ny killing (grovæder)
Fra : martin

Dato : 11-08-05 18:26

vi fik ny killing (hunkat) for ca. 6 uger siden,de første 2-3 uger var vi
dog ikke så meget sammen med den pga vi skulle sætte vores hus istand,vi
havde en hunkat i forvejen...

problemet er at hun er utåelig og simpelthen "kaster" maden i sig,de har
tørkost stående hele dagen,der er hun dog rimelig moderat,men om aftenen får
de begge en smule kitekat/wiskas brevmad (det der dåsemad i brev man kan
købe i 12 og 24 breve i hver pakke) og killingen kaster simpelthen det mad i
sig så man er bange for at hun får forstoppelse,er der noget vi kan gøre
andet end at håbe hun ikke bliver kvalt en dag ?

Martin

p.s. :: modtager gerne erfaring og råd fra andre der har mere end 1 kat,er
2 kattebakker nødvendige ? den nye killing skal resulut i bakken når den
gamle er der,og der er selvsagt ikke plads,så det er blevet til ca. 10
tissetåre i risten samt et par gange det store (heldigvis på risten så det
er til at skylle væk :/

Fra : Sabina H.

Dato : 11-08-05 20:46

martin wrote:
> vi fik ny killing (hunkat) for ca. 6 uger siden,de første 2-3 uger
> var vi dog ikke så meget sammen med den pga vi skulle sætte vores hus
> istand,vi havde en hunkat i forvejen...

tillykke med familieforøgelsen... ;)

> [...]
> kaster simpelthen det mad i sig så man er bange for at hun får
> forstoppelse,er der noget vi kan gøre andet end at håbe hun ikke

tag det bare roligt*G* hun får næppe forstoppelse eller bliver kvalt i
det*G*
sagen er sansyneligvis den at mislingen har været vant til at skulle dele
med sine søskende, og derfor er vant til at skulle kæmpe om de gode
sager....

det kan evt afhjælpe det lidt at sørge for at de to misser får hver sin
skål, og gerne adskildt så de ikke kan se hinanden imens.... det kan godt
være det tager lidt tid før det går op for hende at det er HENDES mad, og
ingen andres, men det skal nok komme...
en anden ting der kan hjælpe er at hælde en smule vand på maden, sådan at
hun skal drikke lidt for at komme ned til det gode... det kan dog have sine
minusser*G* mine egne er så vilde med "vandet" at de simpelthen bare drikker
vandet, og slikker gel'en af bidderne*G*

> [...]
> blevet til ca. 10 tissetåre i risten samt et par gange det store
> (heldigvis på risten så det er til at skylle væk :/

igen er det sikkert et levn fra killingetiden sammen med hendes søskende..
vi har 3 katte som deles om en jumbobakke.... efterhånden finder de sagtens
ud af at kunne deles, men i overgangsperioden (som nu) kan to bakker være en
god hjælp....

må jeg spørge hvor gammel killingen er? hendes adfærd viser en smule tendens
til at hun måske ikke har været helt "færdiguddannet" da hun flyttede hjem
til jer, og derfor udnytter jeres "gamle" hunkat som
undervisningsinstrument..... hvilket også er fint nok ;)
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : johny møller

Dato : 11-08-05 20:50

det med maden kender vi godt herhjemme. vi har 4 katte og den ene æder oz
helt vildt (faktisk skal han på kur men vi ved ikke endnu hvordan vi skal
gribe det an). jeg ved ikke hvad man kan gøre ved problemet.

det lyder til at du har brug for to kattebakker da vi kun havde to katte
havde vi en kattebakke og det fungerede upåklageligt, nu har vi to
kattebakker til fire katte og det køre som det skal vi troede at vi skulle
have mindst en mere men det fungere godt med de to så vi køber ikke flere
lige nu.

Fra : Mia Warming og David~

Dato : 12-08-05 09:12

Vores den ene kat, Vi har to hunkatte der er søskende og den lille af
dem kaster sig også over maden når de får noget lækkert, det være sig
whiskas, tun, rejer, kød, torskerogn.. Alt der ikke er tørkost og hun
helmer ikke før skålen er tom.. I begyndelsen var vi bange for at hun
skulle kaste op af det men hun ligger bare meget stille bagefter så hun
kan fordøje det. Den store sluger til gengæld tørkosten hel uden at
tygge på det oh det synes vi næsten er værre for vi er bange for at de
store stykker hun dermed får ned i maven flår i hendes tarme og river
små revner i tarmen. My som den lille hedder bruger meget lang tid på at
spise tørkost og tygger det hele meget fint. Nemo (den store) skovler
alt mad indbords og sluger det helt.. Tjaa sådan er de katte så
forskellige..

Med venlig hilsen
Mia Warming og David Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar