Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pixum og Adobe 1998 og sRGB?
Fra : michael bs

Dato : 31-07-05 21:46

Mit kamera er indstillet til Adobe 1998 farverum. Jeg har ikke ændret dette
i PS. Jeg har netop sendt 143 billeder til fremkaldelse hos Pixum. Jeg kan
ikke finde info på deres hjemmeside om farverum, men de fleste bruger vel
sRGB. Vil jeg få problemer med korrekt farvegengivelse på de billeder, jeg
lige er ved at bestille hos dem?

mvh Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-07-05 21:54

"michael bs" <
> [...]
> sRGB. Vil jeg få problemer med korrekt farvegengivelse på de billeder, jeg

Du får ikke problemer, de kan køre adobe eller srgb.. -max-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-07-05 22:18

In article <hTaHe.62984$Fe7.202695@news000.worldonline.dk>, -max- wrote:

> "michael bs" <

> Du får ikke problemer, de kan køre adobe eller srgb.. -max-

Så de læser og anvender farveprofilen i billedet ? Min test viste en
del forskel på sRGB og AdobeRGB på samme billede sendt ind uden
korrektion.

Fra : michael bs

Dato : 01-08-05 07:40

> Så de læser og anvender farveprofilen i billedet ? Min test viste en
> del forskel på sRGB og AdobeRGB på samme billede sendt ind uden
> korrektion.

Ja det var naturligvis AdobeRGB mit kamera var indstillet til, ikke Adobe
1998.
Den forskel du omtaler, faldt den ud til den ene eller den anden
farveprofils fordel?
Hvilken var mest korrekt i forhold til din forventning om hvordan farverne
faldt ud?
Hvilken profil bruger I?

mvh Michael