kattepine
Fra : Georg

Dato : 04-09-05 15:00

For et par uger siden, blev jeg opmærksom på en kat der holder til i
nærheden (åbenbart herreløs) der haltede på det ene bagben. Jeg talte med en
bondemand som jeg troede katten havde tilknytning til i håb om, at han evnt
ville tage sig af den. Der gik en uges tid, hvor jeg ikke så den, og tænkte
at nu var den nok aflivet. Stor var min overraskelse, da jeg igen i morges
så den oppe ved vejen, stadig meget halt. Jeg kontaktede falck, men de ville
gerne have den indfanget først, så jeg prøvede at lokke den med makrelguf,
men den er meget sky og stikker af når man nærmer sig. Der er vel kun èt at
gøre: Få en jæger til at skyde den?!

Georg

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 04-09-05 15:36

Der er vel kun èt at
> gøre: Få en jæger til at skyde den?!
>
> Georg

Hej Georg,

Det må du ikke gøre !!! Det er dyreplageri at få den skudt på den måde. Det
vist heller ikke helt lovligt tilfælde af den tilhører nogen.

Ring til Dyrenes Beskyttelse eller Kattens Værn. De tager ud og henter den.

At få nogen til at skyde den er dybt uansvarligt !!!! Og hvis det var min
kat (eller en vildkat i mit nærområde) så ville jeg blive stiktosset hvis du
fik et dyr aflivet på den måde. Det er direkte dumhed !! Du må jo heller
ikke skyde en hund på den måde.

Håber ikke du tager ovenstående ilde op, men jeg vil bare havde dig til at
indse det forkerte i det du skrev.

Hilsen
Tine

Fra : Georg

Dato : 04-09-05 18:13

> [...]
> du
> fik et dyr aflivet på den måde. Det er direkte dumhed !! Du må jo heller

Det er vel mere dyrplageri, at ingen gør noget. Det der irriterer mig helt
vildt er, at Bondetampen bare bruger kattene til at holde musebestanden nede
og når der så er noget galt med katten, fraskriver han sig ethvert ansvar.
Måske skulle jeg brække hans ben og lade ham humpe rundt et par uger så han
kunne mærke hvordan det er

Jeg vil kontakte kattens værn, og så må vi se hvad der sker. Jeg blir bare
irriteret når folk er ligeglade, som ham bondetampen.

Georg

Fra : Futte

Dato : 04-09-05 18:35

Du har ret - det er mere synd ikke at gøre noget. Du kan låne en kattefælde
hos din dyrlæge (det kan jeg i hvert fald hos min) og så se om du kan
indfange den på den måde. Men husk at tilse fælden meget ofte!

Med venlig hilsen

LH

Fra : JytteJ

Dato : 05-09-05 09:03

"Tine Kristiansen" <Tinek@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du
> fik et dyr aflivet på den måde. Det er direkte dumhed !! Du må jo heller

Jeg går nu også ind for at aflivning er bedre end at lade et dyr lide. (Hvis
der nu ikke er andet at gøre )

VH.
JytteJ