Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad må man gi for en 1 år gamm
Fra : Tommy Hjorth

Dato : 26-08-05 13:11

Hvad må man gi for en 1 år gammel 500mm f/4 IS

Den er som ny over alt mint condition.

Tommy

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-08-05 13:30

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad må man gi for en 1 år gammel 500mm f/4 IS
>
> Den er som ny over alt mint condition.

Jeg vil mene mellem 35.000 og 40.000 kr
Den kan findes på Preissuchmashine.de til omtrent 43.500 kr og TD har den
til under 45.000 kr

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 19:06

> Jeg vil mene mellem 35.000 og 40.000 kr
> Den kan findes på Preissuchmashine.de til omtrent 43.500 kr og TD har den
> til under 45.000 kr

Er en "10'er" nok at spare? Altså hvis man kan få en ny til 43,5k bør man
vel ikke betale 35-40k for en brugt uanset at den er i mint condition osv.?
Og i øvrigt uagtet at den i DK koster 61,5k - det er lovligt at handle i
Tyskland og med den lave tyske moms vel at mærke.
Er man momset hos TS oplyser man blot sit cvr. nr. til den tyske forhandler
som, efter EU's regler, derefter ikke skal påligne de 16% tysk moms for
handel mellem virksomheder indenfor EU's grænser.

Min egen holdning er, at jeg ikke vil betale mere end max. 60% af nyprisen
for brugt udstyr. Men på disse meget dyre ting er få procent jo stadig mange
penge, så det er selvfølgelig meget subjektivt hvordan man vælger at se på
det.

Prissætningsemnet var i øvrigt oppe at vende og blev diskuteret godt igennem
i en anden tråd for nylig.

Det ku' jo være sjovt at høre, hvad der forlanges for den?

/Torben

Fra : Brian Lund

Dato : 26-08-05 22:41

> [...]
> det.
>
> Prissætningsemnet var i øvrigt oppe at vende og blev diskuteret godt

Jeg tror du får svært ved at finde sådan et brugt, og hvis du gør, skal du
nok noget højere op end 27.000 vil jeg tro (60% af 45k), det er jo udbud og
efterspørgsel! ;)

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-05 00:44

> [...]
> nok noget højere op end 27.000 vil jeg tro (60% af 45k), det er jo udbud

Der er nok ikke ret mange til salg (dog er der jo åbenbart mindst ét...),
det tror jeg du har ret i og der er nok heller ikke ret mange købere, så
præcis prisdannelse er lidt uden for nummer - det kan jo gå begge veje. Men
stadig: Når en ny kan erhverves for 5500euro ~ 41250,- synes jeg altså
stadig, at det er hul i hovedet at give 35-40k for en brugt. Så er de 27k
mere passende - den nye ejer skal trods alt have en vis risikorabat (34% er
efter min mening stadig i underkanten).

Jeg er i øvrigt ikke selv køber til linser i dén prisklasse Måske en
70-300 DO IS USM, hvis der er nogen der ligger med sådan en....den passer
bedre til mit behov og temperament.

/Torben

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 27-08-05 07:29

On Fri, 26 Aug 2005 23:41:09 +0200, Brian Lund wrote:

> [...]
> nok noget højere op end 27.000 vil jeg tro (60% af 45k), det er jo udbud og

Jeg har aldrig set et godt og populært objektiv der er faldet ret meget
når det er brugt. Tag f.eks. et brugt Canon 50mm f/1.8 mkI og sammenlig
med et nyt canon 50 mm f/1.8 mkII(jeg ved godt at der er sket ændringer i
objektivets bygning). Så er den brugte mkI ligeså dyr som den nye mkII og
den brugte mkII er også næsten ligeså dyr som den nye. De dårlige
objektiver falder meget hurtigt i brugtpris og 50 - 70 % er ikke
urealistisk, men har set en del der tror der er guld i dem når de vil
sælge dem specielt i DBA eller på fotokritik.dk.

Har selv ledt efter efter en Canon 24 - 70 f/2.8 L. Brugtpriserne på denne
er også tæt på nyprisen - man kan spare måske 100 - 150 ? på sådan en. Har
taget konsekvensen og købt en ny Sigma 24 - 70 f/2.8 DG EX macro istedet.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-05 11:35

> [...]
> urealistisk, men har set en del der tror der er guld i dem når de vil
> sælge dem specielt i DBA eller på fotokritik.dk.

Jamen det er jo netop hele argumentet for at de må ned i pris.
Det er jo også spørgsmålet om man vil have til salg eller om vil have solgt.

/Torben

Fra : waal

Dato : 26-08-05 22:47

"Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forhandler som, efter EU's regler, derefter ikke skal påligne de 16% tysk
> moms for handel mellem virksomheder indenfor EU's grænser.

Hvis det er til privat brug skal han jo bare betale 25% i stedet

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-05 00:33

> Hvis det er til privat brug skal han jo bare betale 25% i stedet

Nej, private køber i tyskland m. tysk 16% moms.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-08-05 10:42

> Nej, private køber i tyskland m. tysk 16% moms.

Med mindre, man køber fra en tysk forhandler, der omsætter for mere end
vistnok DKK 290.000 til Danmark - så skal forhandler nemlig opkræve dansk
moms. Heldigvis er der ofte langt fra teori til praksis

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/23/05)

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-05 12:43

> Med mindre, man køber fra en tysk forhandler, der omsætter for mere end
> vistnok DKK 290.000 til Danmark - så skal forhandler nemlig opkræve dansk
> moms. Heldigvis er der ofte langt fra teori til praksis

Ja, det er vist korrekt.

/Torben

Fra : waal

Dato : 27-08-05 17:44

"Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> skrev i en meddelelse

> Nej, private køber i tyskland m. tysk 16% moms.

Det gør erhvervsdrivende også hvis det er til privat brug, eller skal der
svares dansk moms istedet. Det kan vi alle vælge at gøre

mvh
Michael

Fra : Thor

Dato : 26-08-05 15:42

Hej Tommy

Hvis du springer fra handelen, så er jeg interesseret..

mvh Thor - tlf 28401070

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 19:06

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 26-08-05 18:36

Torben Falck wrote:

> "Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> wrote in message

> Det ku' jo være sjovt at høre, hvad der forlanges for den?

Den er tilsalg for 5100 €, og som en skriver synes jeg også det er en
lidt høj pris.

Tommy

Tommy

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-08-05 18:53

> Den er tilsalg for 5100 €, og som en skriver synes jeg også det er en
> lidt høj pris.

Specielt, når man kan finde en splinterny på eBay til 5500euro!

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 20:15

> Specielt, når man kan finde en splinterny på eBay til 5500euro!

Helt enig.

Byd ham hvad du synes du kan være bekendt uden at få røde ører. Du kan
f.eks. starte m. 3000 euro og så se hvor I ender. Det kan godt være, at han
bliver skidesur, men det er jo hans problem

Får du lavet en handel ku' det være sjovt at høre resultatet her i gruppen.

/Torben

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-08-05 11:29

"Tommy Hjorth"
> Hvad må man gi for en 1 år gammel 500mm f/4 IS
>
> Den er som ny over alt mint condition.
>
> Tommy

Hehe - hvis nogen gir dig mere end 10% på ny prisen
i Tyskland lugter det imo lidt - Jeg ville med glæde have
købt en 1 år gammel mint med 10% besparelse, hvis den
mulighed havde været der da jeg købte, men jeg ville
teste den inden - helt idiot er man vel heller ikke.. -max-