Lidt underligt?
Fra : T.K

Dato : 29-08-05 05:34

Hej. Vores pjevs som er ganske almindelig gråstribet huskat, kom i sin
første løbetid for 8 uger siden - næsten et år gammelt. Næste løbetid, som
dyrlægen sagde vi kunne forvente tre uger senere, udeblev. Altså troede vi
Pjevs skulle have killinger, hvilket ikke var den største ulykke som kunne
finde sted. Pjevs hverken ser gravid ud eller virke gravid. Er det ikke
underligt, at den kom så sent i løbetid og så kun den ene gang? Efter planen
skulle den have været sterilliseret, men da vi ike fik det gjort inden
første løbetid, ville vi ikke gøre det, hvis den skulle været blevet
undfanget - selvom dyrlægen sagde det sagtens kunne lade sig gøre. Nu tror
jeg da vi vil se det på og se hvad der sker. Jeg synes da ikke hun skal
opereres, hvis hun måske har kludder i hormonerne.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 29-08-05 06:57

"T.K" <t@fritid.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej. Vores pjevs som er ganske almindelig gråstribet huskat, kom i sin
> første løbetid for 8 uger siden - næsten et år gammelt.

Det er meget normalt. Det kan svinge fra ca ½ år til 1½ år.

Næste løbetid, som
> dyrlægen sagde vi kunne forvente tre uger senere, udeblev.

Der går altså almindeligvis mere end tre uger mellem hver løbetid:
http://www.netvet.net/dansk/ask_vet/kat/kattesps16.html

Såeh... tag og få steriliseret Pjevs. Der er killinger nok, det er svært
at
finde hjem til.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Lone Gram Jensen

Dato : 29-08-05 10:08

> Benedikte Brisson skrev:
>

> Såeh... tag og få steriliseret Pjevs. Der er killinger nok, det er svært
> at
> finde hjem til.
>
> Venlig hilsen Dikte

Godt skrevet Dikte

Med venlig hilsen
Lone Gram Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-08-05 10:13

"T.K" <t@fritid.tele.dk> wrote in message
> [...]
> jeg da vi vil se det på og se hvad der sker. Jeg synes da ikke hun skal
> opereres, hvis hun måske har kludder i hormonerne.

Hvis du blot vil have greencard for at lade din kat få killinger, har du
henvendt dig det forkerte sted.
Med 20.000 overskudskatte i dk om året, så er der vist ingen grund flere.
Jeg tror din kat er falsk drægtig og vil komme i løbetid hvilken som helst
dag nu. Og når det gør, smutter den ud og prøver at blive drægtig igen.
Det rigtige at gøre er at neutralisere den inden det sker.

Nina

Fra : T.K

Dato : 29-08-05 17:12

Undskyld - må jeg være her?? - føler jeg bliver jordet

Nu er sagen sådan at vi, efter vi fik mistanke til at Pjevs måske skulle
have killinger, fik forhåndsafsat killingerne til bekende og ville muligvis
selv beholde en enkelt!!! Derefter skulle Pjevs efter planen steriliseres.
Det drejer sig sandelig ikke om at vi bare vil lade stå til. Havde vi valgt
at få lade Pjevs blive steriliseret efter en undfangelse og jeg lod et ord
falde om det, ville det da vist have vækket foragt rundt omkring.
Men eftersom vi nu har gået og sat næsen op efter et kuld killinger, kan det
godt være vi alligevel, vil tillade os at vente med sterilisering og få et
kuld killinger inden - hvis det da er ok!
Kom egentlig til at tænke på om mon det havde været ok med killinger hvis
det var en racekat....

Fra : Maria Hansen

Dato : 29-08-05 18:06

Ja, nogle af de besvarelser der er kommet for tiden er temlig mopset
anlagt! Det er ikke kun til dig. Ku vi ikke få en ordenlig tone?

Man kan jo blive helt bange for at bede om råd, hvis man bliver sablet
ned.!! (:0) Man spørger jo fordi man har brug for hjælp, ikke for at få
en løftet pegefinger!

Med venlig hilsen

Maria Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lone Gram Jensen

Dato : 30-08-05 05:17

> [...]
>
> Man kan jo blive helt bange for at bede om råd, hvis man bliver sablet
> ned.!! (:0) Man spørger jo fordi man har brug for hjælp, ikke for at få

Nu er jeg ikke den der skriver mest herinde, men vil alligevel
frygteligt gerne have lov at svare på ovenstående.

HVOR i alverden har du fundet nedsabling i denne tråd. Der er tørre
facts og konstateringer. Ingen har på nogen som helst måde sagt eller
gjort noget der ville kunne få voksne mennesker til at føle sig utilpas.

Hvis man gerne vil være med i et forum og det så helst KUN skal være små
søde notitser om at "nu har vi fået killinger" eller " nu skal i høre
hvad misser gjorde i går", jamen så find et sådan forum og ikke et
debatforum, hvor det er meningen at debattørerne fremkommer med deres
holdninger og meninger.

Og som sidste pip. Når man har brug for hjælp og beder om den, må man
sandelig regne med, at de personer der giver sig tid til at hjælpe også
har erhvervet sig retten til at komme med meningstilkendegivelser.

Fra : Maria Hansen

Dato : 30-08-05 07:19

> [...]
> sandelig regne med, at de personer der giver sig tid til at hjælpe også
> har erhvervet sig retten til at komme med meningstilkendegivelser.

Selvfølig kan man forvente både negative og positive svar, men nogen
gange skulle man måskle overveje at den der sidder på den anden side af
skærmen måske ikke har det særlig godt! det var ikke for at hidse nogen
op, og selvfølig har man ret til at tilkendegive sin menning, men jeg
ville personligt ikke brøde mig om at blive sablet ned, hvis jeg sad med
en svær beslutning eller sprøgsmål. Man kan jo skrive tingene med måde
(:0)

Med venlig hilsen
Maria Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-08-05 07:58

Maria skrev
[...]

Ja måske kommer tingene lidt "hårdt" ud engang imellem, men det er
udelukkende fordi virkeligheden
er utrolig hård for alt for mange katte.

Rigtig mange anser katten for et skadedyr på linie med rotter

Internaterne bugner med killinger og voksne katte ingen vil have

20.000 uønskede katte bliver aflivet om året i DK

Alt sammen fordi der er en kæmpestor "overproduktion" af katte, det er så
"hyggeligt" med et kuld killinger, desværre kommer de killinger i
lømmelalderen, de skal have mad o.s.v. og lige pludselig er det ikke så
"hyggeligt" mere, nogle dropper dem så på et i forvejen overfyldt internat,
andre tager det ikke så højtideligt, de dropper dem i skoven, ved
busstoppestedet eller i en plasticpose i skraldespanden.

Nogle giver dem væk til folk der mener at katte skal ikke koste noget,
hverken i indkøb eller i dyrlægeregninger, det resultere så i at disse
killinger også vil blive kønsmodne og formere sig, det er spiralen uden
ende, og for os der kæmper en ulige kamp for at kattens status skal højnes,
for at alle katte skal have retten til et ordentligt liv, ja der kommer
følelserne altså på højkant.

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-08-05 18:45

> Undskyld - må jeg være her?? - føler jeg bliver jordet
Ja selvfølgelig må du det. Alle er velkomne. Men når man spørger, så må man
jo også forvente et ærligt svar. Det var mit ærlige svar. Incl forklaring på
hvorfor hun ikke er kommet i løbetid igen.

> Nu er sagen sådan at vi, efter vi fik mistanke til at Pjevs måske skulle
> have killinger, fik forhåndsafsat killingerne til bekende og ville
> muligvis
> selv beholde en enkelt!!!
Det kan jeg godt sætte mig ind i. Der er blot 20.000 andre der virkelig
gerne vil have et hjem.... måske i skulle gå efter dem på internaterne. Jeg
er sikker på der er mere end rigeligt til jer og bekendskabskredsen.

> [...]
> kuld killinger inden - hvis det da er ok!
> Kom egentlig til at tænke på om mon det havde været ok med killinger hvis

Ja, det er heldigvis sjældent dem der havner som overskudskatte. Jeg synes
ikke det er fair heller. En kat er en kat, men det handler jo om
efterspørgsel og måske også penge ....

Nina

Fra : T.K

Dato : 30-08-05 05:33

Tak for svarene. Svarene på Pjevs´s udeblevne løbetid er jeg meget glade
for - det er bare den lille ekstra kommentar, der fra flere sider røg ud
mellem sidebenene, om at jeg ikke bør lade hende få killinger, der hidser
mig lidt op. Ligeså vel som, havde jeg henvendt mig i en gruppe om børn,med
et konkret emne omkring et af mine fem børn, ville jeg ikke forvente at få
et godt svar efterfulgt af en kommentar om, om ikke jeg synes det er lige
lidt rigeligt med fem børn, når nu børn dør i andre dele af verden!
Undskyld, men jeg kan ikke lade være med at drage sammenligning - også selv
om jeg sagtens kan se meget fornuftigt i af modtage en kat der mangler et
godt hjem, fremfor at lade Pjevs få killinger.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 30-08-05 07:23

> [...]
> mellem sidebenene, om at jeg ikke bør lade hende få killinger, der hidser
Den "lille ekstra kommentar" er sandheden omkring det du gerne vil bidrage
til. Og jeg synes at det er vigtigt at den kommer med hver gang, for så ved
man hvad man bidrager til. Jeg kan godt se at det ikke lige er det man gider
at høre. Men det bliver ikke sagt for sjov skyld heller. Er det fair at
lukke sine øjne for realiteterne?
Når jeg går ned og køber en lørdagskylling bidrager jeg også til noget.
Spørgsmålet er om jeg vil vide det eller ej . . .

> [...]
> et godt svar efterfulgt af en kommentar om, om ikke jeg synes det er lige
> lidt rigeligt med fem børn, når nu børn dør i andre dele af verden!
He he, danmark har brug for flere børn, da vi ikke producerer nok -så lav du
bare et mere.
Hvis du lærer dine børn godt op, hjælper dem til at klare sig godt i
samfundet, så kan du for min skyld have et helt fodboldhold. Hvis de derimod
ender som en belastning for samfundet, kører gennem institutionslivet,
socialen, fængselssystemet osv, så vil jeg nok også være af den mening at du
burde have begrænset antallet. Men der er det jo lidt sent
Nej, jeg kan ikke se din sammenligning. Eller lad os sige at jeg er uenig.
Der er forskel på at bidrage til samfundet ved at have børn (hvilket jeg
selvfølgelig mener at du gør på den gode måde) eller bidrage til
masseproduktion af et levende overskudsprodukt (i den her forbindelse
kattene).
Hvis man skal gøre noget for Afrika, så er det at informere og hjælpe. Hvis
alle tog en ferie i Afrika (incl dig og dit fodboldhold )og informerede
10 mennesker om aids og sikker sex, så var vi langt. Rigtig langt. Problemet
med sult og aids er efter min mening politisk, hvilket gør det meget mere
urimeligt .... og at det slet ikke hører til i den her gruppe

Tak, det er jeg glad for
Nina