Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
PhotoShop Element 3
Fra : jane

Dato : 12-08-05 17:39

Har lige købt subject, men hvorfor er der ikke et X på de åbne billeder, så
de er nemme at lukke. Det er sikkert bare en indstilling, men jeg kan ikke
finde ud af det.

Håber der er en her som kan hjælpe mig.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jens Lundtofte

Dato : 12-08-05 17:52

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så
> de er nemme at lukke. Det er sikkert bare en indstilling, men jeg kan ikke

Det er der, det sidder bare helt oppe i hjørnet under det som lukker
programmet.
/Jens

Fra : jane

Dato : 13-08-05 19:37

"Jens Lundtofte" <lundtofte@mail.dk> wrote in

> Det er der, det sidder bare helt oppe i hjørnet under det som lukker
> programmet.
> /Jens

Tak for hjælpen, hmm det er s.. da lidt besværligt.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-08-05 18:41

In article <Xns96B0BDD8F9A03nokvinFJrnDttehotmai@130.227.3.84>, jane wrote:
> [...]
> de er nemme at lukke. Det er sikkert bare en indstilling, men jeg kan ikke

Søg og du skal finde. Nogle programmer har 2 kryds oppe i højre hjørne.
Og en del programmer er der også en window-state knap ved siden af så
du kan gøre vinduet mindre. Hvorfor Photoshop skal køre root'ed
(den grå baggrund) fatter jeg ikke. Det blev afskaffet for de fleste
andre softwareleverandører med Windows 95.

Husk på, Windows er et af de dårligere valg derude hvis det skal være
funktionelt og brugervenligt. Men det lykkes som regel for Microsoft på
kryptisk vis at få implementeret en del af de features de burde have.

Det er eksempelvis også en designfejl at menubaren ikke er
i toppen af skærmen, men inde i vinduet. Ligesom det er en flok
idioter hos Microsoft Danmark der bytter rundt på tastaturgenveje
når de oversætter programmer.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-08-05 00:39

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> [...]
> i toppen af skærmen, men inde i vinduet. Ligesom det er en flok
> idioter hos Microsoft Danmark der bytter rundt på tastaturgenveje

Grunden til at photoshop ikke er som alle andre programmer, er at det er et
mac program hvor man går ind og ændrer nogle ting så det kan bruges til
windows (i store træk). Photoshop er genialt men helst på en mac

Mvh
Simon

Fra : Lasse Elmer

Dato : 13-08-05 06:10

> Grunden til at photoshop ikke er som alle andre programmer, er at det er
> et mac program hvor man går ind og ændrer nogle ting så det kan bruges til
> windows (i store træk). Photoshop er genialt men helst på en mac

Måske, men hvor er PhotoOrganizeren på MAC versionen. Nå ja, den er slet
ikke med hvis man køber programmet til mac.

VH
Lasse Elmer

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 13-08-05 09:58

On 2005-08-13 07:09:36 +0200, "Lasse Elmer" <lasseelmer@mail.dk> said:

> Måske, men hvor er PhotoOrganizeren på MAC versionen. Nå ja, den er
> slet ikke med hvis man køber programmet til mac.

Den hedder bare iPhoto og leveres med Mac'en.

<http://www.apple.com/ilife/iphoto/>

vh Jesper

Fra : Lasse Elmer

Dato : 13-08-05 14:01

> Den hedder bare iPhoto og leveres med Mac'en.
>
> <http://www.apple.com/ilife/iphoto/>
>
> vh Jesper

Hmmm, en lille religionskrig på computere er under optræk...*fnis*

VH
Lasse Elmer

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 14:41

Hvis programmet åbner i et vindue kan topbjælken nogen gange være uden for
skærmen.
Hvis dette er tilfældet, kan man højreklikke på programmets ikon på
startlinen og vælge punket "maksimer"
mvh - Per

--
Med venlig hilsen - Per Falkjær Jensen

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 14-08-05 09:08

jane skrev:

> Har lige købt subject, men hvorfor er der ikke et X på de åbne billeder, så
> de er nemme at lukke. Det er sikkert bare en indstilling, men jeg kan ikke
> finde ud af det.

Her er et par måder, hvordan du lukker enkelte billeder:

Du kan bladre mellem dine åbne billeder ved at holde Ctrl-tasten
nede og så trykke på Tab-tasten. Luk billedet ved at holde
Ctrl-tasten nede og tryk på W-tasten.

En anden måde er at klikke på "Photo Bin" i nederste venstre
hjørne. Her ser du billederne du har åbnet. Højreklik på det
billede du vil lukke og klik "Close".

Jeg vil anbefale dig at købe hæftet "Photoshop Elements 3.0", som
kan købes hos boghandleren for 69,- kr.

Hjalp det lidt?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : jane

Dato : 15-08-05 16:07

Svend Erik Bertelsen <nospam2seb@webspeed.dk> wrote in

> [...]
> billede du vil lukke og klik "Close".
>
> Jeg vil anbefale dig at købe hæftet "Photoshop Elements 3.0", som

Ja, er glad for al god info. men jeg har fundet ud af det nu, man kan
oppe i højre hjørne vælge, om man vil have x på billederne eller ej.

Jeg var ikke klar over at der var et hæfte til Element 3, det vil jeg
straks købe

--
Venlig hilsen
Jane