Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
røde øjne
Fra : Birgit

Dato : 10-08-05 07:14

Hej gruppe
Hvilket program er bedst til at fjerne røde øjne.

Jeg har addope Photoshop.

Jeg mener at have set et program, hvor man bare klikker på knappen fjern
røde øjne, og vupti var de ikke røde mere.. men hvad var det nu for et
program?

Hilsen Birgit

Fra : Jens Holm

Dato : 10-08-05 07:28

Birgit skrev:
> [...]
>
> Jeg mener at have set et program, hvor man bare klikker på knappen fjern
> røde øjne, og vupti var de ikke røde mere.. men hvad var det nu for et

Du skal passe lidt på med automatisk fjernelse af røde øjne. De
programmer jeg har set, der kan gøre det uden nogen som helst
interkativitet fra brugeren retter af og til i andre røde farver på
billedet - temmelig uheldigt.

Der findes masser af actions til photoshop, og en del af dem er gratis,
der er givetvis også en red eye dims imellem.

Jens

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-08-05 07:47

Birgit wrote:
> [...]
>
> Jeg mener at have set et program, hvor man bare klikker på knappen fjern
> røde øjne, og vupti var de ikke røde mere.. men hvad var det nu for et

Picasa klarer det ganske udmærket, og det er legende let.

picasa.com

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Birgit

Dato : 10-08-05 22:27

Ja, det var da helt utroligt. Sikken et godt program. 1000 tak for tippet,
og hurra for nyhedsgrupper!!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-08-05 08:38

Birgit wrote:

> Hvilket program er bedst til at fjerne røde øjne.

Læs dette FAQ om hvordan du helt undgår røde øjne:
http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : 2rb1

Dato : 10-08-05 09:34

Eller endnu nemmere:

Lav S/H
Bed model lukke øjne
Bed model om at vende ryggen til

Mvh. 2rb1

Fra : Asboe

Dato : 10-08-05 09:46

Birgit skrev bl.a. i <42f99ae1$0$7367$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:

>Hvilket program er bedst til at fjerne røde øjne.
>
>Jeg har addope Photoshop.

Photoshop er udemærket - har du den sidste version, er der et specielt
værktøj, som kan hjælpe dig. Er det en tidligere version, kan du bruge
en "Action" som denne: http://ex.asboe.net/

Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Birgit

Dato : 10-08-05 17:19

Nu er jeg ikke den helt store computer-nørd, men tak. Nu har jeg klikket på
dit link. Har fået et eller andet på mit skrivebord. Når jeg klikker der,
kommer jeg over i Adobe Photoshop, og hva så... hvordan kommer jeg videre...
Hilsen birgit

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-08-05 20:04

In article <42fa28b6$0$1161$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Birgit wrote:
> [...]
> kommer jeg over i Adobe Photoshop, og hva så... hvordan kommer jeg videre...

Den skal vel smides ned i din action eller extension mappe i din
photoshop mappe.

Fra : Asboe

Dato : 10-08-05 21:10

Birgit skrev i <42fa28b6$0$1161$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:

> [...]
>kommer jeg over i Adobe Photoshop, og hva så... hvordan kommer jeg videre...

Når du har pakket "action.exe" ud og fået "Fjerne røde øjne v1.2
Asboe.atn" så åbner du PS. og finder Action Paletten (er den ikke
fremme, finder du den under menuen "Windows")
Action paletten har sin egen menu og herunder finder du "Load
Action..". Her læser du den så ind.
Nu skulle "Fjerne ........." gerne kunne ses i paletten og nu skal du
bruge play knappen (...og selvfølgelig have læst et billede ind i PS,
med røde øjne!)

Brug også hjælp-funktionen i PS - den er god!

Fra : Erik Larsen

Dato : 10-08-05 10:13

--
Hej Birgit.
Der er sandsynligvis mange/flere programmer af den type du

Fra : pwee

Dato : 10-08-05 17:33

"Birgit" <flynderborg@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg mener at have set et program, hvor man bare klikker på knappen fjern
> røde øjne, og vupti var de ikke røde mere.. men hvad var det nu for et

Brug forstørrelsesglasset og forstør øjnene op, så meget som muligt.
Marker øjnene med cirkel med markeringsværktøjet.
vælg Fixed Size på markeringsverktøjet (Marquee
Tool)
og sæt dette til f.eks. 15 px width og 15 px heigth
markere det ene øje, holde shifttast nede og marker det andet.
Gå til menu "Image"
under menu"Adjustment" og vælg "Channel mixer"
Du har nu 3 slidere (Red, Green og Blue)
Sæt Red til 0%
Sæt Green til 50%
Set Blue til 50%
tryk ok
Og de røde øjne er borte.
(dette er tyvstjålet fra en flink nordmand) tak

v/h peewe

Fra : Birgit

Dato : 10-08-05 20:33

> [...]
> tryk ok
> Og de røde øjne er borte.
> (dette er tyvstjålet fra en flink nordmand) tak

Ja, ok, alt det der med at markere og klikke og gøre ved, det har jeg fundet
ud af. Jeg sprugte netop om der ikke fandtes en meget enklere måde at gøre
det på..... Ellers tager det jo syv lange og syv brede....

Hilsen Birgit