Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Toldsatser på import af udstyr fra Ho
Fra : Lars [6710]

Dato : 08-08-05 19:21

Hejsa

Jeg spekulerede på om der er nogen der ved hvad toldsatsen er ved import
af fotoudstyr fra eksempelvis HongKong.

Der er jo mange ret så billge muligheder, men hvis besparelsen ædes op
af told, (oven i usikkerheden ved at betille derude) så kan det jo være
ligemeget

Mvh

Lars

Fra : Brian Lund

Dato : 08-08-05 19:30

> [...]
>
> Der er jo mange ret så billge muligheder, men hvis besparelsen ædes op
> af told, (oven i usikkerheden ved at betille derude) så kan det jo være

Uden at være 100% sikker vil jeg tro det er 2-3%?

Men hvad med momsen? (25%)

Brian

Fra : Lars [6710]

Dato : 08-08-05 19:39

Brian Lund wrote:

> Uden at være 100% sikker vil jeg tro det er 2-3%?
>
> Men hvad med momsen? (25%)

Ja den ryger jo ovenpå fakturabeløb + told
( Så man skal se sig for )

Fra : hansen

Dato : 08-08-05 20:15

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Uden at være 100% sikker vil jeg tro det er 2-3%?
>
> Men hvad med momsen? (25%)

Ja, det er svært at regne ud.

Fra : Holst

Dato : 08-08-05 19:36

Lars [6710] wrote:

> Jeg spekulerede på om der er nogen der ved hvad toldsatsen er ved import
> af fotoudstyr fra eksempelvis HongKong.

Langt værre er sikkert momsen.

> Der er jo mange ret så billge muligheder, men hvis besparelsen ædes op
> af told, (oven i usikkerheden ved at betille derude) så kan det jo være
> ligemeget

Generelt er det ikke helt ved siden af at lægge 1/3 til i alle tilfælde,
når man køber noget uden for EU. Selvfølgelig kan der være særlige
varer, der er belagt med særlig høj moms eller særlige afgifter, så det
bliver endnu større. Men for langt de fleste varer er 1/3 ekstra ikke
helt ved siden af. Altså 1/3 mere end vares pris plus forsendelse.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-08-05 20:55

Lars [6710] wrote:
> [...]
>
> Der er jo mange ret så billge muligheder, men hvis besparelsen ædes op
> af told, (oven i usikkerheden ved at betille derude) så kan det jo være

Jeg har med stor glæde handlet på ebay, og især hos Hugo. Han plejer at
være meget god til at sørge for at man enten betaler ingen eller kun
meget lidt i afgifter.

http://stores.ebay.co.uk/UR-Galaxy-Ltd-Photo-Electronics_W0QQssPageNameZVIStoreHeaderLinksQQtZkm?

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Lars [6710]

Dato : 08-08-05 21:19

Thomas Schreiber wrote:

> Jeg har med stor glæde handlet på ebay, og især hos Hugo. Han plejer at
> være meget god til at sørge for at man enten betaler ingen eller kun
> [...]
Takker

/lars

Fra : Simon Nielsen

Dato : 08-08-05 21:12

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in message
> [...]
>
> Der er jo mange ret så billge muligheder, men hvis besparelsen ædes op af
> told, (oven i usikkerheden ved at betille derude) så kan det jo være

Toldsats på importvarer fra alt uden for europa er i sidste skrivelse jeg
fik 5,8% på fotoudstyr og 16% på musikinstrumenter. Momsen kommer oveni og
er 25% som beregnes efter at toldsatsen er kommet på.

Hvis du overvejer at bestille fra ebay kan jeg anbefale Hugo ved urgalaxy,
bare søg efter foretningen på ebay. Han sender uden faktura som told og skat
ikke kan se hvad varen har kostet og derved kommer der ikke ekstra pris på.
Fakturaen har man jo så på ebay.

Mvh
Simon

Fra : Lars [6710]

Dato : 08-08-05 21:23

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> ikke kan se hvad varen har kostet og derved kommer der ikke ekstra pris på.

Tror jeg vil checke den butik ud

/Lars

Fra : waal

Dato : 08-08-05 21:24

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skat ikke kan se hvad varen har kostet og derved kommer der ikke ekstra
> pris på. Fakturaen har man jo så på ebay.

Nu er T&S hverken dumme eller uerfarne så du kan sagtens komme til at betale
alligevel. Og så har man under alle omstændigheder pligt til at
fortolde/momse forsendelsen ved modtagelse. Undlader man, er der tale om
unddragelse/forsøg på samme.

mvh
Michael

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-08-05 21:33

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> Toldsats på importvarer fra alt uden for europa er i sidste skrivelse
> jeg fik 5,8% på fotoudstyr og 16% på musikinstrumenter.

Der er ikke told på digitalkameraer.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 08-08-05 21:31

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg spekulerede på om der er nogen der ved hvad toldsatsen er ved import
> af fotoudstyr fra eksempelvis HongKong.

Hvis det er digitalt, har jeg ikke betalt told, men moms kommer der på.
Mvh
Kenneth

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-08-05 22:31

In article <42f7a292$0$96235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Lars [6710] wrote:
> [...]
>
> Der er jo mange ret så billge muligheder, men hvis besparelsen ædes op
> af told, (oven i usikkerheden ved at betille derude) så kan det jo være

En del af forhandlerne dernede sender dig kun demoeksemplarer der
ikke må sælges, og vedbliver at være sælgers ejendom. Så dem betaler
du ikke told og moms af.

Hvis du mener situationen er en anden, så må du selv til Told&skat
og rette op på det.

Fra : waal

Dato : 08-08-05 22:46

> [...]
> du ikke told og moms af.
>
> Hvis du mener situationen er en anden, så må du selv til Told&skat

Told og Momsfrie hælervarer ! underholdningen kender ingen grænser

mvh
Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-08-05 23:21

In article <42f7d2a4$0$2344$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, waal wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Told og Momsfrie hælervarer ! underholdningen kender ingen grænser

Det er ikke hælervarer, lige så lidt som polske colaer i Kbh

Fra : waal

Dato : 09-08-05 07:27

> Det er ikke hælervarer, lige så lidt som polske colaer i Kbh

Cola'er, der også forbliver sælgers ejendom ! Hvad bliver det næste ? En
uregistreret bil med "polsk stelnummer" forklædt som fotoskjul ?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-08-05 08:18

waal wrote:

> Cola'er, der også forbliver sælgers ejendom ! Hvad bliver det næste ?
> En uregistreret bil med "polsk stelnummer" forklædt som fotoskjul ?

LOL!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-08-05 16:33

In article <42f84c9c$0$265$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, waal wrote:

> Cola'er, der også forbliver sælgers ejendom ! Hvad bliver det næste ? En
> uregistreret bil med "polsk stelnummer" forklædt som fotoskjul ?

Cola'er der forbliver sælgers ejendom til man er gået forbi T&S :)