Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Print af panorama - gerne online ?
Fra : anders majland

Dato : 30-07-05 22:05

Jeg har for efterhånden længe siden leget med at klippe nogle panoramaer
sammen. Bla har jeg et i 932x8620 pixels som kunne væres sjovt at få på pair
med en højde på enten 10 eller 15cm (Jeg har lige en plads på væggen hvor
jeg mangler noget langt og ikke for højt

En google søgning gav bla.
http://www.ezprints.com/ezdirect/products.asp?Type=Panorama
http://www.digiposter.de/

Og på groups.google fandt jeg ikke rigtigt nogen danske erfaringer der ikke
havde flere år på bagen

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Anders F

Dato : 30-07-05 23:08

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:42ebedfa$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> pair med en højde på enten 10 eller 15cm (Jeg har lige en plads på væggen
> hvor jeg mangler noget langt og ikke for højt

Jeg har også haft kigget... Min konklusion var at man skulle samle flere til
et standard billede og så selv klippe ud. Men 80-120cm er sæ'følig en sjat

/A

Fra : Jacob

Dato : 30-07-05 23:40

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til et standard billede og så selv klippe ud. Men 80-120cm er sæ'følig en

inde på konica minolta kan de lave den slags. jeg har et på næsten 2m i
længden.
Jeg ved ikke lige hvordan man får det gjort når man ikke kender nogen
derinde.

Jacob

Fra : anders majland

Dato : 31-07-05 08:35

Tak for kommentarene - men jeg har ikke lyst til at klippe sammen og kender
ikke nogen hos konica/minolta ...

Så jeg prøver nok at bestille hos digiposter.de medmindre der kommer nogle
bedre forslag ....

(Prisen på et print er jo ikke helt afgørende når der bagefter (hvis
resultatet er godt) kommer udgiften til en ramme på mål

Anders Majland

Fra : Jacob

Dato : 31-07-05 13:38

meddelelse news:42ec7f1d$0$18638$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> (Prisen på et print er jo ikke helt afgørende når der bagefter (hvis
> resultatet er godt) kommer udgiften til en ramme på mål

du kunne jo ringe til dem og spørge hvad de skal have for det.

Jacob

Fra : anders majland

Dato : 01-08-05 21:18

> Så jeg prøver nok at bestille hos digiposter.de medmindre der kommer nogle
> bedre forslag ....

Så er bestillingen afsted

Jeg prøvede at lave et nyt panorama af de 10 1600x1200 med autostitch (det
gamle var lavet med canons stitch program) og det resulterende billede var
på ~9000x1400 pixels. Jeg har med vilje ikke skæret det ned i højden til et
rektangel. Det kan jeg altid gøre med en knive og linial

1stk Panorama 30 x 120 cm hvoraf der bliver brugt ca. 19.0 x 120.0 cm med
mit billede kom til at koste 149.43kr

Fra : anders majland

Dato : 08-08-05 09:59

> Så er bestillingen afsted

> 1stk Panorama 30 x 120 cm hvoraf der bliver brugt ca. 19.0 x 120.0 cm med
> mit billede kom til at koste 149.43kr

Og jeg har modtaget en track'n'trace til DPD og en regning med posten. Den
skal bare betales med en overførsel til en dansk kontonummer hos Danske Bank
(så sparer jeg da lige 15kr på ikke at skulle lave en EU overførsel til
tyskland)

Men de starter "snart" op med et dansk interface på http://www.digiposter.dk

Btw så har jeg lige sendt et par års "pletskud" til print hos bilka i 10cm.
Det er ved at være længe siden vi har fået noget på papir så det drejede sig
om pænt mange billeder. Jeg kiggede
rundt og japan photo og bilka/az/føtex bruger samme tyske printservice og
bilka var billigst.

Jeg hentede deres offline program, da jeg ikke har båndbredde til at oploade
større mængder billeder - men det kan også kun håndtere 390 billeder per CD
(selvom der var plads til flere). Skiverne

/A

Fra : anders majland

Dato : 11-08-05 13:19

Og så er billedet kommet - kvaliteten er meget pæn givet det materiale jeg
sendte dem Det lille format var nok også et ok valg da opløsningen på
mit billede nok ikke rækker meget mere ... En længde på 150cm ville nok også
være fint, men 200meter at strække den lidt rigeligt ....

/A