Foto
IBM760 5420
Teil 3020
CF kort til Canon G5
Fra : Henning Laursen

Dato : 31-07-05 12:18

kal ud og købe et nyt CF kort. Jeg havde tænkt mig et Sandisk
ExtremeIII på 1 GB.
Er her nogen der ved om Canon G5 kan udnytte hastigheden i dette kort. Det
er jo noget dyrere end Ultra kortene, og hvis kameraet ikke kan overføre med
den hastighed er pengene jo spildt.
Vil man kunne se forskellen i praksis.

Med venlig hilsen
Henning

Fra : Jacob

Dato : 31-07-05 12:48

"Henning Laursen" <hns@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er jo noget dyrere end Ultra kortene, og hvis kameraet ikke kan overføre

kigger du på canon 20D/350D så er hastigheds forskellen på et ultra og
extreme lille. det er kun 500kb/s der er tale om. så jeg tror roligt du kan
købe et ultra uden at risikere noget. jeg kan kun se det som en stor fordel
i nikkons store D2X. canon kan åbentbart ikke udnytte kortet ordentligt.
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7697

Jacob

Fra : Hans Kruse

Dato : 31-07-05 13:44

Totalt spild af penge til en G5. Selv på 20D er der kun lille følelig
forskel på en Kingston Elite Pro og En Sandisk Ultra II. Du kan få et 2GB
Kingston Elite Pro til ca. samme pris som et 1GB Sandisk Ultra II!! De
sidste to kort til min 20D og 350D er Kingston Elite Pro.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : KNL DtP

Dato : 31-07-05 16:22

"Henning Laursen" <hns@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Er her nogen der ved om Canon G5 kan udnytte hastigheden i dette kort.

Jeg ville spare pengene på Ultra eller Extreme, og vælge et Kingston Elite Pro
på enten 1 eller 2 GB.

Det er ganske hurtigt, og den ekstra potentielle hastighedsdifference i et
Extreme-kort vil du sjældent om nogensinde gøre brug af med dit G5.

Husk på, at det vil kræve, at dit kamera rent faktisk skal kunne skrive
informationen til kortet væsenligt hurtigere end det langsomste kort i
sammenligningen kan præstere, før det er noget idé at vælge Extreme. Hvis du
blot vinder 1 sec. over 1 min skrivetid, så synes jeg ikke det er dét værd.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Henning Laursen

Dato : 01-08-05 12:11

Mange tak for svarene

Jeg vil spare mine penge og købe et Kingston Pro kort