Stadig ingen mis
Fra : Marta Dutkiewicz

Dato : 29-07-05 00:22

Der er nu gået 20 dage siden vores dejlige hankat forsvandt.
Han er åbenbart god til at kamuflere sig da ingen har set ham.. :(
Vi savner ham stadig, og ser ham stadig meget gerne hjemme igen.... Vi
har en dusør på ham på 2000 kr, så hvis nogen ser ham ( Der er billede
på min profil) eller ved hvor han er, så må I stadig meget gerne ringe
eller skrive til os..

Han er forsvundet fra Skanderborg skal det lige siges....

Er der ikke nogen som kan komme med nogle historier om hvis deres kat
har været væk, for jeg trænger virkelig til lidt opmuntring på det
punkt.. :(

Jeg er blevet anbefalet at bruge en clairvoyant.. Nogen som har
erfaringer der ?

Samtidig så vil jeg høre om der er nogen der har nogle gode råd til hvad
man kan gøre ud over de ting vi har gjort, som er:

1. Ringe til Falck
2. Ringe til Vejvæsen
3. Snakke med politiet
4. Sætte efterlysning i lokalbladet
5. Sætte flyers op over alt i området samt i samtlige supermarkeder i
nærheden
6. Efterlyse hos dyrelæger, internater m.m

Vi er meget knyttet til vores kat, og vi savner ham frygteligt... :(
Specielt fordi at man lever i uvished.....

Med venlig hilsen
Marta Dutkiewicz
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 29-07-05 02:22

Det gør mig ondt for jer - jeg har selv prøvet det, så jeg ved hvor ondt det
gør.

Hvad ang. den opmuntrende historie du efterspørger. En bekendt mistede sin
kat i sommerhus i Sverige for cirka 2 år siden. En dag var den væk og ikke
til at finde. Et par uger gik, dagen for hjemrejsen oprandt og stadig ingen
kat. Familien var knuste og tog op næste weekend og ledte og kaldte - stadig
ingen kat. De satte så en stor annonce i avisen og lovede en ret stor dusør
(tror det var 5000 svenske kr) og lod annoncen køre hver lørdag. Efter flere
måneder, henne i det sene efterår, får de pludselig en opringning, katten er
fundet og i god behold. Weekenden efter kørte de op og hentede den og den
fejlede intet andet end at være ret tynd og medtaget.

Familiens konklusion var, at det gjaldt om at gøre dusøren så stor, at folk
virkelig var villige til at gøre en indsats for pengene. Så hvis jeg var dig
ville jeg nok sætte sedler op alle vegne og annoncer i aviserne og så
virkelig slå på det med de 2000 kr. - det er nok desværre det eneste der kan
motivere folk til at checke alle udhuse, garager og til at reagere på den
tilløbende kat de måske har set i nabolaget...

Et andet godt råd er at spørge børnene i nabolaget. Børn lægger tit mærke
til ting som voksne ikke ser. Prøv måske at sætte en seddel op på den lokale
skole - så går der måske lidt skattejagt i at finde katten...

Held og lykke med det!!!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Marta Dutkiewicz

Dato : 29-07-05 10:43

Hejsa.
Det er rigtigt at det er børnene man skal gå efter da de som du selv
siger, ser andre ting end de voksne.

jeg tror jeg vil prøve det med skolen. For vi vil virkelig gerne have
ham hjem :(

tak for historien, håber bare det samme sker her.....

Mvh. Marta

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 29-07-05 11:13

Marta Dutkiewicz skrev i en meddelelse...

> tak for historien, håber bare det samme sker her.....

Jeg kan også sådan en lille historie der kan hjælpe lidt på humøret. Min
superkat Gizmo som sidder her ved siden af mig nu og spinder, stak af fra
hans tidligere ejere i september/oktober 2002. I februar 2003 dukkede han op
på mine forældres dørtrin - vel at mærke i den anden ende af byen, ca. 8-9
kilometer væk fra sit hjem og på den anden side af Gudenåen. Hvordan han er
kommet hele den vej aner vi ikke, men mistænker at han måske har fået et
"lift".
I marts finder vi langt om længe ud af at der er noget der hedder et
øremærke (vi er ikke helt geniale til det der med kat da der ikke har været
kat i hjemmet siden midt i 70'erne) og får kontakt til hans ejere.

Selvom historien ender lidt rodet, er pointen at vi fandt ejerne fem måneder
efter han var stukket af hjemmefra, så det kan lade sig gøre.

