chipmærkning...
Fra : Sabina H.

Dato : 04-09-05 12:23

for nylig ringede jeg rundt til alle mine lokale dyrlæger for at finde ud af
hvor jeg kunne få den bedste service, når nu jeg skulle have Linda
neutraliseret, og dizzy vaccineret og chipmærket.
planen er jo at hun skal parres til foråret og ifølge reglerne skal alle
avlskatte jo være chipmærkede inden 2007, så kunne jeg jo lige så godt gøre
det nu

desværre havde jeg adskillige enormt trælse oplevelser ved at tale med disse
dyrlæger.... alle som en havde holdningen "det gør vi normalt ikke", og
hvert eneste sted skulle jeg nærmest forklare og retfærdiggøre at jeg VILLE
have min kat chipmærket.
flere steder kunne de ikke engang oplyse prisen, fordi de jo absolut ikke
ville sørge for registreringen af det heller, så det naturligvis skulle
trækkes fra....
jeg var målløs....

ikke alene over holdningen om at det gjorde de ikke, men også over at jeg
nærmest skulle bruge adskillige minutter på at forklare og overbevise dem om
at jeg vidste hvad det var jeg bad om, samt at det havde en helt rationel
årsag.

det har så fået mig til at tænke.... er der andre der har oplevet samme
problem med deres dyrlæge??
jeg mener, det kan da ikke passe at det kun er dyrlægerne i fredericia der
er så problematiske....

Jeg sidder nu i den situation at jeg faktisk synes vores klubber og nok især
felis danica burde gøre en indsats for at ændre den holdning omkring
chipmærkning, som jeg oplevede hos dyrlægen...

jeg har således formuleret en mail med mine oplevelser og holdninger, og
ville jo egentlig gerne høre om der var andre der havde lyst til at støtte
op omkring problematikken....

jo flere vi er, jo mindre kan de ignorere os

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 04-09-05 21:29

Hej Sabina
Er du sikker på det ikke er en "egenrådig" sekretær der har svaret dig?
Jeg oplevede det samme da jeg for et par år siden ville have mine
killinger chipmærkede, men da jeg fortalte det til dyrlægen, kunne jeg
selvfølgelig få dem chipmærket. de var bare ikke vant til det "derude på
landet".
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina H.

Dato : 06-09-05 17:49

Lisbet Sørensen wrote:
> Hej Sabina
> Er du sikker på det ikke er en "egenrådig" sekretær der har svaret
> dig?

ja, jeg talte med dyrlægen selv, i telefon-konsultationstiden.... ihvertfald
det ene sted.... og det andet sted en veterinærsygeplejeske......

> [...]
> killinger chipmærkede, men da jeg fortalte det til dyrlægen, kunne jeg
> selvfølgelig få dem chipmærket. de var bare ikke vant til det "derude

mit problem består såmænd mere i at der skulle diskuteres hvorvidt jeg
skulle chipmærke min kat eller ej.... at jeg skulle bruge adskillige
minutter på at retfærdiggøre min beslutning, i stedet for bare at kunne
bestille tiden.....

hvad i alverden er det for en indgangsvinkel til en forretning?? for selvom
det er læger, er det stadig en service jeg køber af dem, så ganske rigtigt
er det op til dem at anbefale mig hvad de finder rigtigst, men i sidste ende
er jeg kunden, og derfor den der bestemmer.....

jeg mener bare at når nu FD indfører konsekvent chipmærkning af avlsdyr, bør
FD så ikke også informere dyrlægerne om det? om ikke andet så for at lette
vejen for deres medlemmer.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på