Foto
IBM760 5420
Teil 3020
EOS 5D hands on på dpreview.com
Fra : Jens Bruun

Dato : 25-08-05 21:44

Bemærk venligst galleriet til sidst, og især fotografierne, taget ved ISO
3200. Jeg er imponeret så det batter!

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/23/05)

Fra : Thomas

Dato : 25-08-05 22:10

> Bemærk venligst galleriet til sidst, og især fotografierne, taget ved ISO
> 3200. Jeg er imponeret så det batter!

Det er lidt svært at vurdere på den størrelse billeder. Flere steder kan man
se meget tydelig farvestøj selv om alle billeder er relativt godt belyste.

I den billedstørrelse ser selv billeder fra mit D70 perfekte ud i ISO1600...
men det gør de ikke når jeg printer dem ud eller laver et 100% crop.

Thomas

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 25-08-05 22:13

"Thomas" <sasas@wewe.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
ISO1600...
> men det gør de ikke når jeg printer dem ud eller laver et 100% crop.

Du kan jo rent faktisk downloade billederne i fuld størrelse på dpreview, så
der er rig mulighed for at se, hvordan kameraet rent faktisk opfører sig.

MVH
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-08-05 22:19

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan jo rent faktisk downloade billederne i fuld størrelse på
> dpreview, så der er rig mulighed for at se, hvordan kameraet rent
> faktisk opfører sig.

Netop, og jeg fastholder at være meget imponeret.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-08-05 22:17

Jens Bruun wrote:
> Bemærk venligst galleriet til sidst, og især fotografierne, taget ved ISO
> 3200. Jeg er imponeret så det batter!

Sikke det kan lave CA det nye 24-105 til gengæld...

Støjen ser ok ud, dog synes jeg man kan ane en smule banding i de
mørkere områder...

Det gamle trick med at overeksponere en lille smule (1/3ev) og
justere lidt på det efterfølgende med EC og levels under
konvertering burde nu nok kunne fjerne det meste.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-08-05 22:53

> Bemærk venligst galleriet til sidst, og især fotografierne, taget ved ISO
> 3200. Jeg er imponeret så det batter!

Ja, heg er imponeret både af ISO 1600 og 3200! Jeg gik tilbage og så på
billeder på disse ISO værdier fra 20D, som jeg indtil nu syntes var rimeligt
gode. De er knapt så gode nu I print ser de OK ud i A4 størrelse, men
ved store print, så er der ingen tvivl om at 5D'erens støjniveau virkelig
batter noget. Jeg har lige flyttet nogle titusinder kroner til en anden
konto i aften

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 00:21

Har ikke noget sammenligningsgrundlag. Men hvor stor et print ville f.eks.

http://img.dpreview.com/gallery/engine.asp?photo=16&gallery=canoneos5d_preview

kunne tåle uden at det bliver for uldent at se på (ja, og fra hvilken
afstand?)?

/Torben

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-08-05 23:30

> [...]
>
> kunne tåle uden at det bliver for uldent at se på (ja, og fra hvilken

Det er svært at sige, men jeg vil tro at et print i A1 størrelse vil se
meget flot ud på normal betragtningsafstand. Stadigvæk vil en tur gennem
f.eks. Noise Ninja gøre billedet endnu renere. Jeg har printet i A1
størrelse fra min gamle 10D og det så også flot ud, men ISO værdien har
typisk været 100 eller 200. Jeg har ikke prøvet højere ISO værdier på store
print.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jakob

Dato : 26-08-05 01:18

In article <430e3dbe$0$18650$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> ved store print, så er der ingen tvivl om at 5D'erens støjniveau virkelig
> batter noget. Jeg har lige flyttet nogle titusinder kroner til en anden
> konto i aften

Jamen så skal du jo af med dit 20D ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-08-05 07:12

> Jamen så skal du jo af med dit 20D ;0)

Hvem siger det?

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-08-05 07:17

> Hvem siger det?

Læser du ikke så godt? Det er Jakob der siger det. ;)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-08-05 11:32

> Læser du ikke så godt? Det er Jakob der siger det. ;)

Jamen, jeg har da ikke sagt det ...

Fra : Jakob

Dato : 26-08-05 12:50

In article <430eb3e6$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk says...

> Læser du ikke så godt? Det er Jakob der siger det. ;)

ha ha :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-08-05 15:12

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:430eb3e6$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Læser du ikke så godt? Det er Jakob der siger det. ;)

Hans ved det bare ikke endnu

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-08-05 18:02

> Hans ved det bare ikke endnu
Nej, der er uendeligt meget han ikke ved

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jakob

Dato : 26-08-05 12:49

In article <430eb2bf$0$18640$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> Hvem siger det?

Ahh damn :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 26-08-05 13:17

Jakob wrote:

> In article <430eb2bf$0$18640$14726298@news.sunsite.dk>,
> hans.kruse@mail.tele.dk says...

> Ahh damn :0)

Hvis du mangler en brugt så var der i går en på fotoboersen til 6000 +
moms og en på fotokritik med batterigreb og 17-85 IS objektiv til 12500 kr.

Tommy