Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CTG-filer på Canon PowerShot A80
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 03-08-05 18:21

Hej

På CF-kortet til mit Canon PowerShot A80 ligger der ud over billederne
nogle filer som hedder noget i stil med 138.CTG, 139.CTG, osv. Nogle
hedder også D.CTG.
Jeg har ikke fundet ud af, hvad de gør. Jeg plejer faktisk bare at
slette dem.
Kan I forklare mig, hvad de skal bruges til?

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-08-05 08:40

Thomas Damgaard Nielsen wrote:
> [...]
> slette dem.
> Kan I forklare mig, hvad de skal bruges til?

Jeg har ikke forstand på canon'er, men google med "canon CTG file" giver
mange hits, så måske du selv kan læse videre...

Bo //

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 04-08-05 16:26

Bo Bjerre wrote:

> Jeg har ikke forstand på canon'er, men google med "canon CTG file" giver
> mange hits, så måske du selv kan læse videre...

Underligt. Hos mig giver det nu ingen hits: ``Din søgning - "Canon CTG
file" - matchede ikke nogen dokumenter.''

Har dog findet noget info ved at google lidt mere rundt.
Det er stort set kun information som siger, at de er safe to delete. Det
er svært at finde noget information om *hvad* der egentlig er i CTG-filerne.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-08-05 18:18

Thomas Damgaard Nielsen wrote:

> Underligt. Hos mig giver det nu ingen hits: ``Din søgning - "Canon CTG
> file" - matchede ikke nogen dokumenter.''

Din googler er muligvis sat til kun at skøge på DK sider

Jeg har fundet ud af at det er "catalog file used by download software"

Måske ?

xyrion.org/ciff/CIFFspecV1R03.pdf

Bo //

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 04-08-05 18:30

Bo Bjerre wrote:

> Din googler er muligvis sat til kun at skøge på DK sider

Det har den måske været.

> Jeg har fundet ud af at det er "catalog file used by download software"
>
> Måske ?
>
> xyrion.org/ciff/CIFFspecV1R03.pdf

Ok. Tak for det.