Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto tasker...
Fra : Magnus

Dato : 16-08-05 17:51

Jeg søger en rygsæk i godf kvalitet til min Canon 20D samt et par objektiver
osv.

Det førte mig frem til tasker af mærket Lowepro som ihvertfald på nettet ser
fornuftige ud.

Er der nogen der kender andre mærker som er værd at tage med i mine
overvejelser?

/Magnus

Fra : Knud Bonke

Dato : 16-08-05 18:34

:
[...]

Jeg har også ledt efter en afløser til mit nuværende bæreudstyr, og
kan heller ikke finde andet en Lowepro, og er faldet for denne, ikke
nødvendigvis købt i Danmark:
http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100949&menuid=1552&level=2
Min erfaring er at man altid køber for småt.
mvh Knud

Fra : Brian Lund

Dato : 17-08-05 00:35

> [...]
1552&level=2
> Min erfaring er at man altid køber for småt.

Jeg har selv en, men den kan købes væsentligt billigere end dén pris!
Jeg er forøvrigt meget glad for min :)

Mini trekker classic: 77 eur (+22 porto) - 580 kr (+ 165 porto)
http://kortlink.dk/technikdirekt/yge

Mini trekker classic AW (all weather): 135 eur (+22 porto) - 1017 kr (+165
porto)
http://kortlink.dk/technikdirekt/ygf

Jeg har selv handlet en del gange ved technikdirekt nu uden problemer, andet
end at de godt kan være sløve til at få ting på lager... Begge tasker er dog
på lager lige nu kan jeg se!

Brian

Fra : KNL DtP

Dato : 16-08-05 18:50

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg søger en rygsæk i godf kvalitet til min Canon 20D samt et par objektiver

Jeg kan på det varmeste anbefale en Lowepro Mini Trekker AW:
www.kortlink.dk/lowepro/yfw

Den er vel på størrelse med en Haglöfs Tight-rygsæk og sidder perfekt på
ryggen - selv med fuld oppakning. Når der er fuld læs på min, har jeg pakket
følgende ned i den:

Canon EOS 10D + batterigreb + 17-40 mm + modlysblænde
Sigma EX 100-300 f/4 tele + modlysblænde + stativkrave
Canon EF 85 mm f/1.8 + modlysblænde
Canon EF 50 mm f/1.8
Sigma EX 15 mm f/2.8 fisheye
1,4x teleconverter
25 mm mellemring
Canon 550 EX flash + extention kabel
X-Drive II 20 GB HDD
Extra batterier til kamera
+ en håndfuld filtre, extra CF-kort, lysmåler, gråkort, lommelygte, lader,
kabler, lommekniv, pen og papir

Den kan altså tåle at blive udbygget, men kan samtidig også bruges ved let
oppakning.

Udstyret placeres i de små rum, som man selv designer vha. velcro- og
afstandsstykker. Du kan dermed tilpasse den til netop dit udstyr - også når du
er på farten.

Kvaliteten er helt i top, både hvad angår stropper, lynlås, stof og design.
Den er solidt og godt polstret - uden at være tung som et køleskab.

'AW' modellerne hos Lowepro er specielt designet til at kunne modstå
udfordrende klima (dvs. dansk sommervejr). Under bunden er der f.eks. placeret
et
regnslag, som kan pakkes op og let monteres omkring tasken. Dermed er den
utrolig godt
beskyttet mod regn og sne.

Hvis du vil have en idé hvor meget udstyr der kan være i de forskellige
tasker, kan du kigge på www.dpreview.com under deres forum. Her er der ofte
tråde
omhandlende fototasker, og her viser folk fine billeder af tasker pakket med
al udstyret. Det giver en god fornemmelse af hvad der kan være i hvilke tasker.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 16-08-05 19:02

On Tue, 16 Aug 2005 19:49:59 +0200, "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com>
wrote:

>"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg kan på det varmeste anbefale en Lowepro Mini Trekker AW:
>www.kortlink.dk/lowepro/yfw

Jeg har også denne og der kan være rigtig meget, undtagen 20D med
påmonteret batterigreb Så desværre får jeg ikke brugt mit greb
særlig meget for tiden.

