Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse
Fra : Angina

Dato : 08-08-05 22:26

Hej i gruppen!

Så en reklame til aften fra Merlin, som har en maskine stående hvor man selv
kan fremkalde sine digitale fotos.
Skulle også kunne fremkalde fotos fra mobiltelefonen, hvordan foregår det??
Nogen der har prøvet det??

Fra : Pepe

Dato : 08-08-05 23:02

"Angina" <junk1234@mail.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> selv
> kan fremkalde sine digitale fotos.
> Skulle også kunne fremkalde fotos fra mobiltelefonen, hvordan foregår

Du kan ikke få fotos fra en telefon, kun bileder!

Pepe

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-08-05 11:24

"Pepe" <pepe@home.nl> skrev i en meddelelse
> Du kan ikke få fotos fra en telefon, kun bileder!
>
> Pepe
++++++++++++++++++++++++

Hvad er forskellen på fotos og billeder?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Thomas H.

Dato : 09-08-05 11:38

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er forskellen på fotos og billeder?

Måden man staver det på..

MVH
Thomas H.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-08-05 16:32

Thomas H. wrote:
> "Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en
> meddelelse news:42f88468$0$1954$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Måden man staver det på..

Altså et foto af Picasso er det samme som et billede af Picasso?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-08-05 16:26

In article <42f88468$0$1954$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jørgen Nielsen wrote:

> "Pepe" <pepe@home.nl> skrev i en meddelelse

> ++++++++++++++++++++++++
>
> Hvad er forskellen på fotos og billeder?

Et billede kan være noget et kunstner maler. Et foto er et
billedet dannet ved at lys rammer noget lysfølsomt materiale.

Jeg tror mest der her blev hentydet til, at kvaliteten på et
mobilkamera nok mere giver en kunstnerisk fortolkning af virkeligheden
end et rigtigt foto.

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-08-05 18:50

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en
meddelelse news:slrndfhimo.929.povlhp@ip101.home.terminal.dk

> Et billede kan være noget et kunstner maler. Et foto er et
> billedet dannet ved at lys rammer noget lysfølsomt materiale.

Et billede kan så sandelig også været dannet af lys, der rammer noget
lysfølsomt materiale.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-08-05 19:07

In article <42f8ecad$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> [...]
> meddelelse news:slrndfhimo.929.povlhp@ip101.home.terminal.dk

> Et billede kan så sandelig også været dannet af lys, der rammer noget

Bemærk hvad jeg skriver: ... kan være .... ... er et ...

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-08-05 19:11

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en
meddelelse news:slrndfhs53.938.povlhp@ip101.home.terminal.dk

> Bemærk hvad jeg skriver: ... kan være .... ... er et ...

Ja? Imødegår jeg da dine ord?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-08-05 19:22

In article <42f8f1bc$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en
> meddelelse news:slrndfhs53.938.povlhp@ip101.home.terminal.dk

> Ja? Imødegår jeg da dine ord?

Næh, det gør du vel ikke. Et foto er altid et billede, et billede er
ikke altid et foto. Det er vel konklusionen.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 08-08-05 23:26

Angina wrote:
> Hej i gruppen!
>
> Så en reklame til aften fra Merlin, som har en maskine stående hvor man selv
> kan fremkalde sine digitale fotos.

Jae, nu ikke kun Merlin der har det. Electronik world har vist blandet
andet også.

> Skulle også kunne fremkalde fotos fra mobiltelefonen, hvordan foregår det??
> Nogen der har prøvet det??

Du sender billederne over via bluetooth eller infrarød. Og nej har ikke
prøvet det, som Pepe nævner, er mobil billeder sjælent ret meget værd.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net

Fra : Anders Lund

Dato : 09-08-05 00:58

"Angina" <junk1234@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv
> kan fremkalde sine digitale fotos.
> Skulle også kunne fremkalde fotos fra mobiltelefonen, hvordan foregår

Jeg har haft ansvaret for en af disse kodak maskiner, på min arbejdsplads.
Der er ret let at overføre fra din mobil. Enten via infrarød (der er et
lille sort felt på forsiden af maskinen du skal holde din mobil hen til)
eller via bluetooth (du skal bare holde din mobil inden for ca. 10m
afstand).
På skærmen vælger du "print billeder fra mobiltelefon" i menuen, og så
følger du ganske simpelt instruktionen i toppen af skærmen. Det er lige
til - det sværeste er nok at finde ud af hvad man skal trykke på, på sin
telefon, for at sende billedet.
Ang kvaliteten. Maskinen laver generelt nogle meget flotte billederer, så
det afhænger meget af din mobil.
Jeg har selv en samsung D500 1,3 Mpixels, og jeg var meget meget imponeret
over kvaliteten. I første omgang, var de dog lidt blålige, men det kan kodak
maskinen selv rette op på, hvis du husker at lade den lave en automatisk
billedforbedring.

Håber jeg har svaret tilfredsstillende
Mvh
Anders Lund

Fra : Angina

Dato : 09-08-05 16:08

"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kodak
> maskinen selv rette op på, hvis du husker at lade den lave en automatisk

Tak, det var en meget tilfredsstillende besvarelse :- ).
Jeg havde håbet på at overførslen fra mobil til "fremkaldebox" gik via et
kabel, for selv at kunne slippe for at investere i et sådant...har selv en
Samsung men uden Bluetooth :- (