Hjælp - killingerne har lopper! Front
Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 03-09-05 12:57

Jeg kunne seriøst godt bruge et godt råd.
Vores to killinger er nu 5 uger gamle og de er smaskhamrende fulde af
lopper.
Jeg har holdt mig tilbage med loppekure, fordi de er så små, men det er
altså synd at se på.
Deres bror blev syg og døde i nat, og jeg kan frygte, at lopperne også
har været hårde ved ham.

Jeg tør ikke gøre andet end at sætte mig og fjerne lopperne en efter en
så godt jeg kan, men ville allerhelst give dem Frontline.

Imidlertid står der intet på pakken om, hvor gammel man skal være for at
måtte få Frontline.

Er der nogen her der ved noget om den sag?

vh
Bjarne

Fra : Anette

Dato : 03-09-05 13:12

Bjarne Nielsen (Mozilla) wrote:
> Jeg kunne seriøst godt bruge et godt råd.
> Vores to killinger er nu 5 uger gamle og de er smaskhamrende fulde af
> lopper.

Jeg ved ikke hvor tidligt man kan loppebehandle, men hvis det var mine
killinger ville jeg nok trisse ned til dyrlægen med dem. De er meget små at
putte kemikalier på, og når en killing allerede er død, ville jeg være bange
for om lopperne evt har smitte killingerne med bændelorm.

Der er ikke meget " godt råd" i det - men blot tanker

Håber det bedste for dine små.

/ Anette

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-05 14:23

Hejza Bjarne
Jeg bruger Frontline*VET, kutan spray, opløsning 2,5 mg/ml,
og på vejledningen står der :
Kan anvendes på drægtige og diegivende dyr samt hvalpe og killinger fra de
er 2 dage gamle

Synd for jeres tab af en lille misling.

mvh Birte

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 04-09-05 12:33

Birte Christoffersen wrote:
> [...]
> og på vejledningen står der :
> Kan anvendes på drægtige og diegivende dyr samt hvalpe og killinger fra de

Hej Birte

Ja, det er frygteligt at se sådan et lille væsen få det værre og værre
uden at kunne gøre noget. Men nu har han da fået fred og kan komme til
Fie, Gandalf, Bridgit og Gergi i kattehimlen.

Tak for det gode råd.
Jeg håber, at dyredoktoren har det.

vh
Bjarne

Fra : Tina

Dato : 04-09-05 12:55

> [...]
> uden at kunne gøre noget. Men nu har han da fået fred og kan komme til
> Fie, Gandalf, Bridgit og Gergi i kattehimlen.

Øhh, kunne du ikke have taget ham til dyrlægen ?

Mvh

Tina
--
DK Heart & Soul
Skovkatte- og exotic-killinger til salg.

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 12-09-05 16:35

Tina wrote:

> Øhh, kunne du ikke have taget ham til dyrlægen ?

Det er svært at sige, men da han i forvejen var tynd og svag og
pludseligt meget hastigt fik det ganske elendigt, gik det hele så
stærkt, at jeg ikke havde håb om, at det ville hjælpe at ringe til
natdyrlægen.
Da vi kom hjem og fandt ham i den tilstand var han allerede ret kold og
havde svært ved at bevæge sig.
Måske kunne den dyre læge have hjulpet tidligere, jeg ved det ikke, men
det kan jeg ikke ret godt lide at tænke på.

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 14:13

Hejza Bjarne
Jeg har købt det hos :
http://www.anivet.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=017399
og har brugt det i de senere år til mine katte/killinger.
Det er altid trist at sige farvel til sine dyr, men nu har han det godt, og
det er jo ikke sikkert at det var loppeudbrudets skyld, men var sket
alligevel, ingen trøst det ved jeg alt om.