Fortsat held og lykke med at finde Homer, vi krydser stadig alt hvad der
krydses kan for at I finder ham eller han finder jer

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : johny møller

Dato : 29-07-05 11:34

jeg havde for mange år siden en kat som jeg forgudede. men min søster blev
student og skulle have gæster. en af gæsterne brød sig ikke om katten og
puttede den i micro ovnen (han startede ikke).
katten stak af hjemmefra samme aften og der gik flere måneder og jeg havde
jo næsten opgivet nogensinde at se min kat igen.
ca1/½år efter sad min tarzan ude foran terasse døren og miavede ihhhhhhhh
hvor blev jeg glad. og den var hjemme længe. men så til min søsters
fødselsdag skulle stodderen (undskyld) lige prøve det med micro ovnen igen.
og derefter så jeg aldrig katten igen. men fyren har jeg tilgengæld heller
ikkesnakket til siden.

jobe

Fra : Denise

Dato : 29-07-05 11:46

johny møller wrote:
> [...]
> micro ovnen igen. og derefter så jeg aldrig katten igen. men fyren
> har jeg tilgengæld heller ikkesnakket til siden.

Trist sådan en nød, og så er det lige jeg undrer mig over, hvorfor du ikke
prøvede at putte HAM ind i mikroovnen.

--
Hilsen Denise

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 29-07-05 16:46

> Trist sådan en nød, og så er det lige jeg undrer mig over, hvorfor du ikke
> prøvede at putte HAM ind i mikroovnen.
>
> --

--- ja, og TÆNDTE !!!

Hilsen Pia

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
STOP KATTEFABRIKKERNE - http://www.kattehandel.dk

Fra : johny møller

Dato : 29-07-05 20:31

det ville jeg dælme oz gerne men jeg måtte erkende at jeg simpelthen var for
lille og slap til at kunne gøre det men jeg sparkede ham og spyttede ham
mellem øjnene det gav mig ikke katten tilbage men jeg fik det trods alt lidt
bedre.

jobe

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 29-07-05 12:27

> [...]

> Vi er meget knyttet til vores kat, og vi savner ham frygteligt... :(
> Specielt fordi at man lever i uvished.....

Hej Marta,

Som jeg har skrevet til dig før kan det også være en idé at efterlyse
jeres kat i lokalradioen.

Med håbet om, at jeres kat kommer hjem igen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Leyna

Dato : 29-07-05 12:55

On Fri, 29 Jul 2005 01:22:03 +0200, Marta Dutkiewicz
<martaKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> wrote:

>Vi
>har en dusør på ham på 2000 kr, så hvis nogen ser ham ( Der er billede
>på min profil)

Og hvis jeg så kunne finde din profil, så ville jeg da gerne kigge
efter ham...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 29-07-05 13:05

On Fri, 29 Jul 2005 13:54:38 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Og hvis jeg så kunne finde din profil, så ville jeg da gerne kigge
>efter ham...

Ups... tror lige jeg har overset et eller andet, for nu var din profil
lige til at finde. Kan godt forstå du savner ham. han ser dejlig ud,
men det er nu en rød hankat der huserer her, så det var ikke ham.
Han ville da osse være kommet temmelig langt væk hjemmefra, men det
_kunne_ jo være.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 17:48

"Marta Dutkiewicz" <martaKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi er meget knyttet til vores kat, og vi savner ham frygteligt... :(
> Specielt fordi at man lever i uvished.....

Kære Marta,
Jeg bor godt nok i Hørning (8 km. fra Skanderborg). Hvordan set katten ud?
Vi vill meget gerne se efter den, når vi er ude at gå/køre i omegnen.
I øvrigt tager en rigtig dyreven ikke imod dusør - glæden ved at se gensynet
mellem katten og dens familie er den bedste løn!

De venligste potedask fra Kattemor til 4
Annie

Fra : Marta Dutkiewicz

Dato : 01-08-05 07:55

Åhhh.. tusind tak for jeres svar.
Jeg håber også det her ender som en solskins historie, for vi savner ham
simpelthen forfærdeligt.

Nu er der gået 3 uger præcis siden jeg sidst gnubbede lille mand på
hovedet og sagde til ham han skulle passe på sig selv inden han løb glad
ned af trapperne.

Jeg vil prøve med en clairvoyant senere i dag, og håber inderligt det
måske vil hjælpe os til at finde ud af hvad der er sket med ham.

For uvisheden stikker meget dybere end selve hans forsvinden. Det at han
kan komme hjem når som helst er ikke til at holde ud.

Har nogen af jer egentlig prøvet at nogen har taget jeres katte ???

