oricat
Fra : Myggen

Dato : 09-08-05 16:55

Hejsa NG

Vi har snakket lidt om, at hvis vores dejlige huskat-han skal have en
legekammerat, så kunne vi godt tænke os en raceren kat. Men der er jo mange
at vælge imellem, men vi er især blevet betaget af oricat'en og bengal'en.
En hurtig søgning på google gav et par gode links til katterier hvor der
opdrættes bengal katte, men vi har ikke kunnet finde noget på oricat'en. Er
det fordi vi ikke har søgt grundigt nok, eller er der ganske simpelt ingen i
Danmark der opdrætter oricat?

Hvis der derudover er nogle der har erfaringer med både oricat og bengal vil
vi meget gerne høre dem. Både hvad angår deres temperament, og de er bedst
egnet til ude eller inde katte, samt om de sagtens kan med andre
katte/racer.
Vi har indtil videre kun læst begrænset om begge katte, men har en masse
links vi skal have tjekket, men vil selvfølgelig gerne sammenholde det med
eventuelle erfaringer.

Med venlig hilsen
Trine Jacobsen

Fra : Tina

Dato : 09-08-05 17:03

Myggen wrote:
> [...]
> masse links vi skal have tjekket, men vil selvfølgelig gerne
> sammenholde det med eventuelle erfaringer.

Hej

Er det ikke fordi, der har indsneget sig en mindre *tyrk-fejl* hos dig
Det hedder ocicat, og såvidt jeg ved, er der da et par enkelte opdrættere i
Danmark.

Held og lykke !!

DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.
Skovkatte- og exotic-killinger til salg.
www.heart-and-soul.dk

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-05 17:01

"Myggen" <trine@pixiemachine.com> skrev i en meddelelse news:42f8d1c9$0

> [...]
> vi meget gerne høre dem. Både hvad angår deres temperament, og de er bedst
> egnet til ude eller inde katte, samt om de sagtens kan med andre

Jeg har ikke meget forstand på racekatte, men hedder katten i tænker på ikke
Ocikat ( eller Ocicat ). En søgning med det ord, giver i hvert fald noget på
Google.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : goofy

Dato : 09-08-05 17:07

Hejsa

Vi har Ocicatte
www.ocicats.dk

Og vi har en killing 6 md. til salg til fornufte penge en
sortplettet pige

Sonja & Steen Vinbæk

Fra : Tine Jensen

Dato : 09-08-05 17:09

> [...]

> links vi skal have tjekket, men vil selvfølgelig gerne sammenholde det med

Hej Myggen
Prøv at søge på OCICAT, det er det racen hedder så vidt jeg ved

Med venlig hilsen
Tine Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Myggen

Dato : 09-08-05 17:50

> [...]
> links vi skal have tjekket, men vil selvfølgelig gerne sammenholde det med

Hehe... jeg ved da ikke hvad det lige er der er gået galt for mig Har
set racen nævnt som oricat på et par sider, men kan da godt forstå jeg ikke
kan finde noget som helst når det nu viser sig den hedder ocicat.. Det må i
meget undskylde, og mange tak for hjælpen

Så har vi lidt at søge på igen..

Til Sonja og Steen Vinbæk; hvor er hun altså sød og utroligt flot! Jeg ville
så frygteligt gerne sige ja adskillige gange, men min kæreste lægger lidt
bånd på mig :) Ej, vi har ikke besluttet endnu at det skal være, eller
hvilken kat for den sags skyld. Lige pt. har vi nemlig ikke rigtigt pladsen
synes vi (vi er dog boligsøgende), og vi går begge hjemme en tid endnu, så
det er først når vi begge er kommet igang igen med arbejde og uddannelse, og
vi har set om vores hankat har kommer til at savne selskabet de dage vi er
ude af huset, at vi sådan for alvor sætter ind på at finde et nyt
familiemedlem. Men ellers ville vi meget gerne have hende

Trine

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 10-08-05 08:24

> [...]
Er
> det fordi vi ikke har søgt grundigt nok, eller er der ganske simpelt ingen

[snip]

Hej Trine.

Der sidder en 18 måneder gammel ocicat-han ved navn Ablo på www.vildkat.dk.

Mvh. Camilla Hæstrup

Fra : Myggen

Dato : 10-08-05 12:34

"Camilla Hæstrup" <usenet@_FJERN_tranlampe.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Trine.
>
> Der sidder en 18 måneder gammel ocicat-han ved navn Ablo på
> www.vildkat.dk.
>
> Mvh. Camilla Hæstrup

Hej Camilla..

Ja ham har vi kigget lidt på, men som jeg tror jeg også fik nævnt i mit
tidligere indlæg i denne tråd, så er det ikke aktuelt endnu, med en
legekammerat. Blandt andet fordi vi står og skal til usa i september, og
derefter skal flytte. Derudover vil vi gerne lige se tiden lidt an med ham
vi har, da han ikke pt. savner selskab fordi vi begge er hjemme det meste af
tiden, og derfor har masser af tid til leg og ballade Så det er først
engang henne på efteråret, når vi ved om han begynder at savne selskab, vi
har fået flyttet og begge er kommet godt igang med arbejde og uddannelse, at
vi kommer så vidt.

Men ellers rigtigt mange tak for hint + link

Mvh
Trine