hjørner?
Fra : who cares

Dato : 19-08-05 10:34

Hejsa

Har katte en speciel forkærlighed for hjørner?
Og med det mener jeg hjørner i ens hjem. Ikke de hjørner vi alle sammen har,
der "peger ud af", men hjørner der "stikker ind" i et rum.

Vores kat har nemlig fået en ide med, at når han har drøn på, og spæner frem
og tilbage når vi leger, så skal han lige forbi sit "hjørne" i entreen, hvor
han så kradser lystigt et par sekunder, hvorefter han så drøner tilbage til
os og leger videre...

Så er der bare et eller andet helt vildt tiltalende ved sådan en dejligt
tapet-dækket "fremskudt" hjørne, som katte bare MÅ kradse lidt i???

Håber nogen ved hvad jeg mener...

Trine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-08-05 13:00

In article <4305a788$0$68296$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, who cares
<trine@pixiemachine.com> wrote:

> Har katte en speciel forkærlighed for hjørner?
> Og med det mener jeg hjørner i ens hjem. Ikke de hjørner vi alle sammen har,
> der "peger ud af", men hjørner der "stikker ind" i et rum.

Ja! Hvis du f.eks. læser brugsanvisningen på Feliway, er det præcis
sådan nogen steder man skal spraye - fordi katten udvælger "fremspring"
til at markere på.
Det er vel også logisk nok hvis man skal fange en evt anden kats
opmærksomhed og fortælle at stedet er optaget, så vælger man de steder,
der "rager frem i landskabet"

--
Knus fra Ann R