Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HSM
Fra : blue

Dato : 31-07-05 06:38

Hvor stor betydning har HSM i Sigmas objektiver?

Jeg har kig på et 300 mm f/2.8 og der er pt. et til salg på Ebay, men det er
så vidt jeg kan se uden HSM. Objektivet skal bl.a. bruges til
sportsfotografering og så er spørgsmålet om objektivet uden HSM er hurtigt
nok?

http://tinyurl.com/7tmv9

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 31-07-05 07:26

"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor stor betydning har HSM i Sigmas objektiver?

Stor! De objektiver med HSM jeg har prøvet har været lynhurtige med AF. Det
kan klart anbefales til fotografering af bevægende objekter.

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Hans Kruse

Dato : 31-07-05 07:59

Det må være en noget gammel model. Jeg har en 300mm f/2.8 med HSM.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Lars Troels

Dato : 02-08-05 15:51

> Hvor stor betydning har HSM i Sigmas objektiver?
>
> Jeg har kig på et 300 mm f/2.8
så er spørgsmålet om objektivet uden HSM er hurtigt
> nok?

Ingen tvivl om at det har meget stor betydning. Men hvilket hus skal du
bruge det på. Det betyder meget også...

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : blue

Dato : 02-08-05 15:01

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen tvivl om at det har meget stor betydning. Men hvilket hus skal du
> bruge det på. Det betyder meget også...

Nikon D70.

PS Du skal vist have stillet tiden på din computer

Fra : Lars Troels

Dato : 02-08-05 16:33

> Nikon D70.
>
> PS Du skal vist have stillet tiden på din computer
Kombinationen CAM900 autofokusmodulet i D70 og objektiver uden AF-S eller
Sigma's version: HSM er lidt langsommere end godt er til
sportsfotografering. Naturligvis afhængig af hvilken sport vi snakker om.
Til f.eks professionel håndbold fungerer det slet ikke godt nok, bedre til
fodbold, og helt godt til motorløb, hvor man har længere tid til tracking.

Det er min erfaring.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : blue

Dato : 02-08-05 17:49

> [...]
> fodbold, og helt godt til motorløb, hvor man har længere tid til tracking.

Jeg må hellere satse på et med HSM - tak for input