Killinger, lidt problemer
Fra : Eva Køhler

Dato : 08-09-05 19:50

Jeg har fire meget dejlige kattekillinger, der lige er det 4-5 uger nu.
Men det kniber lidt med at overbevise dem om at kattebakken er det
eneste sted man skal besørge.
Er der nogen der har nogle gode råd til hvad der kan afskrække dem fra
igen at besørge et sted hvor de har gjort tidligere?
Og vil ikke ud og købe en eller anden dyr spray.
Tænker selv i sådan noget som citronsaft eller lign.?

Og killingerne er forresten en ( eftersigende 7/8) maine coon blanding,
de er dog stort set korthårede som deres mor. Har tre røde hankillinger,
to med noget hvidt, som jeg gerne vil af med (550 kr). Så er der nogen
der tænker på at anskaffe en killing her om et par måneder er de klar der?
Det er indekatte, men de kan jo sagtens vænnes til at komme ud.
Men skriv hvis det har interesse, udbreder mig gerne længe og detaljeret

Med venlig hilsen
Eva Køhler
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 08-09-05 20:26

Hej Eva
Det er i denne tid killingerne bliver renlige. Jeg regner med du har en
kravlegårdsindhegning rundt om fødekassen, da de ikke skal have for
svært ved at finde killingebakkerne. Jeg har altid 2 stk killingebakker
med helt almindelig strandsand de første par uger, og så fjerner jeg
skidtet når det er der. Bakkerne bliver rengjort hver dag, og fyldt med
nyt sand.
Uheld kan selvfølgelig ske. Afvask stedet med alm rengøringssæbe, og sæt
derefter bakken eller sæt madskålen der.

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Eva Køhler

Dato : 09-09-05 22:20

Hej..

Tak for svaret, prøver jeg.. Nej, ingen kravlegård.. De er i et
værelse.. Har ikke lige en indhegning eller noget der kunne bruges..

Fra : Olund

Dato : 08-09-05 21:53

Eva Køhler skrev:
> ...killinger... ...er 4-5 uger nu...
> Er der nogen der har nogle gode råd til hvad der kan
> afskrække dem fra igen at besørge et sted hvor de har
> gjort tidligere?

Hej.
Hos os gør afskrækker vi dem ikke :) Vi lokker dem til at gøre det samme
sted igen - ved at stille en lille bakke med friskt, ikke klumpende
kattegrus op lige præcis på stedet, hvor det er gået galt. Vi har som
regel kun haft brug for to-tre af de små bakker, så har killingerne
fundet ud af at det er meget sjovere at grave og lave i den store bakke
- med bedre plads og masser af sand - ja, og så er de renlige i løbet af
nul komma nix.

Vh Ole
Lundborg DK

Fra : Eva Køhler

Dato : 09-09-05 22:21

> [...]
> fundet ud af at det er meget sjovere at grave og lave i den store bakke
> - med bedre plads og masser af sand - ja, og så er de renlige i løbet af

Super, lyder som en rigtig god ide, tak

Fra : Louise Courchaine

Dato : 13-09-05 08:35

> [...]
> to med noget hvidt, som jeg gerne vil af med (550 kr). Så er der nogen
> der tænker på at anskaffe en killing her om et par måneder er de klar der?

Jeg kunne da godt fristes, da jeg har en forkærlighed for coonbamser, og
specielt også for røde hankatte... kan man få billeder at se??? *SSS*

Med venlig hilsen
Louise Courchaine
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Eva Køhler

Dato : 22-09-05 20:25

> Jeg kunne da godt fristes, da jeg har en forkærlighed for coonbamser, og
> specielt også for røde hankatte... kan man få billeder at se??? *SSS*

> [...]

Sorry det lange svar, har ikke net selv.. så kan desværre ikke sende
nogen pr. mail.. men jeg kan tilgengæld pr. sms hvis du kan modtage
billedebeskeder?
Og især den største (og rhelt røde) er bare dejlig.. Han er rigtig
flot. Vil lige sige at de ikke er ret langhårede dem jeg vil af med, kun
uldne.. Men så vidt jeg kan se ender de med at være meget racetypiske i
træk, hage, øjne, poter osv.. kroppen er det ret svært at regne noget ud
om endnu. Men dejlige det er de.. Skriv og jeg skal gerne sende et
billede pr sms..