Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
feriebilleder....
Fra : Gert Medom

Dato : 16-08-05 10:42

Hej Gruppe.

Her er lidt billeder fra min ferie på Sjælland i forrige uge

http://www.megapixel.dk/vis/billede/354127/3//frederiksborg_slot_2.jpg

http://www.megapixel.dk/vis/billede/354126/3//idyl.jpg

http://www.megapixel.dk/vis/billede/354125/3//katte.jpg

http://www.megapixel.dk/vis/billede/354124/3//oste.jpg

De to øverste billeder syntes jeg var svære at tage pga den store kontrast
ml. lys og mørke. Er det lykkedes at gengive det fornuftigt? Der er brugt
spotmåling, men da jeg sigtede efter højlyset, måtte jeg rette lidt
bagefter
for undereksponering.

de to nederste er en lille dessert, der ikke giver sig ud for mere

--
Venlig hilsen

Gert

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-08-05 15:14

Gert Medom skrev:
> Hej Gruppe.
>
> Her er lidt billeder fra min ferie på Sjælland i forrige uge

> [...]

Ja, de to smadres nærmest af slagskyggerne

> [...]
> bagefter
> for undereksponering.
>
> de to nederste er en lille dessert, der ikke giver sig ud for mere

Spiser gerne brie, men har ikke prøvet kat...

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (05.aug.2005) design og nye billeder(G6) på:

Fra : Jacob

Dato : 16-08-05 19:02

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.
>
> Her er lidt billeder fra min ferie på Sjælland i forrige uge
>
> http://www.megapixel.dk/vis/billede/354127/3//frederiksborg_slot_2.jpg

Du har været uheldig. skyerne skygger for søen mens slottet er flot oplyst.
Jeg har taget mange billeder af det slot. og de er lysmæssigt blevet
væsentligt bedre.
nu du var der skulle du også have taget nogle af / i barokhaven.

kedlig skygge du har på billede nummer to. en kraftig blitz kunne måske have
redet det.

Billede nr 3.
det siger mig ikke lige noget. man man kan da se hvad det er og der er ikke
skumle skygger. vinklen er måske lidt anderledes.

Billede nr 4.
Jeg håber ikke du åd dem alle sammen. men fint ser det ud. men det siger mig
ikke rigtigt noget.

Prøv at arbejd lidt med fill flash. brug den konsekvent. man kan få nogle
gode aha oplevelser.

Jacob

Fra : Gert Medom

Dato : 16-08-05 20:14

p@bop.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> væsentligt bedre.
> nu du var der skulle du også have taget nogle af / i barokhaven.

Så godt Hans´ billeder ugen efter jeg havde været der, hvor haven er i
forgrunden. Det er måske en bedre vinkel på slotte, hvor det ses i
forbindelse med sin have.

> [...]
>
> Billede nr 4.
> Jeg håber ikke du åd dem alle sammen. men fint ser det ud. men det siger

Nej jeg levnede to til min svigerinde aj, jeg kan ikke mænne at gøre
sådanne små væsner noget ondt, udover at fotografere dem og vise dem frem
herinde.

> Prøv at arbejd lidt med fill flash. brug den konsekvent. man kan få nogle
> gode aha oplevelser.

Jeg har overvejet at arbejde med flash i forbindelse med 300D. på denne tur
brugte jeg reservekameraet, hvor jeg synes det vil være overflødigt at
indkøbe en. kender du noget litteratur der kan vise lidt, hvilke muligheder
en flash kan give??

/ Gert

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-05 21:48

Gert Medom wrote:

> Så godt Hans´ billeder ugen efter jeg havde været der, hvor haven er i
> forgrunden. Det er måske en bedre vinkel på slotte, hvor det ses i
> forbindelse med sin have.

Nej... billeder af barokhaven med Frederiksborg slot i baggrunden,
er ikke en optimal løsning, da haven ligger nord for slottet, så
kommer det til at stå som en silhuet i modlyset...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jacob

Dato : 17-08-05 20:46

> [...]
> tur brugte jeg reservekameraet, hvor jeg synes det vil være overflødigt at
> indkøbe en. kender du noget litteratur der kan vise lidt, hvilke

Jeg tror at barokhaven skal have sit "eget" billede. den er meget
kontrastrig.
jeg har ingen bøger om blitz foto. jeg prøver mig frem. læser lidt her i
gruppen og går ud og prøver. Jeg bruger indtil videre "kun" den indbyggede
blitz i min 20D. jeg har ikke nogen almindelig britz som f.eks. speedlight
580.

Jacob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-05 22:06

Gert Medom wrote:
> Hej Gruppe.
>
> Her er lidt billeder fra min ferie på Sjælland i forrige uge

> [...]

Oven på dit billede af isfuglen, så er disse billeder mildt sagt en
temmelig skuffende oplevelse.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 1866 spam-mails.
> Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk

Jeg har også et spamfilter på min mailbox, men jeg spamer ikke
UseNet af den grund...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Gert Medom

Dato : 16-08-05 22:14

> Oven på dit billede af isfuglen, så er disse billeder mildt sagt en
> temmelig skuffende oplevelse.

Du forvexler mig med en anden. Den nævnte fotograf er Gerner Majlandt, men
tak for tilliden.....

/ Gert

Fra : Gert Medom

Dato : 16-08-05 22:17

> Oven på dit billede af isfuglen, så er disse billeder mildt sagt en
> temmelig skuffende oplevelse.

du forveklser mig med en anden. det var gerner majlandt, der havde den
flotte isfugl..... men takker for tilliden.

/ Gert

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-05 22:19

Gert Medom wrote:

> du forveklser mig med en anden. det var gerner majlandt, der havde den
> flotte isfugl..... men takker for tilliden.

Jeg undskylder og beklager fejltagelsen...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Gert Medom

Dato : 17-08-05 06:36

> Jeg undskylder og beklager fejltagelsen...!

Der går liiiige et par måneder, inden jeg kan tage lignende billeder, men
arbejder på sagen

/ Gert