Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rensning af EOS300D
Fra : Flemming [2920]

Dato : 06-08-05 15:35

hvor kan man få lavet en cleaning af CCD på et Canon EOS300D "on the Fly" -
vil helst ikke undvære mit kamera, og slet ikke afsted med posten.

Bor i københavn

Flemming

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-08-05 16:04

Flemming [2920] wrote:
> hvor kan man få lavet en cleaning af CCD på et Canon EOS300D "on the Fly" -
> vil helst ikke undvære mit kamera, og slet ikke afsted med posten.

Du kan da gøre det selv

Her står alt hvad du burde vide: http://www.cleaningdigitalcameras.com/

I øvrigt rart for eventuelle købere af dit kamera
(dk.marked.privat.foto) at vide der er skidt på din CMOS

/Thomas

Fra : Flemming [2920]

Dato : 06-08-05 16:31

Tak for tippet, må dog rette/korrigere dig:

Rart for eventuelle købere at det bliver et 100% tjekket kamera hus de får i
hænderne når de handler med mig!

Det fejler intet - jeg vil dog gerne have det til en cleaning inden det
ryger afsted, så jeg ikke har efterfølgende tvivl om standen. - se det er
sagens kerne.

Fra : Flemming [2920]

Dato : 06-08-05 16:40

PS: Har lige læst den udemærkede site:
Jeg vil vælge at finde en prof til at gøre det.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-08-05 09:15

Flemming [2920] wrote:
> PS: Har lige læst den udemærkede site:
> Jeg vil vælge at finde en prof til at gøre det.

Hvorfor? Eneste forskel er, at en "prof" har prøvet det før. Det er i
mine øjne spild af penge, med mindre men har ti tommelfingre

/Thomas

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-08-05 13:32

"Thomas Schreiber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse

> Hvorfor? Eneste forskel er, at en "prof" har prøvet det før. Det er i mine
> øjne spild af penge, med mindre men har ti tommelfingre
>
> /Thomas
+++++++++++++++++++

Og så lige den forskel, at hvis han ødelægger CDD'en, så bliver den dækket,
men hvis hvis det er dig selv, så står du selv med regningen.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-08-05 19:54

Jørgen Nielsen wrote:
> Og så lige den forskel, at hvis han ødelægger CDD'en, så bliver den dækket,
> men hvis hvis det er dig selv, så står du selv med regningen.

Man skal være relativ dum eller uopmækrsom hvis du skal ødelægge det
glad der sidder foran din COMS/CCD.

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-08-05 18:56

> Man skal være relativ dum eller uopmækrsom hvis du skal ødelægge det glad
> [...]
+++++++++++++++++++++++
Jeg var inde i fotobutik der sagde ham der arbejdede der, at han vil ikke
anbefalede man selv gjorde det, han solgte heller ikke rensesæt, af samme
grund, for der var jo en chance for at man ødelagde CCD'en eller det filter
foran, så sagde han også at hvis enten filter eller CDD'en blev ødelagt, så
kunne jeg lige så godt købe et andet kamera, for CCD/filter kunne ikke
skiftes på et Nikon D70, om det så passer det ved jeg ikke (lyder lidt
utroligt). Han viste mig et Olympus E-300 det var lavet på sådan en måde, at
CCD'en ikke blev beskidt, der var noget inde i kameraet der var blevet
drejet, ved ikke nøjagtigt hvad det var.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-08-05 19:05

In article <42f79cc3$0$10620$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
> CCD'en ikke blev beskidt, der var noget inde i kameraet der var blevet
> drejet, ved ikke nøjagtigt hvad det var.

Det er ret svært at ridse glas hvis man er bare lidt påpasselig.
Det er ikke en plasticskive derinde. Ihvertfald ikke på Canon.

Olympus bliver lige så beskidt som de andre, men den har en rystefunktion
der kan ryste lidt af skidtet af.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-08-05 12:02

[KLIP]

> Olympus bliver lige så beskidt som de andre, men den har en rystefunktion
> der kan ryste lidt af skidtet af.
++++++++++++++++++++

Nej det var noget med at glasset eller filter var vendt om, det var noget
som Olympus brugte i 70-80'erne, men som de er begyndt at bruge igen.

Fra : Andreas M.

Dato : 08-08-05 21:54

Jørgen Nielsen wrote:
> Jeg var inde i fotobutik der sagde ham der arbejdede der, at han vil ikke
> anbefalede man selv gjorde det, han solgte heller ikke rensesæt, af samme
> grund

Det forstår jeg godt, det ville jeg også gøre hvis det var mit levebrød ;)

--
Andreas M.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-08-05 12:03

"Andreas M." <andfreewareNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det forstår jeg godt, det ville jeg også gøre hvis det var mit levebrød ;)
>
> --
> Andreas M.
+++++++++++++++++++++

Ja, det er jo det, har også tænkt, om det var der "hunden lå begravet"

Fra : Claus Smith

Dato : 07-08-05 15:33

Prøv at ringe til PW, som står for servicen på Canon, det kan være at de kan
gøre det imens du venter.

Har ikke nummeret på dem, men mon ikke nogen af de mange Canon brugere kan
hjælpe dig med adresse og telefonnummer.

Claus Smith

Fra : Flemming [2920]

Dato : 07-08-05 17:03

Tak for oplysninger;

ja pointen er netop at få det gjort et autoriseret sted, således at den nye
ejer kan se at det er i fineste orden, og at der ikke er pille rodet ravet
af mig.
Sammen med rensning forventer jeg naturligtvis også at spejlet, samt det
horisontale indvendige vindue til øjet renses.

Fra : waal

Dato : 07-08-05 20:15

"Flemming [2920]" <flemming@frontsite_remove.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sammen med rensning forventer jeg naturligtvis også at spejlet, samt det
> horisontale indvendige vindue til øjet renses.

Nummeret og adressen står på Canons hjemmeside www.canon.dk

mvh
Michael

Fra : Flemming Dalager

Dato : 08-08-05 14:17

jeps:
Foto & Video
PW Service
Erhvervsvej 30
2610 Rødovre
Tlf. 44 85 34 44 (10:00-16:00, fredag 15:30)
E-mail: rs@pwservice.dk

Talte med Michael. anbefalede at vente 14 dage - så var der ikke så travlt,
og chancen for at få det ordnet / Tjekker On The Fly var bedre