Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
350D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
Fra : Allan Pedersen

Dato : 23-08-05 20:05

Hej

Jeg køber et Canon 350D på torsdag, og vil høre om det ovenstående objektiv
ikke vil være et godt all round objektiv sammen med 350D?

Hvem bruger ellers dette objektiv og hvad er jeres erfaringer med dette?

MVH Allan Pedersen

Fra : [HCS] 4000

Dato : 23-08-05 20:33

17-85mm er et godt all round objektiv, brug det ikke i
ydergrænserne 17 og 85mm, hvor det ikke tegner helt
skarpt, ligeledes kræver det nedblænding til blænde 8
for at tegne skarpt. Alternativ kan være et
17-40mm F/4.0L, som koster ca. det samme og tegner
superskarpt.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Alex W

Dato : 23-08-05 21:09

"[HCS] 4000" <hcsnulspam@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at tegne skarpt. Alternativ kan være et
> 17-40mm F/4.0L, som koster ca. det samme og tegner

Jeg har en anden oplevelse med mit 17-85

Den lange ende er supergod selv uden nedblænding. Jeg har sammenlignet den
på close range med min macro Tamron 90mm som den følger ganske godt... Den
har dog fortegnelse, firkantede objekter bliver en anelse pudeformede, men
ikke meget. skarpheden er ganske god. Hvis du vil se hvad den kan i close,
kan jeg godt lægge et billede op. Den kan naturligvis ikke komme virkelig
tæt på småkravl, men IS er til hjælp i close situationer hvor rystelser kan
ødelægge et billede.

Den wide ende er rimelig ... Jeg har haft 2 objektiver (17-85) og begge
viste svaghed ved 17 mm Objektivet har overstråling som er tydeligt i
wide(17mm). I visse lyssituationer bliver billedet noget uldent samtidigt
med at kontrasten falder. Dette er sammenlignet op mod en Canon 17-40L
Selv om det forholder sig således, bliver objektivet brugt som standard på
mit 350D.

/Alex W

Fra : condrup.net

Dato : 23-08-05 21:14

> [...]
> ikke vil være et godt all round objektiv sammen med 350D?
>
> Hvem bruger ellers dette objektiv og hvad er jeres erfaringer med dette?

Jeg vil anbefale et 17-40mm og evt. 10-20mm. Så er du dækket godt ind fra
vidvinkel og op. Senere suppleret med noget 70-200mm eller 300mm med tele
konverter. Her taler jeg om L serien.

Jeg har haft en 17-40, udskiftede det med 10-22 for at få "rigtig"
vidvinkel, 16mm på en 20D, men har sidenhen fortrudt at jeg ikke beholdte
17-40mm til når tingene ikke skulle være alt for vidvinklet.

Mvh Ole C
www.condrup.net

Fra : Søren Andersen

Dato : 23-08-05 23:42

> [...]
> ikke vil være et godt all round objektiv sammen med 350D?
>
> Hvem bruger ellers dette objektiv og hvad er jeres erfaringer med dette?

Du kan også kigge på Sigma 18-50/2.8 EX DC , det fåes til ca. 3.000 kr i
tyskland.
Billedeksempler på http://www.pbase.com
Prøv at google' lidt rundt for at finde andres erfaringer med dette objektiv
og sammenligninger med bla. Canon 17-85 og 17-40/L
Jeg har det selv på mit 350D og har ikke fortrudt

Fra : Jan

Dato : 24-08-05 09:14

> [...]
> ikke vil være et godt all round objektiv sammen med 350D?
>
> Hvem bruger ellers dette objektiv og hvad er jeres erfaringer med dette?

Gå efter 17-40 L i stedet, det er et meget bedre objektiv og så kan det
bruges på alle Canons spejlreflekskameraer, det kan EF-S objektivet ikke.

Mvh Jan

Fra : Allan Pedersen

Dato : 24-08-05 16:07

Det jeg egentlig leder efter, er et godt allround objektiv. Jeg er stort set
nybegynder, men vil gerne være dækket nogenlunde ind over det hele. Jeg får
snart et Sigma 70-200mm og et Canon 100-300mm samt et Canon EF-S f/1.4 50mm.
Vil det så ikke næsten være bedst med 17-85mm fra Canon?

MVH Allan Pedersen

Fra : Allan Pedersen

Dato : 24-08-05 16:15

Jeg har også lidt kig på Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM

Det lyder til at det også skulle være nogenlunde??

Fra : Brian Lund

Dato : 25-08-05 05:49

> Jeg har også lidt kig på Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
>
> Det lyder til at det også skulle være nogenlunde??

Det er vist også ganske godt, men du kommer til at mangle vidvinkel!
28*1,6 = ~45mm, det er nok noget for kort hvis du vil lave
landskabsbilleder.
Hvis du har pengene kan du så selvfølgelig supplere med EF-S 10-22 eller
noget lignende fra en anden producent ;)

Brian

Fra : Kim Jensen

Dato : 25-08-05 22:09

Allan Pedersen wrote:
> Jeg køber et Canon 350D på torsdag, og vil høre om det ovenstående objektiv
> ikke vil være et godt all round objektiv sammen med 350D?
> Hvem bruger ellers dette objektiv og hvad er jeres erfaringer med dette?

Jeg bruger 17-85 IS som all-round optik på mit 300D og må sige at jeg er
udemærket tilfreds. Til de situationer hvor jeg har brug for noget mere
lysstærkt har jeg suppleret med en 50mm/1,8.

Jeg finder 17-85'eren ganske skarp - også uden nedblænding. Jeg har dog
ikke brugt den særlig meget til vidvinkel, så hvor skarp den er dér kan
jeg ikke rigtig sige så meget om. Dog laver den på fuld vidvinkel en del
vignetting (sp?).

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk