Klar til et lille grin ? Måtte lige de~
Fra : Ukendt

Dato : 07-09-05 11:46

Sådan bader du din kat.

Vid at selvom katten har fordelen af at være hurtig og ligeglad med
menneskeliv, så har du fordel af at have styrken.

Gør brug af dette ved at vælge slagmarken.

Prøv ikke at give den bad i et åbent område, hvor katten kan få gode
flugtmuligheder.

Vælg et lille badeværelse. Hvis du har et stort badekar, foreslår jeg at du
hopper op i det - men tro ikke at et bruseforhæng er nok værn. En bersærk
kat kan flænse et trelags gummiforhæng hurtigere end en politiker kan skifte
mening!

Vid at en kat har kløer og ikke vil tøve med at fjerne al hud fra din krop.
Din fordel her er at du er smart og ved at iklæde dig til din egen
beskyttelse. Jeg foreslår kanvas overalls, waders, stålhandsker,
beskyttelseshjelm, en hockeymaske og en langærmet militærjakke.

Brug overraskelseselementet. Saml din kat op nonchalant, som om du bare
ville bære den til madskålen (katte vil sædvanligvis ikke lægge mærke til
din mundering, de har meget lidt eller ingen interesse i moden).

Når du først er i badeværelset, er fart nødvendig for din overlevelse. I en
stor glidende bevægelse lukker du døren, hopper op i
badekarret/brusekabinen, lukker evt. døre, dypper katten i vandet og pjasker
den til med shampoo.

Du er lige begyndt på de 45 vildeste sekunder i dit liv - for katte har ikke
håndtag. Tilføj så det faktum at katten nu er sæbet ind og problemet er
blevet værre. Regn ikke med at kunne holde fast på deni mere end 2-3
sekunder ad gangen.

Men når du har fat i katten, så husk at få mere shampoo på den og gnid det
ind.

Katten vil vriste sig løs og falde ned i vandet og på den måde skylle
shampooen af (den nationale rekord for katte er 3 indsæbninger, så regn ikke
med for meget).

Nu skal katten tørres. Nybegyndere indenfor kattebadning går ud fra at denne
del vil blive den sværeste, for du er nu udkørt og katten er først lige
begyndt at blive bestemt. Men faktisk er tørringen ret simpel i forhold til
hvad du lige har været igennem.

Dette skyldes at katten på nuværende tidspunkt vil være klinet til dit højre
ben, så fjern bundproppen i badekarret, tag et håndklæde og vent.

Når vandet først er ude af karret, kan du bare række ned og begynde at tørre
katten.

Efter et par dage, vil katten være faldet tilstrækkeligt ned til at give
slip på dit ben. Herefter vil katten ikke sige noget i tre uger og bruge en
masse tid med ryggen til dig.

Du vil være fristet til at tro at katten er gal - dette er som regel ikke
sandt.

Som regel planlægger katten bare en måde, at komme gennem dit forsvar og
forvolde dig skade på livstid, næste gang du beslutter dig for at give ham
et bad.

Men i det mindste lugter katten en hel del bedre nu.

Fra : Battlefield´s

Dato : 07-09-05 12:45

"Simonsen" <frankoginge(snabelA)simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan bader du din kat.
(klip)

Haha....Tak for den.
Godt at jeg har siamesere, der ikke behøver blive badet
Hilsen Vibeke
Battlefields

Fra : nana sørensen

Dato : 07-09-05 22:30

"Simonsen" <frankoginge(snabelA)simonsen.mail.dk> wrote in message

> Sådan bader du din kat.

*hyl* godt nok griner.. Jeg kan tilføje at en kat overflødiggør leje af
flisefjerner, hvis du skal have nyt badeværelse. bare bad den, og den
kradser alt ned.

Jeg er glad for at mine hunde elsker bad. Peanut vil dælme ikke op af
håndvasken, når han er færdig. Han bliver helt salig. LOL

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-09-05 14:28

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> writes:

> Jeg er glad for at mine hunde elsker bad. Peanut vil dælme ikke op af
> håndvasken, når han er færdig. Han bliver helt salig. LOL

Når Siri skal i bade foregår det ved at alt der ikke er skruet fast
bliver taget ud af badeværelset. Jeg smider alt tøjet og krænger Siri
op i et hjørne. Heldigvis har Siri en masse pels jeg kan tage fat i,
for bad er ikke madammens stærke side. Men kommer hun så ned i skoven
i de småsøer der er, så skal hun nok plaske rundt flere timer.

Siri er en 65 kg newfoundlænder.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-09-05 14:37

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
> Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
> Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Hej Trine.

Damn, min onkel havde 9 af dem...og de tog tit på udstilling med dem.
Sikke et vandpjaskeri de må have haft!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 08-09-05 00:46

> [...]
> Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
> Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Hehehe.... Peanut er jo kun en lille fis, så ham smider jeg bare op
håndvasken. Men du har ret i at det kræver at man smider alt tøjet. Peanut
læææner sig nemlig hyggenusset op ad mig, når jeg mosler sæbe rundt i pelsen
på ham. UUUh, hvor hna dog elsker det. LOL

Fra : Tina

Dato : 07-09-05 18:03

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

Man skal bare vænne sin kat til det fra den er lille. Jeg vil ikke sige min
nyder det, men han finder sig da i det*G*

Fra : Anette

Dato : 07-09-05 20:31

Tina wrote:
> Man skal bare vænne sin kat til det fra den er lille. Jeg vil ikke
> sige min nyder det, men han finder sig da i det*G*

Det gør vores katte ikke- absolut ikke så det der baderi - det lader vi så
være med.
For år tilbage, da vi delte hjem med 11 katte - havde vi æren af at skulle
bade hele bundtet i loppeshampoo. Vi havde prøvet diverse dryp-i-nakken
dimser, men det hjalp ikke og da et par af dem ovenikøbet reagere med
udslet, blev beslutningen loppebad til dem alle.

Vi havde stort badeværelse med dobbelt håndvask, bruseniche med glaslåger
samt et liggebadekar.
Så rent vand i den første vask, loppesæbevand i den næste og rent vand i
badekarret - og så gik det ellers på samlebånd. Familien hentede kat, jeg
tog fat i alle fire ben, dyppede i rent vand, hen til næste vask dyppe i
loppeshampoo hvor min mand moslede sæben ind i pelsen - slippe kantte løs
inde i brusenichen, lukke glasdøren - vente på at shampooen virkede ca 5
min, ( mens den næste blev dyppet o.s.v.) - og så igen fat i katten, skylle
den grundigt i badekaret.

Behøver jeg fortælle at vi så ud som om vi var rullet i pigtråd bagefter?

men det hjalp

/ Anette

Fra : Eva Køhler

Dato : 08-09-05 19:24

> Tina skrev:

> Man skal bare vænne sin kat til det fra den er lille. Jeg vil ikke sige min
> nyder det, men han finder sig da i det*G*

Jeg har en årgang været den lykkelige ejer af en kat der elskede vand..
Jeg havde ham sammen med mine nuværende kat, de var killinger sammen. Og
en kat der ææælsker vand stiller lige pludselig en over for en hel ny
række problemer, Som f.eks. at huske at slå det øverste toiletbræt ned,
for ellers havde jeg en meget våd og lykkelig kat i stuen kort efter,
samt huske at lukke døren helt i når jeg gik i bad. Vi skulle ofte bade
min lille nevø, og der var det altså man liiige skulle holde øje med at
katten ikke sad oppe i det lille badekar sammen med nevøen.
Min hunkat ligger lige på grænsen, et bad er forfærdeligt, men hun Skal
altså være med når jeg går i bad, og når jeg vasker op.

Med venlig hilsen
Eva Køhler
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Karina Nielsen

Dato : 12-09-05 11:40

"Tina" <ukendt@ukendt.dk> skrev i en meddelelse

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Man skal bare vænne sin kat til det fra den er lille. Jeg vil ikke sige
min
> nyder det, men han finder sig da i det*G*

Det samme med Perle:) Nogle gange er hun helt stille og kigger på mig
"moooar, det er ik sjovt" og andre gange hyler hun på livet løs GG

Fra : Futte

Dato : 07-09-05 20:04

Hej Trine.

Jeg kom sådan til at grine over dit indlæg - for jeg er selv ejer af en
stor newfoundlænder (Nanna) og jeg gør faktisk nøjagtigt det samme som dig,
når den skal i bad! Badeværelset er ryddes for alt jeg kan, syntes jeg det
er for koldt, så tager jeg gummistøvler og regntøj på!! Ellers som du,
smider tøjet mens badet står på. Og hun elsker det bestemt heller ikke, men
elsker til gengæld at komme i vandet ved stranden!! Og så står den på en
total rengøring af badeværelse bagefter.

Lene

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 07-09-05 21:53

<klip>

> for bad er ikke madammens stærke side. Men kommer hun så ned i skoven
> i de småsøer der er, så skal hun nok plaske rundt flere timer.

Tænk, jeg gjorde de samme erfaringer med min ældste søn, som nu er voksen.
'At bade' er en ting, 'et bad' er noget ganske andet.
Århusbugtens vande kastede han sig i med dødsforagt, men han var egentlig
ret gammel, før han gik i bad uden gråd og tænders gnidsel (og løfte om en
is bagefter

Venlig hilsen Dikte