Opdræt
Fra : Crazy Camilla

Dato : 31-07-05 11:10

Hej.

På nettet har jeg læst følgende:

"For at være opdrætter i én af de fire klubber skal man overholde de regler
der er under Felis Danica. Eksempelvis skal der være stamtavler på alle
killinger i et kuld."

Nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke regler, der er tale om, og om
Felis Danica eller hovedklubberne har lavet nogle anbefalinger eller
retningslinjer, på samme måde som f.eks. Dansk Kennel Klub har gjort det
vedr. opdræt af hunde.

Jeg tænker på - er der f.eks. regler/anbefalinger om hvor gamle kattene skal
være før de får første kuld, og hvor mange kuld må de få osv.

Hvor kan jeg læse mere om dette?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-07-05 12:49

Crazy Camilla wrote:
> [...]
>
> Jeg tænker på - er der f.eks. regler/anbefalinger om hvor gamle
> kattene skal være før de får første kuld, og hvor mange kuld må de få

du kan læse mere her:
http://www.jyrak.dk/index.php?SectionID=57&WebsiteID=1&LanguageID=1

og her: http://www.darak.dk/Regler/Regler_registrering_2.htm

desværre kan jeg ikke finde nogle regler for hvornår katten må få første
kuld... det skyldes, tror jeg, at katte jo fra naturens hånd normalt ikke
kommer i løbetid uden at kunne bære et kuld.... at man rent personligt og
etisk mener man bør vente til en vis alder, forhindrer jo ikke katten i at
komme i løb ;)

reglerne i deres fulde længde, i wordformat..
http://www.jyrak.dk/upl/files/8/38.doc

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på