 f2.8 IS.
> Vil det være en dårlig måde at få lidt extra zoom på?
> Forvrænger det billedekvaliteten væsentligt?

Det tager noget kvalitet.. ihvertfald er det det man hører
Overvej om du ikke kan nøjes med en 1.4x TC der giver en del mere længde
og ikke er nær så tydelig på det endelige resultat.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Thomas Kjær

Dato : 26-08-05 14:06

On 2005-08-26, Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Det tager noget kvalitet.. ihvertfald er det det man hører
> Overvej om du ikke kan nøjes med en 1.4x TC der giver en del mere længde
> og ikke er nær så tydelig på det endelige resultat.

Helt enig her. På min 70-200 IS forsøger jeg at undgå at bruge min 2x
converter. Jeg bruger den til tider på min 400, men kun når det er
absolut nødvendigt. Resultat bliver da også derefter, og ofte vil jeg
næsten mene det vil være bedre at opskalere billederne.

Det eneste objektiv jeg er tilfreds med 2x converteren på, er mit
200/1.8L der dog også i forvejen er en del skarpere end 70-200'eren.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-08-05 14:00

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Vil det være en dårlig måde at få lidt extra zoom på?

Nja.

> Forvrænger det billedekvaliteten væsentligt?

Ja, men alt er relativt. Du får et væsentligt bedre resultat med en 1.4x TC,
men den giver selvfølgelig ikke så meget ekstra brændvidde. Nogle mener, du
er bedre tjent ved at "croppe" i stedet for at bruge 2.0x TC, men det kommer
nok an på objektivet.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/23/05)

Fra : Tobester

Dato : 26-08-05 17:13

Skulle du have lyst til en Canon 1,4x, så købte jeg en 2mdr. siden. Den kan
købes (skriv, hvis du er interesseret), da jeg simpelthen ikke gider
roderiet med at sætte den af og på, med den sparsomme gevinst i brændvidde
(har taget et par hundrede billeder). Til gengæld kan jeg personligt ikke se
forskel i kvaliteten med/uden (også 70-200mm). Derudover kommer jeg med 1,4x
også derud i brændvidde, hvor det bliver mere besværligt med håndholdte
billeder. Mit alternativ bliver nok en fast brændvidde tele + stativ eller
en større zoom med IS, når jeg har vundet i Lott

Fra : Brizz

Dato : 26-08-05 21:51

Tobester wrote:
> [...]
> billeder. Mit alternativ bliver nok en fast brændvidde tele + stativ eller
> en større zoom med IS, når jeg har vundet i Lott

Har prøvet at skrive til din mail og fjernet det der skulle fjernes men
får den tilbage med fejl.
Jeg er intereseret i den men det kommer an på prisen, om den er købt i
dk, og du stadig har kvittering.
Hvor i landet?

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

for mail så skriv et eller andet foran @arcticphoto.dk

Fra : Tobester

Dato : 26-08-05 22:08

> [...]
> får den tilbage med fejl.
> Jeg er intereseret i den men det kommer an på prisen, om den er købt i dk,

Det er købt af BH-photo i USA d. 10/6 til 279US$ (kurs 6,18) og der er
betalt told+moms af det ialt 2246kr + fragt. Det er original US-Canon-vare
(ikke reimport), så Canons Worldwide skulle dække iflg. BH-photo og kilder
herinde. Der medfølger al emballage, kvittering, Canon International
Warranty Card.
Min pris til dig er 2050kr., take it or leave it....
For øvrigt skulle emailen virker, hvis du fjerner hele (FJERN).

MVH T obeste r

Fra : Brizz

Dato : 27-08-05 03:35

Tobester wrote:

> [...]
> Min pris til dig er 2050kr., take it or leave it....
> For øvrigt skulle emailen virker, hvis du fjerner hele (FJERN).

og hvor kan det evt besigtes og afhentes?

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Tobester

Dato : 27-08-05 06:53

> og hvor kan det evt besigtes og afhentes?
>
> Mvh Brian

Århus, Østjylland. Men prøv lige at sende en mail igen. Jeg har allerede
fået et par stykker, så den virker!

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-08-05 17:58

> Jeg har tænkt mig at købe en 2x teleconverter fra canon som skal bruges
> i kombi med Canon 20D og Canon 70-200 f2.8 IS.

Ja, den tager kvalitet og 2 blænder. Se her
http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/400v400.shtml og døm selv.

--
Kind Regards,
Hans Kruse