Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 350D - Error 99
Fra : Peter

Dato : 04-08-05 17:17

Hejsa,

Så ankom mit nye kamara endelig, og stor var naturligvis skuffelsen når
man får en Error 99 hver gang blitzen bliver aktiveret, hvor eneste
mulighed for at få kamaraet til at fungere er at slukke og tænde for
kamaraet, men så virker det igen upåklageligt...indtil næste gang man
prøver at benytte blitzen.

Andre her, der har været ude for samme problem?

--
Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-08-05 17:21

In article <Peter.1t8zmp@www.dacor.dk>, Peter wrote:

> [...]
> prøver at benytte blitzen.
>
> Andre her, der har været ude for samme problem?

Hvilken blitz ? Hvilket objektiv ?
Rens lige kontakterne til objektivet.

Fra : Peter

Dato : 04-08-05 18:02

> Hvilken blitz ? Hvilket objektiv ?

Det er den indbyggede blitz, samt det medfølgende 18-55 mm objektiv

> Rens lige kontakterne til objektivet.

Er gjort uden at det hjalp :(

--
Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-08-05 18:08

In article <Peter.1t91pa@www.dacor.dk>, Peter wrote:

> Det er den indbyggede blitz, samt det medfølgende 18-55 mm objektiv

> Er gjort uden at det hjalp :(

Så har du nok et defekt objektiv. er det det samme med manuel fokus ?
hvad sker der uden objektiv ?

Fra : Peter

Dato : 04-08-05 19:04

> Så har du nok et defekt objektiv. er det det samme med manuel fokus ?
> hvad sker der uden objektiv ?

Det var også hvad jeg tænkte i første omgang, men har også prøvet med
et andet EF objektiv jeg havde liggende med samme resultat. Det er også
det samme problem hvis man prøver uden objektiv....så der er nok ikke
andet for end at retunere det til forhandleren.

--
Peter

Fra : Michael

Dato : 04-08-05 18:26

Peter wrote:
> [...]
> prøver at benytte blitzen.
>
> Andre her, der har været ude for samme problem?

Prøv at søge på google, der er mange der har oplevet error 99
Mvh. michael

Fra : Jacob

Dato : 05-08-05 20:13

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at søge på google, der er mange der har oplevet error 99
> Mvh. michael
error 99 er vist standart betegnelsen for ukendt fejl.

Fra : Peter

Dato : 06-08-05 07:50

> error 99 er vist standart betegnelsen for ukendt fejl.

Ja som de beskriver i manualen,

"Der er opstået en anden fejl end ovenståede. Tag batteriet ud, og sæt
det i igen. Denne fejl opstår, hvis du ikke bruger Canon-objektiv, og
kamaraet eller objektivet således ikke fungere korrekt."

Dog har jeg fundet ud af at det er nok at slukke og tænde for kamaraet,
der er ikke behov for at tage batteriet ud.

--
Peter

Fra : Jacob

Dato : 06-08-05 13:50

"Peter" <1@dacor.dk> skrev i en meddelelse news:Peter.1tbz8b@www.dacor.dk...

> [...]
>
> Dog har jeg fundet ud af at det er nok at slukke og tænde for kamaraet,
> der er ikke behov for at tage batteriet ud.

på mit 20D fik min mor en error 99 frem. og det med orginalt canon objektiv.
det skete lige efter et billede var taget. det var nok processoren der gik i
spunk da den skulle gemme billedet. men den har ikke vist sig siden. her
skulle batteriet dog ud.

jacob

Fra : Peter Johansen

Dato : 12-08-05 22:09

Reply to message from Michael <nospam2me@invalid.dk> (Thu, 04 Aug 2005 19:
25:41) about "Re: Canon 350D - Error 99":

Bye
Peter Johansen <pedemand@hotmail.com> Fri, 05 Aug 2005 11:42:39 +0200

=== Posted with Qusnetsoft NewsReader 2.2.0.8

> [...]

> Andre her, der har været ude for samme problem?

Prøv at søge på google, der er mange der har oplevet error 99 Mvh. michael

jeg fandt dette link der omtaler samme problem, og losning.

mvh peter johansen