Jeg mener, Homer er en stor flot kat med en bue på halen og en tyk flot
pels.
Nogen har måske troet han var herreløs da han løb uden halsbånd den dag
og så bare taget ham.... :(

Jeg håber nogen bringer min mis hjem igen :(

Mvh. MarJ.....

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 01-08-05 10:39

"Marta Dutkiewicz" <martaKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Er der ikke nogen som kan komme med nogle historier om hvis deres kat
> har været væk, for jeg trænger virkelig til lidt opmuntring på det
> punkt.. :(

[snip]

Hej Marta.

Sidste år røg min sommerferie i vasken, da vores hankat, Platon, blev væk.
Han var ude/indekat med kattelem og derfor vant til området, så efter jeg i
14 dage under daglige gå- og cykelture i området (udenfor by med marker og
sommerhuse) havde råbt & skreget på ham (folk ser så underligt på én, når
man går og råber på en gammel, død græker), blev vi enige om, at han nok var
blevet ramt af en bil og slynget ind på en mark.

Efter 23 dage ringede en sød kvinde fra dansk katteregister og spurgte, om
vi manglede en hankat, for så kunne vi hente ham i en lejlighed i en
boligblok ca. 2 km væk.

Jeg ved godt, at din guldklump ikke er øretatoveret, men der er så absolut
mulighed for, at han stadig dukker op. Måske holder han til hos nogen, der
tror, han er en vildkat, og som ikke har set dine opslag.

Mvh. Camilla Hæstrup

Fra : Eva

Dato : 04-08-05 17:39

Hej Martha

Som jeg har skrevet tidligere herinde, så forsvandt vores kat, William, også
før sonmmerferien.
Vi skulle på familiebesøg en fredag eftermiddag, og han sea i gården og
kikkede efter os, da vi kørte. Da vi kom hjem var han her ikke, men da han
er ude/inde kat, var det helt normalt. Dagen efter var lidt hektisk, så det
var ikke før om aftenen, at det gik op for os, at ingen af os havde set ham
hele dagen.
Hans bror, Victor, gik rundt og miavede højt og klagende, de næste mange
dage, og vi kørte/gik rundt i omegnen, for at kikke efter ham. Vi satte også
et opslag op i vores brugs, ringede til dyrlæge, politi osv. En dag vi kom i
brugesen, var der taget en seddel med vores telefonnummer fra den plakat, vi
havde sat op, så det måtte jo betyde, nogen havde set ham!
Men ingen ringede...
Så forsvandt Victor også, og da han ikke er den store jæger blev vi meget
nervøse, for vi mente ikke, han ville være i stand til at klare sig på egen
hånd. Til sidst kom vi til den konklussion, at nogen måtte være
begyndt at fodre dem.
Så kom dagen, vi skulle på ferie. Det var rigtig træls at skulle hjemmefra,
for så ville der ikke være nogen til at tage imod dem, hvis de pludselig
kom. Vores nabo skulle fodre, men chancen for, at de ville være her, hvis
kattene pludselig dukkede op, var jo minimal...
To timer før vi skulle afsted kom Victor pludselig! Glæden var stor! Der
blev jublet, og han blev virkelig kælet for. Vi begyndte at overveje at tage
ham med, for vi var bange for, at han ville blive trist og fortvivlet, hvis
vi bare kørte fra ham, når nu, han lige var kommet hjem.
Så hørte jeg pludeslig en anden miaven. De andre i familien slog det hen;
det var bare Victor, men nej. Jeg åbnede køkkendøren (som vi havde lukket
for at Victor ikke skulle stikke af igen), og ind kom William, der havde
været væk i 3 uger!!!
Selvom det var svært, valgte vi at køre på ferie uden dem, for nu havde de
hinanden, og vi var også sikre på, at det ville blive et helvede, hvis de
ikke kunne komme ud i en uge.
Da vi kom hjem igen, var de her stadig, og har ikke været væk i længere tid
siden, så det er skønt!
Jeg havde det forfærdeligt, mens de var væk; følte mig helt amputeret!

Men vi er kommet til den konklussion, at det må være årstiden der gør deres
forsvinden. Kornet står højt på markerne, og det vælter med markmus derude,
så de var sikkert bare på årets jagt.

En anden skriver, at en høj dusør kan være det, der får folk til at reagere.
Hvis det er sandt, mener jeg ærlig talt, det er sørgeligt!
Jeg kunne aldrig finde på, at tage imod penge, for at "hjælpe en kat hjem",
og det lyder da frygteæigt, hvis det er det, der skal til...
Tror I virkelig, det står så slemt til?

Mvh
Eva