Jeg har også en Nature Trekker AW II og den er mega stor og desværre
lidt klodset med det brede mavebælte. Jeg overvejer om jeg skulle
sælge denne.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : KNL DtP

Dato : 16-08-05 19:17

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har også denne og der kan være rigtig meget, undtagen 20D med
> påmonteret batterigreb

Hmmm - er 20D + greb så meget større end min ditto 10D, at du ikke kan lukke
tasken? Jeg har min liggende på bunden af batterigrebet, så flashskoen stikker
op over lyslåskanten. Det kan dog fint lade sig gøre at lukke den uden at bruge
vold.

> Jeg har også en Nature Trekker AW II og den er mega stor og desværre
> lidt klodset med det brede mavebælte. Jeg overvejer om jeg skulle
> sælge denne.

Startede ud med Nature Trekker'en som første rygsæk. Den var bare for stor.
Fyldte alt for meget i bus/bil/tog, og var derfor svær at have med på ferie.
Veje en hel del, selv når den var tom. Jeg solgte den og købte en Mini Trekker i
stedet. Det har jeg på intet tidspunkt fortrudt!

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 16-08-05 19:32

On Tue, 16 Aug 2005 20:17:05 +0200, "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>op over lyslåskanten. Det kan dog fint lade sig gøre at lukke den uden at bruge

Tjaa jeg prøvede lige igen og det ser ud til lige at kunne gå men der
bliver så ikke noget med at fylde lommen foran op til briste punktet.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-08-05 23:44

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> wrote in message

> Tjaa jeg prøvede lige igen og det ser ud til lige at kunne gå men der
> bliver så ikke noget med at fylde lommen foran op til briste punktet.

Min minitrekker classic bliver da fyldt op med et Nikon D1 (som jeg er
tilsvarende størrelse som dit 20D med greb) og så diverse objektiver og jeg
kan da også have en bærbar liggende i dens store frontlomme og så nogle
ekstra AA batterier, en mini softbox til falshsko blitz og lidt andre flade
ting i den foreste frontlomme, men er der virkelig så stor forskel på
Classic og AW udgaven?

Mvh
Simon

Fra : Tommy Jensen

Dato : 17-08-05 06:57

On Wed, 17 Aug 2005 00:43:42 +0200, "Simon Nielsen" <newz@siho.dk>
wrote:

> [...]
>ekstra AA batterier, en mini softbox til falshsko blitz og lidt andre flade
>ting i den foreste frontlomme, men er der virkelig så stor forskel på

Det ved jeg ikke, jeg synes bare at når jeg lukker tasken så går
lynlåsen lidt stramt ved toppen hvor kameraet ligger. Men det jo godt
være at AW beskyttelsen gør at den er lidt mindre end classic udgaven.

Mini Trekker: 28 x 12.5 x 37 cm

Fra : Tommy Jensen

Dato : 17-08-05 06:59

On Wed, 17 Aug 2005 07:56:33 +0200, Tommy Jensen
> [...]

>lynlåsen lidt stramt ved toppen hvor kameraet ligger. Men det jo godt
>være at AW beskyttelsen gør at den er lidt mindre end classic udgaven.

Oops det røg lidt hurtigt afsted.

Det jeg ville skrive til sidst var sammenligning af målene for de 2
tasker

Mini Trekker: 28 x 12.5 x 37 cm
Mini Trekker AW: 28 x 12.5 x 37 cm

Hmm, så de er lige store.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-08-05 08:49

Tommy Jensen wrote:
> lynlåsen lidt stramt ved toppen hvor kameraet ligger. Men det jo godt
> være at AW beskyttelsen gør at den er lidt mindre end classic udgaven.

