Fipronil online?
Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 18-08-05 12:36

Er der nogen som ved, om det er muligt at købe Frontline billigere over
internettet fra forretninger i EU?
Jeg kan godt finde steder, som sælger Frontline Plus, men det er med
forsendelse fra Australien og USA.

Det er jo ikke noget som kræver recept, man kan endog købe det i
Kvickly, så jeg ser ingen problemer i at købe det fra udlandet - hvis
det altså kan lade sig gøre under rimelige vilkår.

vh
Bjarne

Fra : maz

Dato : 18-08-05 13:51

Bjarne Nielsen (Mozilla) wrote:
> Er der nogen som ved, om det er muligt at købe Frontline billigere
> over internettet fra forretninger i EU?
Ikke uden at undersøge det..

> [...]
> Kvickly, så jeg ser ingen problemer i at købe det fra udlandet - hvis
> det altså kan lade sig gøre under rimelige vilkår.

Jeg vil tro at Frontline fra 3. lande (dvs. udenfor EU/EØS-lande) vil blive
betragtet som et lægemiddel:
http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/visLSArtikel.asp?artikelID=5951

Om det er receptpligtigt er irrelevant ift indførslen. Det afgørende er om
det er fra 3. lande iflg loven. Men jeg vil da tro at du kan finde det
billigere i tyske netbutikker? Har du undersøgt det?

Fra : CC

Dato : 18-08-05 16:23

"maz" <nothing@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> det er fra 3. lande iflg loven. Men jeg vil da tro at du kan finde det
> billigere i tyske netbutikker? Har du undersøgt det?

Jeg undersøgte det på et tidspunkt, men afholdt mig fra det, da der var
mange historier om, at det ofte ikke
var originale produkter som blev solgt og det viste sig, at dyrene som fik
det blev meget syge.

Om det var en "and" ved jeg ikke, men jeg faldt over advarsler på
amerikanske dyreværnssider.

Undersøgte også løseligt prisniveauet i Tyskland, men har desværre glemt,
hvordan det lå.

mvh
Claus

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 18-08-05 18:49

maz wrote:

> [...]
> det er fra 3. lande iflg loven. Men jeg vil da tro at du kan finde det
> billigere i tyske netbutikker? Har du undersøgt det?

Tak for advarslerne.
Jeg har fundet FRONTLINE Spot on K vet. Loesung 6 stk for 21,07 EUR, så
der er vist ikke det helt store at spare på www.pharmakontor.com.
Jeg skal også lige være sikker på, at det er det rigtige, da der ikke er
anden beskrivelse af produktet!

vh
Bjarne

Fra : maz

Dato : 18-08-05 20:20

> [...]
> så der er vist ikke det helt store at spare på www.pharmakontor.com.
> Jeg skal også lige være sikker på, at det er det rigtige, da der ikke

Medmindre du kan finde det indenfor EU-området, så tror jeg ikke det kan
svare sig. Import fra 3.-lande bliver pålagt toldafgift + moms. Dertil
kommer fragt og kursomveksling.
Frontline står ikke på de tilgængelige lister over ulovligt importerede
lægemidler, men iflg Lægemiddelstyrelsen er listen ikke fyldestgørende,
hverken for humane eller veterinære lægemidler. Vil du være sikker, skal du
ringe til Lægemiddelstyrelsen og høre om Frontline defineres som lægemiddel
(veterinært), hvilket jeg er ret sikker på at det gør.

/M

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 18-08-05 21:53

maz wrote:

> [...]
> ringe til Lægemiddelstyrelsen og høre om Frontline defineres som lægemiddel
> (veterinært), hvilket jeg er ret sikker på at det gør.

Jeg tror også at jeg holder mig til EU.
Nu overvejer jeg www.pharmakontor.com

vh
Bjarne