Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EXIF statistik?
Fra : Michael Birck

Dato : 24-08-05 11:16

Findes der mon programmer der kan lave statistik over
EXIF-informationerne fra de billeder man har liggende, så man fx kan
se hvor mange billeder der er taget ved en given brændvidde?

Jeg overvejer at udskifte mit Canon G3 med et 20D + 17-85 mm objektiv
(som svarer nogenlunde til G3'erens område). Men jeg er nysgerrig
efter hvor meget jer egentlig har brugt den lange ende og om jeg
hellere skulle gå efter 17-40 mm L objektivet, og så investere i en
rigtig tele senere...

mvh.
Michael

Fra : Alex W

Dato : 24-08-05 12:03

og om jeg
hellere skulle gå efter 17-40 mm L objektivet, og så investere i en
rigtig tele senere...

Hej Michael

17-40L tegner skarpere og har en bedre kontrast.

17-85 er for de dovne der ikke gider slæbe rundt på flere objektiver end
højest nødvendigt. Det er et fint rejseobjektiv.

Her er hvad 17-85 kan i close
http://www.skriverstuen.dk/17-85-lille.jpg
i full size
http://www.skriverstuen.dk/17-85.jpg

Mvh
Alex W

Fra : Kenneth K.

Dato : 24-08-05 13:56

On Wed, 24 Aug 2005 12:16:02 +0200, Michael Birck <nospamtome@mail.dk>
wrote:

> Findes der mon programmer der kan lave statistik over
> EXIF-informationerne fra de billeder man har liggende, så man fx kan
> se hvor mange billeder der er taget ved en given brændvidde?

Ja, det findes. Jeg havde et lille freeware program for nogle måneder
siden, kan dog ikke huske hvad det hed. Prøv at søge på dpreviewforummet,
det var der jeg fandt det.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : rosenauer.dk

Dato : 24-08-05 14:13

"Michael Birck" <nospamtome@mail.dk> skrev i en meddelelse
Findes der mon programmer der kan lave statistik over
EXIF-informationerne fra de billeder man har liggende, så man fx kan
se hvor mange billeder der er taget ved en given brændvidde?

Check
http://www.csie.nctu.edu.tw/~ycdai/software/software_e.html - det er vist
noget Windows tamtam der med smarte grafer kan vise det ..

Jeg brugte tidligere et eller andet Perl/Python script til det, men jeg kan
sgu ikke længere finde det ..

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-08-05 14:42

[...]

Hvis du ikke har set den er der en artikkel om denne kombination her
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/20d-location.shtml
Sammen med 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS
http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/Canon-70-300mm.shtml ville
være et fremragende rejsesæt!
Jeg overvejer at købe 17-85mm'eren til mit ekstra kamera, da den er mere
kompakt og diskret end min 24-70mm f/2.8L og rækker noget videre.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : chrmar@post12.tele.d~

Dato : 24-08-05 19:29

Michael Birck skrev:

> [...]
> efter hvor meget jer egentlig har brugt den lange ende og om jeg
> hellere skulle gå efter 17-40 mm L objektivet, og så investere i en

Hej

Prøv på http://www.amarra.de/

Hilsen
Søren

Fra : HKJ

Dato : 24-08-05 19:38

Michael Birck wrote:
> [...]
> efter hvor meget jer egentlig har brugt den lange ende og om jeg
> hellere skulle gå efter 17-40 mm L objektivet, og så investere i en

Prøv med:
http://www.darkside.no/exifstat_test_version_2.zip

For Nikon brugere har programmet den fordel at det også kan læse nef filer.