Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamerakøb i udlandet (Dubai)
Fra : Martin

Dato : 02-08-05 16:11

Jeg skal måske snart ud og rejse, i den forbindelse kommer jeg højst
sandsynligt til at tilbringe et par dage i Dubai, under en mellemlanding.

Har hørt noget om, at det er billigt at købe kameraer i de forenede
emirater.

Overvejer et canon D20

Er der nogle af jeg der har nogle erfaringer, eller endnu bedre, nogle
links hvor man kan få et overblik over hvad kameraer koster dér

Mvh

Martin

Fra : rosenauer.dk

Dato : 02-08-05 19:06

> Har hørt noget om, at det er billigt at købe kameraer i de forenede
> emirater.
>
> Overvejer et canon D20

Jeg rendte en del rundt i Dubai i april for at opdrive et 1D Mark 2. Der er
i området ved deres teknik-souq (marked) den officielle Canon
butik/distributør - hvor de desværre ikke havde udpræget meget. De kunne dog
hente ting hurtigt (hvad det så end indebar - formodentlig et fjernlager),
men priserne var ikke voldsomt gode - en lille smule lavere end de tyske
(www.technikdirekt.de), men så har du det sædvanlige
garanti/fortoldnings-issue.

Jeg vil dog tro at du kan finde et 20D i en af butikkerne i de store
centre - mit bedste bud er nok Carrefour i Deira City Centre - eller en af
de andre store elektronikbutikker i samme center. Det er dog mest
point-and-shoot kameraer de sælger - omend den ene af dem havde noget L-glas
og et 1DS.

Iøvrigt er UAE et fedt sted, men kom væk fra Dubai - du får hurtigt spat ...
Khor Fakkan kan virkeligt anbefales (omend det er et godt stykke væk fra
Dubai).

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : AS

Dato : 02-08-05 19:41

Nogle af verdens rigeste menneske bor her, så behøver der ikke at være meget
billigt

Den anden side er garanti. Du skal tjekke, om de har europæisk eller
asiatisk garanti (for Asien, Afrika, Australien). Kun objektiver og film
kameraer har worldwide garanti, men ikke digitale.

Fra : Jakob

Dato : 02-08-05 19:47

In article <a7PHe.63345$Fe7.203114@news000.worldonline.dk>,
ars@TrasH.net says...

> asiatisk garanti (for Asien, Afrika, Australien). Kun objektiver og film
> kameraer har worldwide garanti, men ikke digitale.

Det mener jeg ikke passer. Jeg har fået et ixus 700 fra singapore og her
kunne man vælge 6 måneders international garanti. Ikke så godt som
herhjemme men bedre end ingenting.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-08-05 21:47

Jakob wrote:
> Det mener jeg ikke passer. Jeg har fået et ixus 700 fra singapore og
> her kunne man vælge 6 måneders international garanti. Ikke så godt som
> herhjemme men bedre end ingenting.

Hvis den virkelig dækker (har du prøvet ?) - så er det ikke hvad Canon
Danmark normalt siger.

Der taler de kun om EU-garanti på digital kameraer - digitalkameraer købt
udenfor EU skal sendes til det pågældende land, for at blive repareret under
garanti.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jakob

Dato : 02-08-05 22:07

In article <42efdbc8$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
jan@jve.invalid says...

> Hvis den virkelig dækker (har du prøvet ?) - så er det ikke hvad Canon
> Danmark normalt siger.

Det gør den jeg har haft ringet til et af deres service kontorer kan
ikke huske hvad det hedder.

Mit ixus tegner ikke helt skarpt så det skal checkes og de sagde jeg
bare skulle sende det til dem.

Det hedder Princo kan jeg se.

--
Venlig hilsen