Japanske kattebilleder
Fra : Carsten Sørensen

Dato : 28-07-05 09:52

Hej gruppe,

Da min nye printer også kan scanne, måtte jeg jo straks få det testet,
og hvad bedre end nogle kattebilleder? Min søster gav mig for et par år
siden en japansk kattekalender med nogle fine billeder. Derovre har de
en helt anden opfattelse af hvad der er et godt motiv må man sige...

Måske er der andre der også kan lide billederne, jeg har lagt dem her

Carsten Sørensen

Fra : Bettina Hansen

Dato : 28-07-05 18:08

Hej Carsten

Carsten Sørensen wrote:
> Måske er der andre der også kan lide billederne, jeg har lagt dem her

Pragtfulde billeder :) Jeg er specielt vild med "August #2" - ville du
evt. gide at lægge det ud (eller sende det til mig) i en højere
opløsning (et større billede)?

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 28-07-05 22:51

Bettina Hansen wrote:
> Pragtfulde billeder :) Jeg er specielt vild med "August #2" - ville du
> evt. gide at lægge det ud (eller sende det til mig) i en højere
> opløsning (et større billede)?

Jeg skulle nok have nævnt at kalenderen var en lille lommesag på 6x6 cm,
så jeg kan ikke rigtigt scanne dem i bedre opløsning uden at
raster-mønstret kan ses tydeligere end det allerede er tilfældet. Man
får ikke rigtigt noget brugbart ud af at scanne dem i bedre opløsning,
desværre.

Carsten Sørensen

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 28-07-05 22:58

Carsten Sørensen wrote:
> [...]
> raster-mønstret kan ses tydeligere end det allerede er tilfældet. Man
> får ikke rigtigt noget brugbart ud af at scanne dem i bedre opløsning,

Og jeg vil lige tilføje at de billeder der hedder noget med #1 var
fuldside-billeder, dem der hedder noget med #2 var sat ind på tilfældige
steder mellem datoerne og var ca 5-7 mm på hver led, hvis man skulle
undre sig over at de er så små.

Jeg har prøvet på at lave størrelsen på billederne så stor som muligt,
uden at det bliver alt for udvasket og "prikket" (når billedets raster
pludselig kommer til syne).

Carsten