Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Familie på hjul :)
Fra : Michael Sig Birkmose

Dato : 29-07-05 10:01

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-07-05 09:41

Michael Sig Birkmose wrote:

> Endnu et knipseri fra Indien - et typisk syn i byen Pune:
>
> http://birkmose.org/eos20d/familyonwheels.jpg
>
> Ikke den typiske danske familie bil :)

Tja... det er skarpt og velbelyst, men det mangler lige det, der
skal til for løfte det op over turist-knipse-niveauet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Sig Birkmose

Dato : 29-07-05 10:49

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-07-05 16:14

Michael Sig Birkmose skrev:

> Nogle forslag?
> Jeg prøeve at slørre baggrunden mere ved at skyde ved større blænde, men
> synes jeg havde svært ved at få tingene ordentligt i fokus.

Turistbillede, OK, men et helt fint af slagsen.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-07-05 16:42

Michael Sig Birkmose skrev:

> Nogle forslag?
> Jeg prøeve at slørre baggrunden mere ved at skyde ved større blænde, men
> synes jeg havde svært ved at få tingene ordentligt i fokus.

Det er optaget i mylder og det kan man se, netop fordi baggrunden ikke
er mere uskarp. Der er imho en tendens til at man *altid* vil have ringe
dof. Til tider er det, andre kalder roderi, fint efter min opfattelse.
Og jeg synes du har ramt godt her.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-07-05 11:32

"Michael Sig Birkmose" <michael@gisp.dk> wrote in message
> Endnu et knipseri fra Indien - et typisk syn i byen Pune:
>
> http://birkmose.org/eos20d/familyonwheels.jpg
>
> Ikke den typiske danske familie bil :)

Det er da et meget sjovt motiv, den tekniske kvalitet er også ok og billedet
er fint skarpt. Baggrunden er fint sløret, det er bare synd med den grå bil
bagved scooteren man kan se til venstre, det ødelægger lidt billedet da den
har samme farve som scooteren, ellers fint og sjovt billede.

Mvh
Simon

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-07-05 17:55

"Michael Sig Birkmose" <michael@gisp.dk> skrev i en meddelelse
> Endnu et knipseri fra Indien - et typisk syn i byen Pune:
>
> http://birkmose.org/eos20d/familyonwheels.jpg
>
> Ikke den typiske danske familie bil :)

Hvorfor har du klippet traileren med onklerne og tanterne væk?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-07-05 19:09

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> "Michael Sig Birkmose" <michael@gisp.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor har du klippet traileren med onklerne og tanterne væk?

LOL
/Simon

Fra : Jens Maigaard

Dato : 30-07-05 10:17

"Michael Sig Birkmose" <michael@gisp.dk> wrote in message
> Endnu et knipseri fra Indien - et typisk syn i byen Pune:
>
> http://birkmose.org/eos20d/familyonwheels.jpg
>
> Ikke den typiske danske familie bil :)

Det kan de da gøre meget bedre - jeg synes ofte jeg har set familier med 2
voksne og 3 børn på en Vespa i Indien

/Jens

Fra : Michael Birkmose

Dato : 30-07-05 11:07

> Det kan de da gøre meget bedre - jeg synes ofte jeg har set familier med 2
> voksne og 3 børn på en Vespa i Indien

Jep :) Har også set en del hvor de transporterer møbler! F.eks. små kommoder
osv.
Min kæreste er inder. Da hun var mindre plejede hendes familie (2 voksne og
2 børn) at køre fra Pune til Goa på sådan en. Det er altså 12 timers
kørsel!!

Gad vide hvor langt man kommer i den danske trafik før man bliver stoppet af
politiet med sådan en oppakning :)

Fra : Jens Maigaard

Dato : 30-07-05 16:46

> Min kæreste er inder. Da hun var mindre plejede hendes familie (2 voksne
> og 2 børn) at køre fra Pune til Goa på sådan en. Det er altså 12 timers
> kørsel!!

Det er godt nok en lang tur på den måde - kørte fra et sted uden for Bombay
til Goa på 6-7 timer, men det var på en Enfield. Og med en del
nærdødsoplevelser.

> Gad vide hvor langt man kommer i den danske trafik før man bliver stoppet
> af politiet med sådan en oppakning :)

Nok ikke så langt... og det danske politi er sikkert heller ikke nær så
glade for at blive smurt med et par sedler..

/Jens

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-07-05 19:14

> [...]
og
> 2 børn) at køre fra Pune til Goa på sådan en. Det er altså 12 timers

Ja, se her http://www.pbase.com/hkruse/image/31028011/original
eller http://www.pbase.com/hkruse/image/31005784/original
og http://www.pbase.com/hkruse/image/31005789/original

Jeg syntes det var så interessant med traffikken, så jeg sad ude hos
chaufføren uden air conditioning på busturen mellem Delhi og Agra (6 timer
tog det ialt!). Jeg måtte også op på nogle kørte lukkertider for at
billederne mens vi kørte, da vejen var meget ujævn. Men traffikanterne var
ganske interessante, incl. køer og kørsel i den forkerte retning på
"motorvejen".

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-07-05 19:18

Fint billede synes jeg. Måske kunne du have fået bagsædepassageren ved at
trykke lidt senere. Somme tider er det en god idé at have
seriebilledefunktionen slået til så man kan tage nogle flere og så udvælge
den rigtige.

--
Kind Regards,
Hans Kruse