Største kattefoder?
Fra : Steen Suder

Dato : 11-08-05 15:06

Vi har to Norske skovkatte på tre år og skal til at købe en ny portion
foder til dem. Den ene har et stort tyggebehov (papkasser etc.) og den
anden trænger til noget rigtigt groft aht. hans tænder og tandkød, der
ikke er for pænt (gingivitis og tandsten).

Sidstnævnte har tillige ofte madrester siddende i tænderne og under
overlæben, når vi fodrer med foder, der er fedtet/olieret som RCs er
eller ser ud til at være.

Findes der tørfoder til katte, hvor pillerne/kroketterne er større og
grovere end RC Maine Coon eller Oral Sensitive?

Evt. et tørfoder, der samtidigt er mindre fedtet/olieret på overfladen
end ovennævnte?

--
Steen Suder

Fra : Bettina Hansen

Dato : 11-08-05 15:13

Steen Suder wrote:
> [...]
> grovere end RC Maine Coon eller Oral Sensitive?
>
> Evt. et tørfoder, der samtidigt er mindre fedtet/olieret på overfladen

Jeg kender ikke de to du nævner, men jeg bruger selv Specific. Det er i
hvert fald meget store, tørre foderpiller så det var måske en idé at
prøve det? Eneste minus (synes jeg) er at det kun kan købes hos dyrelæger...

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Bettina Hansen

Dato : 11-08-05 15:16

Bettina Hansen wrote:
> [...]
> hvert fald meget store, tørre foderpiller så det var måske en idé at
> prøve det? Eneste minus (synes jeg) er at det kun kan købes hos

PS: Du kan få gratis smagsprøver på Specific hos de fleste dyrelæger så
du kan prøve det først inden du investerer i en stor pose ;)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Vibeke

Dato : 11-08-05 23:22

> Jeg kender ikke de to du nævner, men jeg bruger selv Specific. Det er i
> hvert fald meget store, tørre foderpiller så det var måske en idé at prøve
> det? Eneste minus (synes jeg) er at det kun kan købes hos dyrelæger...

Du kan også købe det online: www.dyrlaegevagten.dk

/Vibeke

Fra : Bettina Hansen

Dato : 12-08-05 07:13

Hej Vibeke

Vibeke wrote:
> Du kan også købe det online: www.dyrlaegevagten.dk

Tak for linket :)
Det vil jeg prøve næste gang der skal købes missemad :)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 11-08-05 15:32

> [...]
> inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer
> dig, så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver.

Hej Steen

Prøv at tjekke denne tråd på www.felisforum.dk :
http://felisforum.dk/viewtopic.php?t=2719

Under Felisforum indeks, Foderskålen og "Afstemning, Royal Canin Foder
(hvis linket ikke skulle virke)

Den tråd handler om netop stort foder fra hhv. Hills og RC

Annemette

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bettina Hansen

Dato : 11-08-05 16:02

Annemette Engell Hansen wrote:
> Den tråd handler om netop stort foder fra hhv. Hills og RC

Jeg faldt lige over billederne - de ser alle sammen ud til at være
mindre end foderpillerne fra Specific, men det er selvfølgelig svært at
sige når man ikke har noget af en given størrelse at sammenligne med -
f.eks. en tændstik eller lineal - størrelsen på et billede kan jo snyde
meget.

Jeg bruger også indimellem Prescription diet (som er produceret af
Hills) og de er *meget* mindre - og mere fedtede - end produkterne fra
Specific.

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 11-08-05 17:53

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grovere end RC Maine Coon eller Oral Sensitive?
>
> Evt. et tørfoder, der samtidigt er mindre fedtet/olieret på overfladen

Hej Steen.

Jeg har lige haft skydelæren fremme, så jeg kan informere dig om, at
pillerne hos Nutro Choise ca. er 0,5 x 1,5 x 1,5 cm. Om det er større mål,
end på dem du plejer at fodre med, ved jeg ikke, men mine almindelige
huskatte er betydeligt gladere for det foder end andre slags, hvor pillerne
er mindre. Problemet med Nutro er, at forretningerne her på Lolland ikke
ligger inde med det, så jeg skal sørge for at få det bestilt, inden jeg
løber tør.

Jeg fodrer med light-foder pga. en buttet hunkat, så pillerne er naturligt
nok ikke fedtede. Har du overvejet at lave en blanding med almindeligt og
light-foder til dine katte?

Mvh. Camilla Hæstrup

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 11-08-05 19:03

> Steen Suder skrev:

> Findes der tørfoder til katte, hvor pillerne/kroketterne er større og
> grovere end RC Maine Coon eller Oral Sensitive?

Hill's Prescription Diet t/d er det største kattefoder, jeg er stødt på
indtil nu. Normalt fodrer jeg med RC Maine Coon og Hill's Oral Care, men
har på forsøgsbasis indkøbt en pose t/d. t/d er markant større end de
andre fodertyper. Det er decideret tandfoder, og er derfor direkte
rettet mod tandhygiejne.

t/d kan kun købes hos dyrlægen.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen