Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan Canon PowerShot A400 anbefales?
Fra : Oskar

Dato : 24-08-05 06:38

Hej.

Jeg skal ud og købe mit første digitale kamera.
Kan Canon PowerShot A400 anbefales? Det skal være let at betjene, og
må max koste 1500,00.
Andre anbefalinger modtages gerne.
På forhånd tak.

m.v.h.

Fra : Gert Medom

Dato : 24-08-05 08:28

"Oskar" <heltendd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal ud og købe mit første digitale kamera.
> Kan Canon PowerShot A400 anbefales? Det skal være let at betjene, og

Kameraet fik en udmærket anmeldelse i digital foto, 8,0 på en 10-skala.

brændvidde området svarer til ca. 45-90mm (2 X optisk zoom). Måske ville
du
have det nemmere med et kamera der har en videre billedvinkel på 35mm og 3
optisk zoom (35 - 105).

Hvis det handler om at være let at betjene, har langt de fleste kameraer
en
"auto" indstilling, hvor kameraet indstiller tid og blænde osv, og hvor du
bare skal trykke på knappen.

Jeg tror ikke at kameraet er et dårligt køb ift, hvad du finder hos andre
producenter, men måske skulle du overveje at bruge lidt flere penge på en
powershot a510/520 der har værret skrevet en del om tidligere i gruppen.

/ Gert

Fra : Brian Lund

Dato : 24-08-05 11:43

> [...]
>
> Jeg skal ud og købe mit første digitale kamera.
> Kan Canon PowerShot A400 anbefales? Det skal være let at betjene, og

Det er et udemærket kamera, men tag hellere et kig på Powershot A510 som har
flere muligheder, og et større zoom-område!

Brian

Fra : anders majland

Dato : 24-08-05 17:01

> Det er et udemærket kamera, men tag hellere et kig på Powershot A510 som
> har
> flere muligheder, og et større zoom-område!

Jeg er ikke helt enig - med et sd kort på mindst 256mb så kommer a510 vist
lige over budgettet.
Det større zoomområder er klart et plus men det koster trods alt også 30%
mere. Det er så mere en smagssag om man er til SD eller MMC kort

Jeg har til en gave netop købt et A400, da jeg fandt det som bedste bud på
et billige mærkvare kamera med rimelige specs. Med et budget på 1500
1060 A400
160 original taske (vist billigere i bilka)
200 256MB sd kort
= 1420

Så er der lige til at købe et par gode NiMh batterier hvis der en lader i
hustanden i forvejen ... Det kan godt gøres billigere end
http://www.batterier.dk/pdf/bq395.pdf men det er da et sted at starte
søgningen...