Det er ihvertfald tilfældet på skuldertasken Nova 3 AW, den gamle
3'er uden AW er en smule større indvendigt, specielt i forlommen,
hvorimod den nye 3'er er større udvendigt...

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-08-05 23:53

> [...]
>
> Jeg har også en Nature Trekker AW II og den er mega stor og desværre
> lidt klodset med det brede mavebælte. Jeg overvejer om jeg skulle

Hvis du nogensinde får den ide om den skal sælges må du da gerne kontakte
mig. Jeg er klar over at salg og køb ikke skal foregå her, men jeg vil
faktisk gerne have en af den størrelse. Jeg skifter lidt tasker sådan hvad
jeg nu skal ud til og en Nature Trekker AW II ville lige være den taske hvor
jeg kan have det hele i og uden på.

Mvh
Simon

Fra : Tommy Jensen

Dato : 17-08-05 07:04

On Wed, 17 Aug 2005 00:52:33 +0200, "Simon Nielsen" <newz@siho.dk>
wrote:

> [...]
>jeg nu skal ud til og en Nature Trekker AW II ville lige være den taske hvor

Du kan eventuelt sende mig en email med et bud så kan jeg tænke over
det.

Fra : Knud Bonke

Dato : 17-08-05 05:03

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:43022749$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
[...]

Det er meget godt med alt det den kan indeholde, men hvordan er den, når
man hurtigt skal skifte objektiv, eller have fat i noget når man går med den
på ryggen? Er det sådan at man kan hægte den ene strop af, og hurtigt
krænge den af?
mvh Knud

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-08-05 12:37

> [...]
> den
> på ryggen? Er det sådan at man kan hægte den ene strop af, og hurtigt

En rygsæk er en reporter taske. Man skal ikke kunne få fat i noget hurtigt,
men uanset så tager det ikke lang tide med den at får den af og skiftet
objektiv, hvis jeg skal skifte objektiv hurtigt så har jeg mine store
objektiver siddene i bæltet og små tasker til de mindrer objektiver.

Mvh
Simon

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 16-08-05 18:59

> [...]
> ser fornuftige ud.
>
> Er der nogen der kender andre mærker som er værd at tage med i mine

Tamrac, mindst ligså gode som Lowepro, se:

http://www.tamrac.com/

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : JH

Dato : 16-08-05 20:02

En side med tasker til D70'eren; mon ikke det går til 20D'eren:
http://www.asvd07.dsl.pipex.com/nikon_bags.htm

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 16-08-05 21:31

> Er der nogen der kender andre mærker som er værd at tage med i mine
> overvejelser?

Du kan kigge på Crumpler, Domke, Tamrac, Billingham, Kata

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-08-05 23:39

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> wrote in message
> [...]
> ser fornuftige ud.
>
> Er der nogen der kender andre mærker som er værd at tage med i mine

Jeg kan kun anbefale LowePro, har selv en Minitrekker Classic som nok snart
skal skiftes ud og en Nova 5 AW Skuldertaske, jeg er meget glad for begge to
og vil nu ikke have andet på skuldrene end LowePro, det er virkeligt kram
der kan mærkes og så sidder de godt på ryggen.

Jeg købte mine tasker i Sverige hos www.cyberphoto.se der gav jeg godt 500
for min minitrekker som kostede godt 1600 herhjemme så der er rigtig meget
at spare på tasker i sverige, husk på svensk hedder det "väskor" i stedet
for "tasker".

Mvh
Simon

Fra : Grev Dracula

Dato : 17-08-05 07:48

On Tue, 16 Aug 2005 18:50:40 +0200, "Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk>
wrote:

> [...]
>fornuftige ud.
>
>Er der nogen der kender andre mærker som er værd at tage med i mine

Der findes jo også et fabrikat der hedder Tamrac, som har nogle
udmærkede tasker:

http://www.tamrac.com/

Fohandles af Technikdirect og kan ofte også af findes til en
fordelagtig pris via ebay